بلاگ نبض

بلاگ > استخراج کادنا: آشنایی با مراحل و روش ها + معرفی ماینرهای KDA

استخراج کادنا: آشنایی با مراحل و روش ها + معرفی ماینرهای KDA

تاریخ پست: 2023/01/18
تاریخ بروزرسانی: 2023/01/18




چگونه کادنا (KDA) را استخراج کنیم؟ راهنمای ماینینگ Kadena شرکت بیت مین (Bitmain Antminer KA3) یکی از بزرگترین سازندگان ریگ‌های استخراج رمز ارز در دنیا اعلام کرد که در تاریخ ۱۳ سپتامبر گذشته (۲۲ شهریور) از مدل جدید دستگاه ایسیک استخراج رمزارز کادنا (Kadena) با نام انت ماینر KA3 رونمایی خواهد کرد. . همان گونه که اشاره کردیم، ارز دیجیتال kadena از الگوریتم اثبات کار برای تأیید بلاک‌های خود استفاده می‌کند. بر همین اساس است که استخراج این ارز دیجیتال تنها از طریق ماینرها انجام می‌شود. البته باید عنوان کنیم که بیت‌کوین هم شرایط مشابهی دارد. با این اوصاف الگوریتم هش به کار رفته در شبکه کادنا Blake2s_256 نام دارد. این الگوریتم باعث می‌شود تا قدرت ماینر به شیوه یکسان در تمام زنجیره‌های شبکه چاین وب توزیع شود. بر همین اساس است که فرایند ماینینگ در چندین زنجیره و به‌صورت هم‌زمان انجام شود. این ساختار مناسب موجب شده تا سود حاصل از استخراج ماینینگ ارز دیجیتال kda، در نوامبر 2021 از سود استخراج بیت‌کوین بیشتر شود. این مورد به نوبه خود می‌تواند نشان‌دهنده سیاست‌گذاری و البته برنامه‌های صحیح تیم توسعه‌دهنده باشد. نکته قابل‌توجه این است که زیر ساخت شبکه بیت‌کوین و کادنا تشابه زیادی با همدیگر دارند. بر همین اساس است که افراد به‌سادگی می‌توانند با ماینرهای اسیک (ASIC) و سایر ماینرهای بیت‌کوین نسبت به استخراج ارز دیجیتال kda هم اقدام نمایند.

 

استخراج (Mining) ارزهای دیجیتال، یکی از روش‌های رایج درآمدزایی در حوزه کریپتو کارنسی است. یکی از ارزهای دیجیتال محبوبی که موردتوجه ماینرها قرار دارد و می‌توان سود خوبی از آن کسب کرد، کادنا (Kadena) است که با نماد KDA شناخته می‌شود. اگر شما هم به دنبال استخراج کادنا هستید، باید مدتی را به تحقیق در مورد شیوه راه‌اندازی، ابزارهای موردنیاز و حاشیه سود حاصل از استخراج این ارز اختصاص دهید.

در نظر داشته باشید که سود استخراج KDA به عواملی چون هزینه برق مصرفی و قیمت کادنا بستگی دارد که در ادامه به تشریح کامل هر یک از فاکتورهای مؤثر بر سود این استخراج خواهیم پرداخت.

با بررسی قیمت فعلی کادنا، باید ببینید که آیا خرید یک ریگ (Rig) استخراج ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؛ همچنین قیمت سخت‌افزارهای قدرتمند موردنیاز یک ماینر کادنا نیز معمولاً بسیار گران است. از طرفی اگر بخواهید برای شروع از پردازنده گرافیکی (GPU) یک کامپیوتر معمولی استفاده کنید، ممکن است سود چندانی عایدتان نشود.

نمودارهای سودآوری متعددی برای استخراج این ارز دیجیتال وجود دارند که باید آن‌ها را به‌خوبی تحلیل کنید. اطلاعات موجود در این نمودارها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از میزان برق مصرفی و زمان لازم برای ایجاد یک بلوک در شرایط متفاوت، مطلع شوید.

قابل استخراج بودن کادنا یکی از عوامل مهمی است که غیرمتمرکز بودن و همچنین امنیت این شبکه مبتنی بر بلاک چین را تضمین می‌کند. از طرف دیگر، فرایند ماینینگ از مهم‌ترین شیوه‌های درآمدزایی مستقیم برای کاربران و سرمایه‌گذاران پلتفرم Kadena است. یک ماینر کادنا با استفاده از تجهیزات به‌روز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمند، می‌تواند درآمد قابل‌توجهی از استخراج این ارز دیجیتال ایجاد کند.

 

روش های استخراج Kadena
در سال ۲۰۰۹ تنها تعداد کمی از مردم پتانسیل ارزهای دیجیتال -امروزه بیت کوین (BTC) بعنوان نماد ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود- را دیده بودند و استخراج بسیار آسان و با هزینه‌ای کمتر از ۱ دلار انجام می‌شد. علاوه بر این، استخراج با استفاده از کامپیوترهای خانگی به‌سادگی امکان‌پذیر بود و از این طریق می‌شد درآمد خوبی کسب کرد.
پس ‌از اینکه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۳ به ۱۰۰ دلار رسید، تعداد ماینرها بسیار زیاد شد. در ادامه با اضافه شدن بسیاری از ارزهای دیجیتال مبتنی بر مکانیسم اجماع اثبات کار، ماینینگ پیچیده‌تر شد و همچنین نیاز به استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندتری بود.

امروزه اصول و راه‌حل‌های گوناگونی برای استخراج ارز کادنا و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد. در ادامه به معرفی ۵ رویکرد اصلی استخراج ارز KDA می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت که کدام شیوه بهره‌وری و سودآوری بیشتر و سریع‌تری را به همراه دارد.

انواع روش های استخراج کادنا عبارتند از:

استخراج ابری
استخراج با پردازنده (CPU)
استخراج با کارت پردازنده گرافیکی (GPU)
استخراج با تجهیزات ASIC
استخراج با ماینوسیس
هر یک از این موارد در ادامه بیشتر شرح داده می‌شوند.

ماینینگ کادنا با استفاده از Cloud
با استفاده از شیوه استخراج ابری (Cloud Mining)، کاربران معمولاً به شخصی (اغلب یک شرکت بزرگ با مزارع استخراج) پول می‌دهند تا ریگ ماینینگ آن ها را اجاره کنند.
در این شیوه استخراج کادنا، افراد شخصاً سخت‌افزارهای استخراج را تهیه نمی‌کنند بلکه آن‌ها را اجاره کرده و تمام سود حاصل از استخراج را تا زمانی که تحت اجاره آن‌ها باشد، کسب می‌کنند. ارز کادنا استخراج شده با ماینر کادنای ابری، به کیف پول دیجیتالی که شخص معرفی کرده، منتقل می‌شود.

محبوبیت این روش ماینینگ کادنا به دلیل عدم نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه است. بااین‌وجود، باید توجه داشته باشید که این نوع ماینر KDA از بهره‌وری بسیار بالایی برخوردار است و اغلب شاهد سودآوری قابل‌توجهی خواهید بود. دلیل این موضوع هم تعداد کم شرکت‌های اجاره‌دهنده و همچنین متقاضیان زیاد برای این شیوه ماینینگ است.

سایت نبض پیشرو در سرمایه گذاری تضمینی ارزهای دیجیتال به صورت صحیح و کارامد آماده خدمت رسانی به شما دوستان گرامی میباشد .

 

استخراج کادنا با استفاده از CPU
حتما تا به امروز استخراج با پردازنده یا CPU را به واسطه اینکه اولین بار برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت شنیده اید. یک ماینر CPU از پردازنده‌های قدرتمند برای استخراج ارز KDA استفاده می‌کند. این شیوه در گذشته کارایی قابل‌قبولی داشت؛ اما امروزه بنا به دلایل متعددی که در ادامه توضیح داده می‌شوند کمتر کسی از آن برای ماینینگ کادنا استفاده می‌کند:

شیوه بسیار کندی است.
حداقل پاداش استخراج را ارائه می‌دهد.
هزینه مصرف برق و خنک نگه‌داشتن پردازنده‌ها بسیار بالا است.


استخراج کادنا با استفاده از GPU
استفاده از پردازنده گرافیکی (GPU) محبوب‌ترین راه استخراج ارزهای دیجیتال است؛ اما باید ببینیم که آیا در حال حاضر این شیوه برای ماینینگ کادنا مناسب است یا خیر.
پردازنده گرافیکی کارآمدترین و مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه در بازار است. ریگ‌های استخراج GPU نیز از کارت‌های گرافیکی به‌عنوان هسته اصلی ماینر کادنا استفاده می‌کنند. یک ریگ استاندارد، شامل پردازنده، مادربرد، خنک‌کننده، قاب ریگ و ۲ تا ۸ کارت گرافیک است.

افرادی که پیگیر استعلام قیمت خرید این دستگاه هستند، باید بدانند که قیمت یک ریگ معمولی حدود ۳,۰۰۰ دلار است. درست است که این رقم یک سرمایه‌گذاری اولیه چشمگیر است؛ اما سرعت استخراج کادنا با این روش نیز بسیار بالاتر از استخراج CPU یا استخراج ابری است. شما می‌توانید از پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند دو شرکت NVIDIA و AMD برای فرآیند ماینینگ KDA استفاده کنید.

استخراج با کمک GPU روشی پرهزینه است و نیاز به تجهیزات اولیه گران‌قیمتی داد. بااین‌وجود، این نوع ماینر KDA نیز بهره‌وری مناسبی ندارد و نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های شما باشد.

ماینینگ کادنا با استفاده از ASIC
مدار مجتمع با کاربرد خاص یا Application-Specific Integrated Circuits که به اختصار ASIC نامیده می‌شود، دستگاه‌هایی هستند که به‌طور اختصاصی و سفارشی برای استخراج ارزهای دیجیتالی نظیر کادنا طراحی‌شده‌اند. این دستگاه در مقایسه با CPU، GPU یا Cloud، بازدهی بسیار بالاتری دارد. با وجود کارآمدی بالای این دستگاه، به دلیل اختلاف‌نظرهایی که بر سر آن وجود دارد، کمتر مورداستفاده قرار گرفته است.

از آنجایی که ASIC ها بسیار قدرتمند هستند، اساساً دارایی سایر ماینرهایی که از این دستگاه استفاده نمی‌کنند را غارت کرده و اقتصاد برخی ارزهای دیجیتال به هم می‌ریزد. این احتمال وجود دارد که بیشتر درآمد استخراج کادنا به افرادی برسد که مزرعه ASIC دارند و سود ناچیزی برای کسانی که از پردازنده‌های گرافیکی استفاده می‌کنند، باقی بماند.
با تمام این اوصاف و حرف‌وحدیث‌های پیرامون ASIC، امروزه استخراج ارز KDA با این تجهیزات بسیار رایج است. به‌ جرأت می‌توان گفت که ASIC بهترین ماینر کادنا برای کسب درآمد از استخراج این رمزارز است.
در ادامه با تعدادی از برترین دستگاه‌های ASIC برای استخراج کادنا آشنا می‌شوید:

Bitmain Antminer KA3
Goldshell KD MAX
Goldshell KD6
Goldshell KD6 SE
Goldshell KD-Lite
iBeLink BM-K1 Max

برای کسب اطلاعات تخصصی درباره ماینرهای کادنا می‌توانید به آدرس f2pool.com/miners متعلق به یکی از شناخته شده ترین استخرهای استخراج ارز دیجیتال مراجعه کنید.

 

استخراج کادنا با استفاده از Minosis
ماینوسیس (Minosis) یک استارت‌آپ ماینینگ نوآورانه برای فضایی است که در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های محدودی همراه بوده است. هدف این استارتاپ ارائه راه‌حل جدیدی به جوامع و شرکت‌ها از طریق یک سیستم پرداخت منحصربه‌فرد است. علاوه بر این، ماینوسیس راهکارهایی برای رفع مشکلات دیرینه استخراج کریپتو، ازجمله کارمزد تراکنش بالا، دشواری استخراج و هزینه‌های بالای برق ارائه می‌کند.

در این شیوه، Minosis به کاربران یک بلاک چین منحصربه‌فرد، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای کاملاً اختصاصی را پیشنهاد می‌دهد تا به بیشترین بهره‌وری و سودآوری دست پیدا کنند. از دیگر مزایای این استارت‌آپ، فراهم آوردن فضایی امن برای ارز KDA استخراج‌ شده است.
در حال حاضر به‌طورقطع نمی‌توان در مورد میزان اثربخشی این سیستم برای استخراج کادنا اظهارنظر کرد. بااین‌وجود، ماینرها باید پیگیر اخبار پیرامون ماینوسیس باشند و خودشان را با شیوه‌های جدید ماینینگ کادنا هماهنگ و سازگار کنند.

مراحل و نحوه استخراج کادنا
از ابتدای شروع فعالیت Kadena تا به امروز، تغییرات کمی در نحوه استخراج کادنا صورت گرفته است. همان‌طور که اشاره شد، این بلاک چین اثبات کار از زبان برنامه‌نویسی PACT برای ایجاد قراردادهای هوشمند نسل پنهان (Hidden Gen) استفاده می‌کند. درنهایت قبل از شروع به استخراج ارز KDA، باید با مراحل آن آشنا شوید که بسیار ساده هستند. به‌طور خلاصه، استخراج ارز کادنا شامل روشن کردن دستگاه استخراج، تعریف یک آدرس کیف پول و قرار دادن آن در یک گره (Node) یا استخر (Pool) است تا شروع به درآمدزایی کنید.
در ادامه به بررسی و توضیح مراحل ماینینگ کادنا پرداخته‌ایم:

تهیه یک سخت‌افزار قدرتمند استخراج
برای اینکه استخراج شما کارآمد باشد و در کنار پوشش دادن هزینه‌های ماینینگ به سود خوبی هم دست پیدا کنید، نیاز به یک سخت‌افزار قدرتمند استخراج دارید. یک ماینر کادنا ASIC از گران‌ترین و البته بهترین سخت‌افزارهای استخراج است. متاسفانه امکان استخراج کارآمد کادنا با انواع پردازنده مرکزی (CPU)، پردازنده گرافیکی (GPU) و تراشه FPGA وجود ندارد. علاوه بر این، باید به این موضوع توجه کنید که استخراج ASIC از الگوریتم BLAKE2s پشتیبانی می‌کند که بسیار کارآمد است.

تهیه یک آدرس کیف پول
برای دریافت و نظارت بر سود حاصل از استخراج کادنا، به یک آدرس کیف پول مطمئن نیاز دارید. درآمد استخراج به‌صورت روزانه و از طریق استخر f2pool بین کاربرانی که به آستانه پرداخت ۲ واحد توکن کادنا رسیده باشند، تقسیم می‌شود. طرح پرداخت f2pool معادل ۳% PPS است. PPS کوتاه شده عبارت Pay Per Share است. در الگوریتم پرداخت PPS، پاداش هر استخراج‌کننده به دو المان سختی شبکه و قدرت یا نرخ هش سخت‌افزار ماینر کادنا بستگی دارد.

کیف پول Kadena node یکی از بهترین گزینه‌ها برای ذخیره‌سازی توکن های استخراج ‌شده است. این کیف پول (Wallet) به‌طور رسمی برای استخراج ارز KDA طراحی و ساخته‌شده است. پس از نصب این کیف پول دیجیتال، بر روی گزینه Receive کلیک کنید تا آدرس کیف پول جدید خود را دریافت کنید.

شما می‌توانید علاوه بر والت Kadena node، از صرافی های ارز دیجیتال معتبر نظیر کوکوین (KuCoin) و بایننس (Binance) نیز اقدام به تهیه کیف پول کنید. توجه: همواره در هنگام انتخاب یک کیف پول دیجیتال، درباره اعتبار و امنیت ارائه‌دهنده آن بطور کامل تحقیق کنید.

ایجاد یک اکانت f2pool
قبل از شروع استخراج کادنا، باید یک حساب f2pool ایجاد کنید. f2pool یک استخر ماینینگ جغرافیایی است که از سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده و به استخراج‌کنندگان کمک می‌کند تا کادنا و بیشتر از ۴۰ ارز دیجیتال دیگر مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (PoW) را ایمن کنند. البته استخرهای دیگری نیز وجود دارند و در دسترس هستند، اما f2pool معتبرترین گزینه در این حوزه است.


f2pool یکی از شناخته شده ترین استخرهای استخراج ارز دیجیتال است.
شما در ادامه به یک نام کاربری برای اکانت خود هم احتیاج دارید. این نام کاربری برای پیکربندی (Configure) دستگاه استخراج موردنیاز است.
شما آزاد هستید که چندین حساب فرعی برای استخراج ارز KDA ایجاد کنید. این حساب‌های فرعی برای نظارت بر روی چند ماینر کادنا ایده‌آل هستند.

پیکربندی دستگاه استخراج
در این مرحله نیاز است تا ماینر ASIC یا ریگ استخراج کادنا خود را روی یک سرور استخر استخراج پیکربندی کنید تا نرخ هش و سود شما ثبت و نظارت شود. هنگام پیکربندی ریگ‌های خود در استخر f2pool، از نام کاربری اکانت خود در f2pool استفاده کنید.
این اطلاعات باید در دستگاه ماینینگ شما وارد شوند:

URL: startum+tcp//kda.f2pool.com:5400
نام کاربری: accountName.worrkerName
رمز عبور: به انتخاب شما
در روند کانفیگور دستگاه ماینینگ خود، به این موضوع توجه داشته باشید:
workerName اختیاری است؛ اما توصیه می‌شود برای نظارت کارآمد بر روی هر ماینر KDA، هر دستگاه استخراج را به یک workerName جداگانه متصل کنید.

شروع به استخراج کادنا کنید
پس‌ازاینکه تمام مراحل بالا را با موفقیت انجام دادید و تنظیمات را اعمال کردید، ماینر کادنا آماده استخراج خواهد بود. همواره این امکان برایتان وجود دارد که تنظیمات حساب خود را مدیریت کنید و میزان هش، درآمد و پرداخت‌ها را در داشبورد خود یا در برنامه f2pool نظارت کنید.

بهترین ماینرهای استخراج رمز ارز کادنا
تا اینجا متوجه شدیم که بهترین شیوه برای استخراج کادنا، استفاده از ماینرهای ASIC است که هش ریت (Hashrate) و بازدهی بالایی دارند. استفاده از تجهیزاتی نظیر CPU، GPU یا استخراج ابری می‌تواند گزینه خوبی برای ماینینگ بعضی از ارزهای دیجیتال باشد؛ اما برای استخراج ارز KDA هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد. حتی بعضی از دستگاه‌های ASIC نظیر iBeLink BM-K1 یا iBeLink BM-K1+ نیز بازدهی بسیار پایین و حتی منفی دارند.

با این اوصاف، انتخاب سخت‌افزار ماینر کادنا بسیار حائز اهمیت است و تعیین‌کننده میزان تقریبی سودآوری شما خواهد بود. در همین راستا، ما در ادامه قصد داریم به بررسی ۵ دستگاه ASIC برتر مناسب برای استخراج ارز کادنا در سال ۲۰۲۲ بپردازیم که می‌توانند درآمد استخراج شما را به بالاترین سطح ممکن برسانند.

ماینر کادنا Bitmain Antminer KA3
دستگاه ASIC مدل Antiminer KA3 یکی از آخرین محصولات کمپانی Bitmain است که در سال ۲۰۲۲ به بازار کریپتوکارنسی معرفی شد. این دستگاه دارای آخرین پیشرفت‌ها برای بهترین عملکرد یک کامپیوتر بر روی الگوریتم بلاک چین کادنا است. Bitmain Antminer KA3 عملکرد هش ریت فوق‌العاده Th/s 166 را تنها با مصرف انرژی ۳۱۵۴ وات ارائه می‌دهد.

ماینر ASIC مدل Antiminer KA3 ساخت Bitamin برای استخراج کادنا با هش ریت 166 Th/s و مصرف انرژی 3154 وات.
ماینر Antiminer KA3 ساخت کمپانی Bitmain
KA3 بهبود خروجی محاسباتی ۱۰ برابری، بازدهی پیشگام و عرضه یک استاندارد جدید در صنعت استخراج کادنا را ارائه می‌دهد. این ماینر کادنا نسبت بهره‌وری J/T 19 را معرفی می‌کند که تعادلی در بهینه‌سازی عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به نمایش می‌گذارد.

حداقل و حداکثر دمای این دستگاه به ترتیب برابر با ۵ درجه سانتی‌گراد و ۴۵ درجه سانتی‌گراد است. این بازه دمایی برای عملکرد مناسب در زمان استخراج کادنا قابل‌قبول است و افزایش طول عمر مفید دستگاه را در پی دارد.

Antiminer KA3 مجهز به آخرین فناوری خنک‌کننده و قدرتمندترین ماینر الگوریتم BLAKE2s است که برای استخراج کادنا استفاده می‌شود. این ماینر کادنا دارای ابعاد مناسبی است و به صاحبان معادن KDA کمک می‌کند تا چیدمان مناسبی در فضای خود داشته باشند.
Bitmain Antminer KA3 در خط مقدم استخراج ارز KDA قرار دارد که تجربه استخراج روان و سودآوری بالایی را ارائه می‌دهد.

ماینر کادنا Goldshell KD MAX
دستگاه استخراج Goldshell KD MAX یکی از قدرتمندترین ماینرهای ASIC اختصاصی کادنا است که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این ماینر مجهز به هش ریت Th/s 40.2 و توان مصرفی قابل‌قبول ۳۳۵۰ وات است.

ماینر کادنا Goldshell KD MAX با هش ریت 40.2 Th/s و توان مصرفی 3350 وات.
ماینر Goldshell KD MAX کادنا
از آنجایی که این دستگاه یک ماینر حرفه‌ای کریپتوکارنسی است، سیستم خنک‌کننده و فن‌های قدرتمندی با نویز ۸۰ دسی‌بل برای آن تعبیه شده‌اند. با این اوصاف، محلی را برای نصب آن انتخاب کنید که صدای آن موجب اذیت همسایگان نشود!

دستگاه Goldshell KD MAX تنها برای ماینینگ کادنا استفاده می‌شود؛ زیرا کادنا تنها سکه‌ای است که از الگوریتم BLAKE2s پشتیبانی می‌کند. بنابراین این ASIC به‌طور اختصاصی در انحصار ماینرهای کادنا است.
دمای یک ASIC در زمان کار از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه شود. هرچه دما بالاتر برود، کارایی کلی آن کاهش پیدا می‌کند. حداقل و حداکثر دمای Goldshell KD MAX به ترتیب برابر با ۵ درجه سانتی‌گراد و ۴۵ درجه سانتی‌گراد است. این دستگاه استخراج کادنا از ایجاد دمای بیش‌ازحد جلوگیری می‌کند و باعث بهبود عملکرد و افزایش طول عمر ASIC می‌شود.

ماینر کادنا Goldshell KD6
دستگاه ماینر Goldshell KD6 که با نام KD6 Kadena Miner هم شناخته می‌شود، از ابتدای آپریل سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار گرفت. با توجه به محبوبیت فراوان نسخه قبلی (KD5)، انتظار می‌رفت که کاربران از این ASIC نیز استقبال کنند و این‌چنین شد. این ماینر KDA با نرخ هش Th/s 26.3 و حداکثر مصرف انرژی ۲۶۳۰ وات عرضه‌شده است.


ماینر کادنا مدل Goldshell KD6
ازلحاظ ظاهری، Goldshell KD6 شباهت زیادی به مدل KD5 دارد؛ اما تراشه مدل جدید بسیار قوی‌تر و البته ولتاژ آن هم بالاتر است. وزن این دستگاه معادل ۸۵۰۰ گرم است و با یک الگوریتم BLAKE2s که مختص استخراج کادنا است عرضه می‌شود.

ماینر KD6 از الگوریتم کادنا استفاده می‌کند که یک الگوریتم ترکیبی بلاکچین است. همچنین این محصول یک پلتفرم قرارداد هوشمند (Smart Contract) جدید است که هدف اصلی آن متحد کردن اپلیکیشن‌های عمومی است.

برای اینکه Goldshell KD6 به‌صورت بهینه کار کند، باید در شرایط مناسب از آن استفاده شود. سازنده این دستگاه، حداکثر رطوبت ۹۵% و حداقل رطوبت ۵% را برای محیط این ASIC پیشنهاد داده است. همچنین کمترین و بیشترین دمای دستگاه به ترتیب برابر با ۵ درجه سانتی‌گراد و ۴۵ درجه سانتی‌گراد هستند.

ماینر کادنا Goldshell KD6 SE
دستگاه ASIC قدرتمند Goldshell KD6 SE برای افرادی طراحی‌شده که به دنبال گزینه‌ها و امکانات بیشتر، عملکرد فوق‌العاده و نرخ قیمت به عملکرد (Price/Performance) بالایی هستند. تراشه‌های محاسباتی قدرتمند، هش ریت Th/s 25.3، مصرف انرژی پایین‌تر نسبت به مدل‌های هم‌رده و قدرت ۲۳۰۰ وات، کاربران بسیاری را به این دستگاه جذب کرده‌اند.


ماینر کادنا مدل Goldshell KD6 SE
این دستگاه استخراج کادنا دارای طراحی یکپارچه و بهینه‌ای است تا استفاده از آن را در محیط‌های گوناگون امکان‌پذیر کند. از طرفی وزن این ASIC تنها ۸۵۰۰ گرم است. میزان صدایی که Goldshell KD6 SE تولید می‌کند کمی کمتر از ۸۰ دسی‌بل است و نمی‌توان برچسب کم‌صدایی را به آن چسباند.

کارخانه Goldshell بهترین دمای کاری مدل KD6 SE را بین ۵ تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد اعلام کرده است. این ماینر کادنا معمولاً در حین کار تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود. رطوبت پیرامون این دستگاه نیز می‌تواند بین ۵% تا ۹۵% باشد.

ماینر کادنا iBeLink BM-K1 Max
دستگاه ASIC پیشرفته و قدرتمند iBeLink BM-K1 Max یکی از محصولات جدید کمپانی iBeLink است که در ژوئن ۲۰۲۲ راهی بازار شد. این محصول یک ماینر اختصاصی کادنا به شمار می‌رود و سودآوری قابل‌قبولی دارد. حداکثر نرخ هش این دستگاه معادل Th/s 32 است و از الگوریتم BLAKE2s برای استخراج کادنا استفاده می‌کند. علاوه بر این، بیشترین مصرف برق iBeLink BM-K1 Max برابر با ۳۲۰۰ وات است. این محصول مانند بیشتر ماینرهای ASIC، از رابط اترنت (Ethernet) استفاده می‌کند.


ماینر کادنا مدل iBeLink BM-K1 Max
در نگاه اول، طراحی حرفه‌ای و زیبای این دستگاه توجه شما را به خود جلب می‌کند. ساختار یکپارچه و قالب کاملاً مستطیلی این ماینر، امکان کنار هم قرار دادن ده‌ها ماینر را فراهم کرده است. وزن کلی این دستگاه نیز ۹۰۰۰ گرم است.

هنگام راه‌اندازی این ماینر به تنظیمات رطوبت و دما توجه کنید تا شاهد بیش‌ازحد گرم شدن (Overheat) یا اورکلاک (Overclock) نباشید. دمای این دستگاه باید بین ۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد و رطوبت آن نیز باید بین ۵% تا ۹۵% باشد. مانند بسیاری از ماینرهای ASIC، این محصول نیز حدود ۷۵ تا ۸۰ دسی‌بل نویز تولید می‌کند.

 


محاسبه سود استخراج KDA
نرم‌افزارهایی تحت عنوان ماشین‌حساب سودآوری ماینینگ کادنا وجود دارند که به شما در محاسبه سود استخراج کمک می‌کنند. این نرم‌افزارها با دریافت اطلاعاتی نظیر نرخ هش دستگاه ماینر، میزان برق مصرفی، هزینه هر کیلووات ساعت برق، کارمزد استخراج، قیمت لحظه ای KDA و…، میزان سودآوری شما را حساب می‌کنند.
واقعیت این است که همه افراد نمی‌توانند سود مشابهی از استخراج کادنا کسب کنند. دستیابی به بیشترین سود تئوری از استخراج ارز کادنا، نیازمند مهیاکردن تمام شرایط لازم برای این فرآیند است. برخی از مهم‌ترین المان‌هایی که می‌توانند در محاسبه میزان سود شما تأثیرگذار باشند، عبارت هستند از:

میزان مصرف برق
هزینه‌های مصرف برق
نوع سخت‌افزار ماینینگ
شرایط محیطی که تجهیزات ماینینگ در آن هستند
تعداد ماینرهای فعال
مورد دوم که «هزینه‌های مصرف برق» است، به کشورهایی اختصاص دارد که چندین تأمین‌کننده برق حضور دارند و می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد. این شرایط در ایران مهیا نیست.
بااین‌وجود، توجه به تمام این موارد باعث کاهش هزینه‌های استخراج کادنا و افزایش سوددهی خواهد شد. برای مثال، زمانی که از بهترین سخت‌افزارهای استخراج با نرخ هش بالا استفاده کنید، بدون شک سود بیشتری در یک روز کسب می‌کنید. به همین ترتیب، فراهم کردن محیط مناسب که از افزایش دمای دستگاه‌ها جلوگیری کند نیز موجب کاهش مصرف برق و افزایش کارایی ماینر KDA می‌شود.

با انجام تمام این تلاش‌ها، حتی زمانی که تعداد استخراج‌کننده‌های سکه کادنا افزایش پیدا کند، شما می‌توانید درآمد خوبی از استخراج این ارز به دست آورید. به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتماً از ماینر ASIC برای استخراج Kadena استفاده کنید.
جدول زیر، میزان تقریبی سود روزانه ۵ ماینر ASIC کادنا که در بخش قبلی به معرفی آن‌ها پرداختیم را بر اساس قیمت فعلی این توکن (حدود ۹۰ سنت) نشان می‌دهد:

آیا ماین کادنا مقرون به صرفه است؟
درنهایت آخرین سؤالی که در ذهن هر فردی پیش می‌آید، این است که آیا استخراج کادنا مقرون‌به‌صرفه است یا اینکه به‌طورکلی باید ارز دیگری را برای استخراج انتخاب کرد؟
استخراج ارز دیجیتال در یک بازار نزولی، می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد. با توجه به تغییر قیمت ماینرها در نتیجه تغییر قیمت رمز ارزها، تشخیص یک معامله و استخراج سودآور دشوار است. زمانی که سوددهی ماینینگ به‌طورکلی کاهش پیدا می‌کند، کسب سود از این شیوه سخت‌تر نیز خواهد بود.

یکی از ارزهایی که علیرغم شرایط اخیر بازار و ریزش‌های فراوان، همچنان به سوددهی خود ادامه می‌دهد، کادنا (KDA) است. این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۱.۲۸ دلار در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال معامله می‌شود. کادنا یکی از ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو است که به دنبال یک راهکار مقیاس‌پذیر و امن چند زنجیره‌ای برای کاربران است.
در نوامبر سال ۲۰۲۱ که قیمت ارز کادنا به اوج خود رسید، این ارز دیجیتال یک‌شبه از گمنامی خارج شد و توانست در بسیاری از فهرست‌های نظارتی بازار قرار بگیرد؛ به همین واسطه، استخراج کادنا نیز بر سر زبان ها افتاده و بسیار سودآور گردید.

برای ماه‌ها، ماینرهای کادنا در تمام ماشین‌حساب‌های سود ماینینگ رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دادند و برخی از ماینرها روزانه بیشتر از ۲۰۰ دلار درآمد کسب کردند!
در این لحظه، قیمت KDA تقریباً ۹۰% نسبت به اوج خود کاهش‌یافته است. کاملاً طبیعی است که حتی با بهترین سخت‌افزارهای استخراج کادنا، سود ماینینگ این توکن کاهش چشم‌گیری پیداکرده است. البته این به معنی کاهش شدید قیمت دستگاه‌های استخراج ارز KDA نیز هست.

درنهایت، اگرچه کادنا این روزها در فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای استخراج قرار ندارد، اما این رمز ارز در تمام WatchList های معتبر از جایگاه خوبی برخوردار است. انتظار می‌رود که با تغییر روند بازار در ماه‌های آینده، استخراج کادنا نیز مجدداً به رونق سابق بازگردد. ماینینگ کادنا می‌تواند در هفته‌ها و ماه‌های آتی به رونق استخراج سکه‌هایی نظیر بیت کوین (BTC)، دوج کوین (DOGE)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL)، هلیوم (HNT)، لایت کوین (LTC) و … برسد.


کیف پول ارز دیجیتال Kadena
کیف پول را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و البته حیاتی‌ترین مؤلفه‌ها برای خریدار یک ارز دیجیتال دانست. در حقیقت هراندازه که کیف پول‌های بیشتری برای یک ارز دیجیتال وجود داشته باشد، مقبولیت و نفوذ آن هم در بین جامعه بیشتر می‌شود.

توسعه دهندگان این شبکه به‌خوبی با این موضوع آشنایی داشتند و بر همین اساس بود که سعی کردند تا کیف پول‌ها و البته برنامه‌های مختلفی را برای این ارز دیجیتال توسعه دهند.

 

از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به zelcore و kadena chainweaver اشاره نمود. اگرچه روز به روز بر تعداد کیف پول‌های شبکه افزوده می‌شود، اما باید عنوان کنیم که این دو را می‌توان بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای نگهداری از این ارز دیجیتال قلمداد نمود.

خرید ارز دیجیتال Kadena
همان گونه که پشتیانی کیف پول‌ها در مقبولیت یک ارز دیجیتال تأثیر دارند، تعداد صرافی‌های عرضه کننده و سهولت در خرید هم تأثیر زیادی در نفوذ یک ارز دیجیتال در جامعه دارد.

این فاکتور برای ارز دیجیتال kadena هم صدق می‌کند. در حقیقت بیشتر افراد قبل از سرمایه‌گذاری خود تمایل دارند، بدانند که دسترسی سایر کاربران به این ارز دیجیتال تا چه اندازه ساده است.

این موضوع می‌تواند قدرت نقدشوندگی یک ارز دیجیتال را برای آنها مشخص سازد. در رابطه با این موضوع باید عنوان کنیم که ارز دیجیتال kda شرایط بسیار مناسبی دارد.

در حقیقت این ارز دیجیتال بازاری به ارزش یک میلیارد دلار دارد و حجم معاملات روزانه آن حدود 80 میلیون دلار آن است. این حجم از معاملات به لطف صرافی‌های مختلفی است که آن را لیست کرده‌اند. ما در ادامه برخی از این صرافی‌ها را برای شما عزیزان ذکر کرده‌ایم.

کوکوین KuCoin
بیترکس Bittrex
کوینکس CoinEx
هات بیت Hotbit
هو Hoo
BKEX
OKEx


سایت نبض پیشرو در سرمایه گذاری تضمینی ارزهای دیجیتال به صورت صحیح و کارامد آماده خدمت رسانی به شما دوستان گرامی میباشد .