بلاگ نبض

بلاگ > راهنمای نرم افزار کیلمور ریگ های ماینینگ

راهنمای نرم افزار کیلمور ریگ های ماینینگ

تاریخ پست: 2020/12/19




کلیمور، واسطی هست که از آن استفاده می‌کنیم برای ماینینگ، این برنامه رابط کاربری گرافیکی یا GUI ندارد، بنابراین تنظیمات این برنامه را باید از طریق فایل config.txt که همراه فایل‌های برنامه هست انجام دهیم و یا مستقیما در فایل start.bat اعمال کنیم.

دستورات خط فرمان ماینر کلیمور:
epool-
آدرس استخر اتریوم. فقط پروتکل Stratum برای استخرها پشتیبانی میشه. ماینر همه استخرهایی که با پراکسی Dwarfpool سازگار باشند و آدرس مستقیم اتریوم را قبول کنند پشتیبانی میکنه.
برای SoloMining (ماین به تنهایی، بدون استخر)، قبل از آدرس “http://”وارد کنید، دقت کنید این مود برای استخرهایی که HTTPS هستند نیست، همچنین ”allpools 1-” در این حالت به طور اتوماتیک ست میشه.
توجه: این ماینر همه استخرها را برای اتریوم پشتیبانی میکند، مود HTTP فقط برای سولو ماین است.
استفاده از هر نوع پراکسی هش‌ریت موثر را حداقل به اندازه یک درصد کم میکنه، پس بهتره که مستقیم به استخر وصل بشید. استفاده از استخرهای HTTP هم هش‌ریت موثر را حداقل ۵ درصد کاهش میده.
همچنین ماینر رمزگذاری SSL/TLS را برای همه داده های منتقل شده بین ماینر و استخر پشتیبانی میکنه (البته اگه استخر رمزگذاری روی Stratum را پشتیبانی کنه)، که به شدت امنیت را افزایش میده.
برای فعال سازی رمزنگاری، از “ssl://” یا “stratum+ssl://” استفاده کنید، (یا به جای ssl از tsl استفاده کنید)، به عنوان مثال :
“-epool ssl://eu1.ethermine.org:5555”

-ewal
آدرس کیف پول اتریوم شما. همچنین نام ریگ و بقیه آپشن ها درصورتی که استخر ازش پشتیبانی کنه.
استخرهایی که به جای آدرس کیفپول به Login.Worker نیاز دارند فعلا مستقیم ساپورت نمیشن ولی میشه از آپشن allpools- برای ماین در اونها استفاده کرد.

-epsw
پسورد برای استخر اتریوم، از X به عنوان پسورد استفاده کنید.

-eworker
نام ریگ، این گزینه برای بعضی از استخرها نیاز است.

-esm
مود استراتوم اتریوم. ۰ مود eth-proxy است به عنوان مثال dwarfpool.com، مود ۱ qtminer است به عنوان مثال ethpool.org، مود ۲ miner-proxy است مثال cointron.com، مود ۳ nicehash. و ۰ حالت پیشفرض است.

-etha
مود الگوریتم اتریوم برای کارتهای AMD. حالت ۰ برای برای کارت های سریع بهینه شده، حالت ۱ برای حالت های کند بهینه شده، حالت ۲ برای درایورهای gpu-pro در لینوکس.-۱ حالت شناسایی اتوماتیک (حالت پیشفرض که خودکار بین حالت های ۰ و ۱ انتخاب میکنه).
حتی میشه برای هر کارت این قابلیت را جداگانه تعریف کرد: “-etha 0,1,0”.

-asm
(فقط برای کارتهای AMD) کرنل های assembler GPU را فعال میکنه. در این حالت مقداری ور رفتن لازمه حتی اگه در حالت سینگل ماین اتریوم باشید، از آپشن -dcri یا کلید های +/- در صفحه کلید برای ست کردن بهترین سرعت استفاده کنید.
برای فعال سازی این آپشن از -asm 0 استفاده کنید. همچنین میشه برای هر کارت هم مقدار تعریف کرد، به عنوان مثال “-asm 0,1,0”. مقدار پیشفرض ۱ است.
اگر حالت ASM فعال باشد، ماینر باید عبارت ”GPU #x: algorithm ASM” را موقع شروع ماین نشون بده.
قسمت ”Fine-Tuning” را برای نکته های بیشتر بخونید.
جدیدا اضافه شده: کرنل های اسمبلر دیگر برای کارتهای Tahti,Tonga,Ellesmere,Baffin فقط برای حالت سینگل ماین اتریوم اضافه شده. اگر در حالت -decri 1 بهترین سرعت را دارید میشه ازشون استفاده کرد (یا اگه نمیتونید پیک سرعت خودتون را پیدا کنید)، برای فعالسازی این حالت از asm 2- استفاده کنید.

-oldkernels
(فقط برای کارتهای AMD) مقدار -olkernels 1 را برای حالت قدیمی کرنل های GPU از v10 مشخص کنید، با این حالت کارت های بایوس مود شده و همچنین کارتهایی که شدید اورکلاک شده اند استیبل تر خواهند بود.

-ethi
شدت ماین اتریوم. مقدار پیشفرض ۸ است، میتونید این مقدار را کم کنید اگه نمیخواید که ویندوز هنگ کنه یا مشکل استیبل نبودن ریگ را دارید. کمترین مقدار load کارت -ethi 0 است.
همچنین الان میتونید شدت را برای هر کارت جداگانه تعریف کنید. مثال “-ethi 1,8,6”.
همینطور میتونید مقادیر منفی هم تعریف کنید به عنوان مثال “-ethi -8192” ، این دقیقا میشه اندازه جهانی که توی ماینر اصلی استفاده میشه.

-eres
این ستینگ مربوط به استیبل بودن ماین اتریوم هستش. توی هر دوره اتریوم یه مقدار کمی بیشتر مموری GPU لازم داره، احتمال داره که ماینر موقع اختصاص دادن DAG جدید کرش کنه.
برای جلوگیری از این اتفاق، ماینر یه مقدار بیشتری بافر GPU را موقع شروع نگه میداره تا بتونه بدون اختصاص دادن دوباره بافر برای DAG چندین دوره اتریوم را رد کنه.
این ستینگ مشخص میکنه که ماینر چند دوره را میخواد پیش بینی کنه و بافر اون را نگه داره، یعنی چندتا دوره بدون تخصیص دوباره بافر را میتونه پردازش کنه. مقدار پیشفرض ۲ است.

-allpools
مقدار -allpools 1 را برای موقعی که نمیخواید ماینر روی یه استخر خاص ماین کنه استفاده کنید(چون روی اون استخر نمیتونه devfee را ماین کنه)، ولی قبول میکنید که از استخرهای پیشفرض برای devfee استفاده کنه.
دقت کنید اگه استخر devfee متوقف بشه، کل پروسه ماین متوقف میشه.

-allcoin
از مقدار -allcoins 1 برای وقتی که میخواید فورک های اتریوم را ماین کنید استفاده کنید، تو این حالت ماینر از استخرهای پیشفرض برای defvee استفاده میکنه.
دقت کنید اگه استخر devfee متوقف بشه، کل پروسه ماین متوقف میشه.
تو این حالت ماینر باید دو تا DAG استفاده کنه، یکی برای اتریوم و یکی برای فورک اتریوم، این ممکنه که باعث شه ماینر کرش کنه چون اندازه DAG ها با هم برابر نیست. بنابراین تو این حالت توصیه میشه که مقدار دوره فعلی اتریوم یا یه مقدار بیشتر را مشخص کنید.
مثلا، -allcoin 47 یعنی اینکه ماینر انتظار دوره ۴۷ را داره و اون مقدار بافر GPU را موقع شروع ماین تخصیص میده، به جای اینکه مقدار بزرگتری بافر اختصاص بده که موقع شروع devfee احتمال کرش داره.
یه راه دیگه هم اینه که مقدار -allcoin -1 را مشخص کنید که تو این حالت ماینر اول از همه devfee را شروع میکنه و از اونجا متوجه میشه که دوره فعلی اتریوم چنده و اون مقدار بافر تخصیص میده و بعدش میتونه فورک اتریوم را ماین کنه.
اگه روی استخری که به جای آدرس کیفپول از username.worker استفاده میکنه قصد ماین اتریوم کلاسیک دارید، بهترین کار اینه که مقدار -allcoins etc را مشخص کنید، تو این حالت devfee روی استخرهای ETC انجام میشه و اصلا DAG دوباره درست نمیشه که مشکلی پیش بیاد.

-etht
بازه های زمانی به میلی ثانیه بین درخواست های HTTP اتریوم برای کار جدید توی solomode، مقدار پیشفرض هم ۲۰۰ میلی ثانیه است.

-erate
هش‌ریت اتریوم را به استخر میفرسته، مقدار پیشفرض ۱ هستش، اگه نمیخواید هش‌ریت شما به استخر ارسال بشه از -erate 0 استفاده کنید.

-estale
شیر های بیات (شیرهایی که درست هستن ولی موندن بیات شدن:دی) اتریوم را به استخر میفرسته، میتونه یه ذره مقدار هش‌ریت موثر را افزایش بده، مقدار پیشفرض ۱ هستش، اگه نمیخواید شیرهای بیات را به استخر بفرستید از estale 0- استفاده کنید.

-dpool
آدرس استخرهای Decred/Siacoin/Lbry/Pascal. از پیشوند “http://” برای استخرهای HTTP و “stratum+tcp://” برای استخرهای stratum استفاده کنید. اگه از پیشوند استفاده نکنید حالت stratum استفاده میشه.
Decred:هر دو نوع stratum و HTTP پشتیبانی میشه.
Siacoin: هر دو نوع stratum و HTTP پشتیبانی میشه، گرچه توجه داشته باشید که همه ورژن های stratum الان ساپورت نمیشن.
Lbry: فقط حالت stratum پشتیبانی میشه.

-dwal
آدرس کیفپول برای Decred/Siacoin/Lbry/Pascal، میتونه اسم ریگ هم باشه بسته به نوع استخر.

-dpsw
پسورد برای استخرهای Decred/Siacoin/Lbry/Pascal.

-di
کارتهای مورد استفاده، حالت پیشفرض همه کارت ها هستن. مثلا اگه شما ۴ تا کارت داشته باشید، مقدار -di 02 فقط کارت اول و سوم را فعال میکنه.
همچنین میتونید موقع ماین کردن با کلیدهای ۰ تا ۹ کارت های را روشن خاموش کنید و با کلید S وضعیت فعلی را چک کنید.
برای سیستم هایی که بیشتر از ۱۰ تا کارت دارن از حروف برای مشخص کردن کارتهای شماره ۹ به بعد استفاده کنید: a برای کارت نهم، b برای کارت دهم و …، همینطور از کلید a b c …. برای روشن خاموش کردن بقیه کارت ها موقع ماین استفاده کنید.

-gser
اگه ماینر موقع شروع هنگ میکنه این آپشن میتونه کمک کنه. این آپشن به صورت سریالی راه اندازی اولیه کارت ها را انجام میده، از –gser 1 برای سریالی کردن یه سری از کارها و از -gser 2 برای سریالی کردن همه کارها استفاده کنید.
همچنین با اضافه کردن مقادیر بالای ۲ میتونید علاوه بر سریالی کردن راه اندازی اولیه کارت ها یه تاخیری هم بین اونها اضافه کنید، مثلا -gser 5 یعنی مثل حالت -gser 2 همه کارت ها سریالی کاراشون انجام بشه و همچنین بین ساختن هر فایل DAG هم ۳ میلی ثانیه فاصله باشه (برای درایور های باگ دار و پاور های ضعیف میتونه کارآمد باشه). مقدار پیشفرض هم ۰ هستش، بدون سریالی کردن، همه باهم و راه اندازی سریع.

-mode
مود ماینینگ انتخاب میکنه:
مثلا -mode 0 که پیشفرض هم هست به معنی دوال ماین هستش، اتریوم و بقیه ارزها.
و -mode 1 به معنای فقط ماین کردن اتریوم هستش.
میشه این مود ها را برای هرکارت به صورت جداگانه هم تعریف کرد مثلا -mode 1-02 مود ۱ را برای کارتهای اول و سوم فعال میکنه.
برای سیستم هایی با بیش از ۱۰ کارت هم مثل حالت -di از حروف برای نام گذاری کارت های شماره ۱۰ به بعد استفاده کنید a b c d … .

-dcoin
کوین دوم را برای دوال ماین مشخص میکنه. حالت های مختلف: -dcoin dcr, -dcoin sc, -dcoin lbc, -dcoin pasc, -dcoin blake2s, -dcoin keccak هست، مقدار پیشفرض هم dcr هستش.

-dcri
شدت کوین های Decred/Siacoin/Lbry/Pascal، یا همون مقدار Fine-tuning توی حالت ASM ماین اتریوم. مقدار پیشفرض ۳۰ هستش، میتونید با تغییر این مقدار بهترین هش‌ریت برای ماین کوین دوم را بدون اینکه هش‌ریت ماین اتریوم شما تغییر کنه به دست بیارید.
همچنین میتونید برای هر کارت به صورت جداگانه هم اینو تعریف کنید، مثلا -dcri 30,100,50.
با کلید های کم و زیاد کردن +/- هم میتونید موقع ماین این مقدار را کم و زیاد کنید و برای تغییر دادن شدت ماین یه کارت از کلید x استفاده کنید.
مثلا اگه مقدار -dcri 30 هستش و کارتتون داره ۲۹ مگاهش روی اتریوم و ۴۴۰ مگاهش روی دکرد میده، با تغییر این عدد به ۷۰ هش‌ریت اتریوم شما میشه ۲۴ مگاهش و هش‌ریت دکرد میشه ۸۵۰ مگاهش.
از این آپشن تو حالت سینگل ماین (فقط ماین اتریوم) ASM برای fine-tuning استفاده کنید. قسمت fine-tuning را بخونید.
اگه تو حالت سینگل ماین ASM مقدار -dcri را مشخص نکنید ماینر خودش بهترین مقادیر را انتخاب میکنه، میتونید با زدن کلید z هم این کارو بکنید.

-dcrt
بازه زمانی بین درخواست کار جدید Decrec/Siacoin تو حالت HTTP به ثانیه. مقدار پیشفرض هم ۵ هستش.

-ftime
زمان سوئیچ کردن بین استخر های faillover به دقیقه. قسمت faillover را بخونید. مقدار پیشفرض هم ۳۰ دقیقه هستش، اگه استخر اصلی ندارید مقدار صفر را بذارید.

-wd
آپشن Watchdog. مقدار پیشفرض -wd 1 هست که watchdog را فعال میکنه، یعنی اگه مشکلی پیش بیاد اگه هرکدوم از کارت ها به مدت یک دقیقه جواب ندن یا OpenCL جواب نده، ماینر بسته یا ری استارت (آپشن –r را ببینید) میشه. برای غیرفعال سازی Watchdog هم از مقدار ۰ استفاده کنید.

-r
مود ری استارت ماینر. مقدار پیشفرض ۰ هستش و اگه مشکلی پیش بیاد ماینر را ری استارت میکنه. مقدار ۱- این آپشن را غیرفعال میکنه. اگه مقدارش بیشتر از ۲۰ باشه ری استارت اتوماتیک فعال هست ولی وقتی به اون تایم هم برسه ری استارت میشه مثلا مقدار ۶۰ یعنی اینکه اگه مشکلی پیش بیاد ماینر ری استارت بشه یا اگه پیش نیومد هم هر یک ساعت (۶۰ دقیقه) ماینر ری استارت میشه. مقدار ۱ اگه مشکلی پیش بیاد ماینر را میبنده و فایل reboot.bat یا اگه تو لینوکس باشید reboot.bash یا reboot.shرا اجرا میکنه. پس شما میتونید فایل reboot.bat را بسازید و یه سری کار توش تعریف کنید مثلا بگید کلا سیستم را ری استارت کنه: “shutdown /r /t 5 /f”.

-minspeed
کمترین مقدار هش‌ریت برای اتریوم به مگاهش. اگه ماینر به مدت ۵ دقیقه نتونه به این سرعت برسه ری استارت میشه یا فایل reboot.bat اجرا میشه اگه مقدار r را منفی یک گذاشته باشید. مقدار پیشفرض هم صفر هستش یعنی این حالت غیر فعاله.
همچنین شما میتونید از مقادیر منفی استفاده کنید اگه نمیخواید مشکل اتصال باعث ری استارت شدن ماینر بشه، یعنی مثلا اگه مقدار منفی ۵۰ را مشخص کنید، اگه ماینر شما در حالتی که هیچ مشکلی تو اتصال به استخر نداره به مدت ۵ دقیقه به هش‌ریت ۵۰ مگاهش نرسه ری استارت میشه.

-retrydelay
تاخیر به ثانیه بین تلاش های مجدد برای وصل شدن. مقدار پیشفرض هم ۲۰ ثانیه هستش. اگه نیازی به این آپشن ندارید از مقدار -۱ استفاده کنید، تو این حالت اگه مشکلی برای اتصال شما پیش بیاد ماینر بسته میشه.

-dbg
برای نشون دادن پیام های دیباگ و لاگ گرفتن. مقدار صفر (که پیشفرض هم هست) فایل لاگ را درست میکنه، لاگ میگیره ولی پیام های دیباگ را نشون نمیده.
مقدار یک فایل لاگ درست میکنه و پیام های دیباگ را هم نشون میده. مقدار منفی یک نه فایل لاگ درست میکنه و نه پیام دیباگ نشون میده.

-logfile
اسم فایل لاگ. بعد از هر ری استارت ماینر یه لاگ فایل جدید توی همون فایل قبلی اضافه میکنه. اگه میخواید که لاگ قبلی پاک بشه اسم فایل باید رشته “noappend” توش داشته باشه.
اگه از این آپشن استفاده نکنید اسم فایل پیشفرض استفاده میشه. با این آپشن و با استفاده از میتونید فولدر هم تعریف کنید مثلا، “ –logfile logs”.

-logsmaxsize
بیشترین مقدار حجم فایل لاگ به مگابایت. توی هر استارت ماینر همه فایلهایی که توی فولدرش هستن را چک میکنه، اونهایی که توشون رشته log.txt دارن را انتخاب میکنه و اگه جمع حجم اونها از مقدار مشخص شده بیشتر باشه شروع میکنه از آخرین فایل حذفشون میکنه تا جمع حجمشون از اون مقدار مشخص شده کمتر بشه.
با دادن مقدار صفر این حالت غیرفعال میشه و فایل های قدیمی پاک نمیشن. مقدار پیشفرض هم هزار مگابایت هستش.

-nofee
مقدار nofee را اگر ۱ بگذارید کلا devfee (کارمزدی که برنامه نویس یعنی آقای کلیمور میگیره) کنسل میشه. تو این حالت بعضی از بهینه سازی ها از کار میوفتن و سرعت ماینر حدودا ۳ درصد افت میکنه. با فعال کردن این آپشن برنامه نویس همه ۱۰۰ درصد درآمدش از ماینر شما را از دست میده و شما ۲ درصد از درآمدتون را از دست میدید.
پس شما میتونید بین سریعترین ماینر یا ماینر کاملا مجانی ولی کمی کندتر انتخاب کنید.
پیام برنامه نویس: اگه میخواید ماینر شما هم سریعترین باشه و هم رایگان برید و یه ماینر دیگه پیدا کنید، اگه فکر میکنید یک درصد کارمزد من برای این ماینر خیلی زیاده از این ماینر استفاده نکنید.

-benchmark
حالت بنچمارک. مقدار ۱ را مشخص کنید تا هش‌ریت سخت افزار خودتون را ببینید (ماین نمیکنه یعنی درآمد نداره ولی میتونید بفهمید که قدرت این سخت افزار چند مگاهش هستش). میتونید برای بنچمارک خودتون عدد هم انتخاب کنید که هر دفعه که ران میکنید فرقشون مشخص بشه مثلا -benchmark 110.

-li
حالت شدت کمتر. شدت ماین را کاهش میده، مثلا اگه کارتهاتون داغ میکنن و نمیتونید خنکشون کنید میتونه به کارتون بیاد، توجه کنید که هش‌ریت کلی ریگ هم پایین میاد.
مشخص کردن اعداد بیشتر باعث میشه که گرمای کمتر و هش‌ریت کمتر داشته باشید، به عنوان مثال مقدار -li 10 مقدار گرما و هش‌ریت کمتری نسبت به -li 5 داره. همینطور میتونید برای هرکارت به صورت جداگانه هم این مقدار را مشخص کنید، مثلا : -li 3,10,50.
مقدار پیشفرض هم صفر هستش، حالت شدت کمتر غیر فعاله.

-lidag
شدت کمتر برای ساختن DAG، میتونه به اورکلاک یا پاور ضعیف کمک کنه. مقادیری که پشتیبانی میشن ۰,۱,۲,۳ هستن که مقدار بیشتر به معنای شدت کمتر هستش.مثلا -lidag 1.
همینطور میتونید برای هر کارت مقدار مشخصی تعیین کنید. -lidag 1,0,3. مقدار پیشفرض هم صفر هستش و حالت شدت کمتر برای ساختن DAG غیرفعاله.

-ejobtimeout
حد زمانی (تایم اوت) برای کار اتریوم به دقیقه. اگه ماینر تو زمان مشخص شده کار جدید نگیره از استخر قطع میشه. مقدار پیشفرض ۱۰٫

-djobtimeout
حد زمانی برای کوین دوم تو حالت دوال ماین به دقیقه. اگه ماینر تو زمان مشخص شده کار جدید نگیره از استخر قطع میشه. مقدار پیشفرض ۳۰٫

-tt
تعیین کردن مقدار دمای هدف. به عنوان مثال -tt 80 یعنی دمای ۸۰ درجه. میتونید برای هر کارت جداگانه دمای مخصوص به خودش را تعریف کنید. مثلا : -tt 70,80,75. همینطور با تخصیص دادن مقادیر منفی میتونید سرعت فن ثابت تعریف کنید. مثلا مقدار منفی ۵۰ یعنی سرعت فن ها ۵۰ درصد باشه. با دادن مقدار صفر این حالت کلا غیر فعال میشه.
مقدار ۱ که مقدار پیشفرض هم هستش با فن ها کاری نداره ولی هر ۳۰ ثانیه وضعیت کارتها و سرعت فن ها را نشون میده.اگه به نظرتون خیلی تند تند داره وضعیت را نشون میده میتونید از مقادیر ۲ تا ۵ استفاده کنید.
نکته: کنترل دمای کارت های nVidia تو لینوکس ساپورت نمیشه و فقط میتونید دما را مانیتور کنید.
نکته: برای درایور های gpu-pro تو لینوکس ماینر باید دسترسی روت داشته باشه تا بتونه فن ها را مدیریت کنه، در غیر این صورت فقط میتونه اونها را نمایش بده.

-ttdcr
شدت کوین دوم را در صورتی که دمای کارت از مقدار تعریف شده بالاتر بره به طور خودکار کمتر میکنه. مثلا -ttdcr 80 شدت دکرد را اگه دمای کارت از ۸۰ بالاتر بره کمتر میکنه.
میتونید شدت فعلی دکرد را توی جزئیات با زدن کلید s ببینید. پس اگه شما این مقدار را روی ۵۰ تعریف کنید و شدت کلی کوین دوم روی ۲۰ درصد باشه به این معنی هستش که کارت داره روی -dcri 10 ماین میکنه.
همینطور میتونید برای هرکارت جداگانه مقدار خاص خودشو تعریف کنید، مثلا -ttdcr 80,85,80. دقت کنید که باید مقدار غیر صفر برای -tt تعریف کرده باشید تا این آپشن کار کنه. فکر خوبیه اگه مقدار -ttdcr را به اندازه ۳ تا ۵ درجه بیشتر از -tt بذارید.

-ttli
شدت کلی ماین برای همه کوین ها را کاهش میده اگه دمای کارت بیشتر از مقدار مشخص شده بشه. مثلا -ttli 80 اگه دمای کارت به ۸۰ برسه شدت کلی ماین را کاهش میده. با زدن کلید s میتونید ببینید که شدت کمتر شده یا نه.
همینطور میتونید برای هر کارت به صورت جداگانه مقدار تعریف کنید. مثلا : -ttli 80,85,80. برای فعال شدن این آپشن باید دقت کنید که مقدار غیر صفر برای -tt تعریف شده باشه. فکر خوبیه اگه مقدار -ttli به اندازی ۳ تا ۵ درجه بیشتر از -tt باشه.

-tstop
دمای توقف کارت را مشخص میکنه، اگه کارت به این دما رسید ماینر متوقف میشه. مثلا -tstop 95 اگه کارت به دمای ۹۵ درجه برسه ماین متوقف میشه. همنطور میتونید برای هر کارت به صورت جداگانه این مقدار را تعریف کنید مثلا : -tstop 95,85,90.
این ویژگی به صورت پیشفرض غیرفعاله: -tstop 0. برای فعال شدن این قابلیت هم باید مقدار -tt غیر صفر باشه.
اگه اشتباها کارت دیگه ای را خاموش کنه ماینر توی ۳۰ ثانیه بسته میشه.
همینطور میتونید مقادیر منفی براش تعریف کنید تا به جای اینکه ماین متوقف بشه سریعا همون موقع ماینر را ببنده، یعنی مقدار –tstop -95 به محض اینکه هر کارتی به دمای ۹۵ درجه برسه ماینر را میبنده.

-tstart
ست کردن دمای شروع دوباره برای کارتی که با آپشن -tstop خاموش شده. مثلا -tstop 95 -tstart 50 اگه کارت به دمای ۹۵ برسه ماین متوقف میشه و اگه به ۵۰ برسه دوباره شروع به ماین میکنه. همینطور میتونید برای هرکارت به صورت جداگانه هم دما مشخص کنید مثلا : -tstart 50,55,50. دقت کنید که مقدار -tstop باید بیشتر از -tstart باشه.
این ویژگی به صورت پیشفرض خاموشه: -tstart 0. برای فعال شدن این قابلیت هم باید مقدار -tt غیر صفر باشه.

-fanmax
بیشترین سرعت فن را مشخص میکنه، به درصد. مثلا: -fanmax 80 یعنی نهایت سرعت فن ۸۰ درصد خواهد بود، همینطور برای هر کارت به صورت جداگانه میتونید این مقدار را تعریف کنید مثلا :-fanmax 50,60,70. این قابلیت فقط وقتی که ماینر خنک کنندگی را مدیریت کنه کار میکنه، یعنی -tt برای دمای مورد نظر ست شده باشه. مقدار پیشفرض هم ۱۰۰ هستش.
نکته: این قابلیت برای کارتهای nVidia فقط تو ویندوز ساپورت میشه.

-fanmin
کمترین سرعت فن را مشخص میکنه، به درصد. مثلا -fanmin 40 یعنی کمترین سرعت فن ۴۰ درصد باشه. برای هرکارت هم به صورت جداگانه میتونید این قابلیت را فعال کنید، مثلا: -fanmin 40,35,40. این قابلیت هم فقط وقتی که مدیریت دما با ماینر باشه کار میکنه یعنی -tt برای دمای مورد نظر ست شده باشه. مقدار پیشفرض هم صفر هستش.
نکته: این قابلیت برای کارت های nVidia فقط تو ویندوز ساپورت میشه.

-cclock
ست کردن کلاک هسته کارت به مگاهرتز. اگه مشخص نشده باشه یا صفر باشه ماینر به کلاک هسته کاری نداره. همینطور میتونید برای هرکارت هم این مقدار را مشخص کنید.مثلا: -cclock 1000,1050,0.
برای کارتهای nVidia میتونید مقدار کلاک کمتر یا بیشتر از مقدار پیشفرض را با پیشوند + یا – استفاده کنید مثلا: -cclock +300,-400,+0.
نکته: توی بعضی از درایورها AMD آندرکلاک را قفل کرده و شما فقط میتونید اورکلاک کنید.
نکته: این آپشن کلاک را توی تمام پاور استیت ها (P0,P1,P2) تغییر میده، پس ولتاژ را برای همه پاور استیت ها توی WattMan چک کنید یا از آپشن -cvddc استفاده کنید.
به طور پیشفرض ، پاور استیت های پایین ولتاژ های کمتری هم دارند، ست کردن کلاک بالا برای حالت پایین پاور استیت بدون افزایش دادن ولتاژ میتونه باعث کرش کردن درایور بشه.
نکته: برای کارت های nVidia از آپشن فقط تو ویندوز پشتیبانی میشه.

-mclock
ست کردن کلاک مموری کارت به مگاهرتز. اگه مشخص نشده باشه یا صفر باشه ماینر به کلاک مموری دست نمیزنه. همینطور میتونید برای هر کارت این مقدار را مشخص کنید، مثلا: -mclock 1200,1250,1200,0.
برای کارتهای nVidia میتونید از کلاک کمتر یا بیشتر از مقدار پیشفرض کارت را با پیشوند + یا – استفاده کنید، مثلا: -mclock +300,-400,+0.
توجه: برای بعضی از درایور ها AMD آندرکلاک را غیر فعال کرده و شما فقط میتونید آورکلاک کنید.
توجه: برای کارتهای nVidia این قابلیت فقط تو ویندوز ساپورت میشه.

-powlim
مقدار پاور لیمیت را مشخص میکنه، که معمولا بین -۵۰ تا ۵۰ هستش. به عنوان مثال -powlim 20 به معنی ۸۰ درصد پاور لیمیت هستش. اگه مشخص نشده باشه، ماینر کاری به پاور لیمیت نداره. همینطور میتونید برای هر کارت مقدار پاور لیمیت را جداگانه تعریف کنید: -powlim 20,20,0,10.
نکته: برای کارتهای nVidia این قابلیت فقط تو ویندوز ساپورت میشه.

-cvddc
ست کردن ولتاژ هسته کارت، ضربدر ۱۰۰۰ یعنی ولتاژ به میلی ولت هستش. به عنوان مثال -cvddc 1050 به معنای ولتاژ ۱٫۰۵ ولت هستش. همینطور میتونید برای هر کارت به صورت جداگانه این مقدار را مشخص کنید. مثلا: -cvddc 900,950,1000,970. فقط سری آخر کارتهای ۴xx AMD در ویندوز ساپورت میشن.
نکته: کارتهای nVidia تو این آپشن ساپورت نمیشن.

-mvddc
ست کردن ولتاژ مموری ضربدر ۱۰۰۰، یعنی ولتاژ به میلی ولت هستش. به عنوان مثال -mvddc 1050 به معنی ولتاژ ۱٫۰۵ ولت هستش. همینطور میتونید برای هر کارت به صورت جداگانه این مقدار را مشخص کنید، مثلا: -mvddc 900,950,1000,970. فقط سری آخر کارتهای AMD 4xx در ویندوز ساپورت میشن.
نکته: کارتهای nVidia تو این آپشن ساپورت نمیشن.

-mport
پورت مخصوص مانیتور کردن و مدیریت از راه دور. مقدار پیشفرض -۳۳۳۳ هستش(حالت فقط خواندن)، با دادن مقدار ۰ این قابلیت خاموش میشه.
با دادن مقادیر منفی مانیتور کردن فعال میشه (دریافت مقادیر ماینر) ولی مدیریت (ری استارت، آپلود کردن فایل) غیر فعال میشه. مثلا –mport -3333پورت ۳۳۳۳ را برای مانیتورینگ فعال میکنه ولی اجازه مدیریت از راه دور نمیده.
همینطور میتونید از مرورگر وب خودتون برای دیدن حالت فعلی استفاده کنید. مثلا با تایپ کردن localhost:3333 میتونید وضعیت ریگ را چک کنید.
هشدار: اگه احساس میکنید که از این پورت احتمال حمله وجود داره یا مقدار منفی بهش بدید یا کلا ریموت کنترل را غیر فعال کنید.
به صورت پیشفرض ماینر همه کانکشن ها روی پورت مشخص شده را دریافت میکنه ولی شما میتونید اینترفیس دلخواه خودتون را مشخص کنید مثلا: -mport 127.0.0.1:3333 فقط پورت را توی localhost باز میکنه.

-mpsw
پسورد ریموت کنترل و مانیتورینگ. به صورت پیشفرض این مقدار خالی هستش، و هرکسی میتونه داده ها را بخونه یا اگه مقدار -mport مثبت باشه ریگ را مدیریت کنه. میتونید برای دسترسی ریموت از پسورد استفاده کنید (حداقل EthMan V3.0 برای ساپورت کردن پسورد نیازه).

-colors
فعال کردن یا غیر فعال کردن تکست های رنگی کنسول. مقدار پیشفرض ۱ هستش، با مقدار صفر رنگ ها غیر فعال میشن و با دادن مقادیر ۲ تا ۴ بعضی از رنگ ها حذف میشن.

-v
ورژن ماینر را نشون میده، برای استفاده مقدار ۱ بهش بدید.
-altnum

برای تغییر دادن نشون دادن شماره کارتها. این آپشن ترتیب کارتها را تغییر نمیده و فقط شماره نشون دادن اونها توی ماینر را تغییر میده، بعضی وقتا میتونه کارآمد باشه. مثلا:
مقدار ۰: حالت پیشفرض، مثلا اگه شما با دستور -di 05 کارتهای اول و ششم را انتخاب کرده باشید، ماینر دو کارت به اسم های GPU0 و GPU1 را نشون میده.
مقدار ۱: مثل حالت ۰ با این تفاوت که شماره گذاری کارت ها از ۱ شروع میشه مثلا اگه از دستور -di 05 استفاده کنید ماینر دو کارت به اسم های GPU1 و GPU2 را نشون میده.
مقدار ۲: تغییر شماره گذاری کارتها. مثلا، اگه شما دستور -di 05 زده باشید، ماینر دو کارت به اسم های GPU0 و GPU5 را نشون میده.
مقدار ۳: مثل حالت ۲ با این تفاوت که شماره گذاری کارت ها از ۱ شروع میشه.
مقدار پیشفرض هم ۰ هستش.

-platform
سازنده کارتها را انتخاب میکنه. مقدار ۱ از کارتهای AMD و مقدار ۲ از کارتهای nVidia استفاده میکنه. مقدار ۳ هم از هردو اونها استفاده میکنه، مقدار پیشفرض ۳ هستش.

-checkcert
فقط برای کانکشن های SSL هستش: سرتیفیکیت (گواهی نامه) استخر را چک میکنه. مقدار پیشفرض ۱ هستش و چک میکنه، از مقدار ۰ برای چک نکردن استفاده کنید.

-epoolsfile
نام فایل failover برای اتریوم، مقدار پیشفرض epools.txt هستش.

-dpoolsfile
نام فایل failover برای کوین دوم هستش که مقدار پیشفرض dpools.txt هستش.

-y
برای کارت های AMD حالت محاسبه را فعال و CrossFire را غیر فعال میکنه. مقدار -y 1 مثل فشردن کلید y وقتی ماینر شروع به کار میکنه عمل میکنه. این آپشن فقط تو ویندوز کار میکنه.

-showdiff
با قرار دادن مقدار ۱ میتونید سختی برای هر شیر اتریوم و همینطور دیدن بیشترین مقدار سختی هنگام فشردن کلید s را ببینید. مقدار پیشفرض هم ۰ هستش.