بلاگ نبض

بلاگ > ارزهای دیجیتال مونرو و دوج کوین در سایت بزرگ سرمایه گذاری نبض

ارزهای دیجیتال مونرو و دوج کوین در سایت بزرگ سرمایه گذاری نبض

تاریخ پست: 2023/01/23
تاریخ بروزرسانی: 2023/01/23




رز مونرو (XMR) در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و هدف اصلی آن این بود که به سادگی اجازه دهد تراکنش‌های مختلف به صورت خصوصی و بدون نام انجام شوند. اگرچه بیت‌کوین می‌تواند هویت یک شخص را پنهان کند، اما ردیابی پرداخت‌ها به منابع اصلی آن‌ها با ارز مونروآسان می‌شود. چون بلاکچین‌ها شفاف هستند. از سوی دیگر، ارز مونرو برای پنهان کردن گیرندگان و فرستندگان به طور یکسان با استفاده از رمزنگاری پیشرفته طراحی شده است.

همه تیم ارز مونرو معتقدند که دو اولویت اصلی و بزرگ ارز مونرو (XMR) حفظ حریم خصوصی و امنیت است و سهولت استفاده و کارایی بعد از آن به دست می‌آید. هدف اصلی مونرو این است که از همه کاربران، صرف نظر از این‌که یک شخص یا یک کاربر از نظر فناوری صلاحیت دارد، محافظت شود. به طور کلی، ارز مونرو اجازه می‌دهد تا پرداخت‌ها یا تراکنش‌ها ارزان، سریع و بدون ترس از سانسور انجام شوند.

ارز مونرو چیست؟

مونرو (XMR) یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و غیرقابل ردیابی است که برای ارائه تراکنش‌های امن و خصوصی طراحی شده است. انشعابی از Bytecoin ،Monero بر اساس پروتکل CryptoNote ساخته شده است و از تعدادی ویژگی برای پنهان کردن مبدا، مقدار و مقصد تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

هدف این ارز دیجیتال ارائه یک ویژگی مهم به نام حریم خصوصی برای بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال است. در حالی که شناخته شده‌ترین ارز رمزنگاری جهان، بیت‌کوین، به طور گسترده توسط عموم مردم ناشناس و غیرقابل ردیابی است. در واقع مونرو قصد دارد این کمبود حریم خصوصی را برطرف کند. مونرو یک پروژه منبع باز و سرمایه‌گذاری جمعی، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و ناشناس ارائه می‌دهد که ادعا می‌کند غیرقابل ردیابی، غیرقابل پیوند، امن، خصوصی و مقاوم در برابر تحلیل بلاکچین است.

این سطح بالای حریم خصوصی همچنین یعنی مونرو قابلیت تعویض را ارائه می‌کند. به این معنی که هر ارز دارای ارزش برابر است و قابل تعویض است. وقتی دو ارز مونرو از یکدیگر قابل تشخیص نیستند؛ خطر رد توکن اصلی شبکه مونرو توسط فروشندگان یا صرافی‌ها به دلیل ارتباط آن با تراکنش‌های قبلی مثل سرقت را از بین می‌برد. ارز مونرو (XMR) بیست و هشتمین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است که ارزش آن ۲,۶۴۰,۹۰۴,۵۴۰ دلار است. قیمت فعلی ارز مونرو ۱۴۵ دلار است.

رمز ارز مونرو چگونه کار می کند؟

برای ارز مونرو سه ​​فناوری وجود دارد که از آن برای ناشناس کردن تراکنش‌ها استفاده می‌کند:

آدرس‌های مخفی: فرستنده‌ها ملزم به ایجاد آدرس‌های تصادفی یک‌باره برای هر تراکنش از طرف گیرنده هستند. این از پیوند دادن تراکنش‌ها به آدرس کیف پول عمومی گیرنده جلوگیری می‌کند.

امضای حلقه: هر تراکنش شامل یک امضای حلقه با گروهی از کاربران، از جمله فرستنده واقعی که تراکنش را امضا کرده و چندین فریب دارد. این از پیوند دادن تراکنش‌ها به فرستنده جلوگیری می‌کند.

RingCT: این اصطلاح، مخفف Ring Confidential Transactions است. این فناوری مبالغ تراکنش را رمزگذاری می‌کند تا فقط فرستنده و گیرنده بدانند چه مقدار ارسال شده است. با ترکیب این فناوری‌ها و پروژه اینترنت نامرئی (I2P)، مونرو قادر است فرستنده، گیرنده و مبلغ تراکنش را در زنجیره بلوکی خود مخفی کند.

برای پردازش تراکنش‌ها، ارز مونرو از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. مثل بیت‌کوین، به استخراج ارز دیجیتال متکی است. شرکت‌کنندگان از دستگاه‌های استخراج برای حل معادلات پیچیده استفاده می‌کنند و برنده حق اعتبار بخشی از تراکنش‌ها و کسب پاداش را به دست می‌آورد.

یک تفاوت اساسی بین الگوریتم اثبات کار (PoW) مونرو و بیت‌کوین وجود دارد. الگوریتم مونرو در برابر ASICها، ماشین‌های پرقدرت که به‌طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند، مقاوم است. ماینرها باید از سخت‌افزار مصرف کننده CPU و GPU استفاده کنند. با توجه به این ویژگی، استخراج ارز مونرو به انرژی کمتری نسبت به استخراج بیت‌کوین نیاز دارد.

آینده ارز دیجیتال مونرو

یکی از بزرگ‌ترین اهداف پروژه دستیابی به مهم‌ترین سطح غیرمتمرکز ممکن است، به این معنی باشد که کاربر نیازی به اعتماد به شخص دیگری در شبکه ندارد. حریم خصوصی در وب از طریق چند ویژگی متمایز به دست می‌آید. هر بیت‌کوین در گردش، شماره سریال خاص خود را دارد، به این معنی که می‌توان استفاده از ارز دیجیتال را کنترل کرد. ارز مونرو (XMR) کاملاً قابل تعویض است.

به صورت پیش‌ فرض، جزئیات مربوط به گیرندگان، فرستنده‌ها و مقدار ارز دیجیتالی که منتقل می‌شود، مبهم است و ارز مونرو از این پیشنهاد به عنوان یک دست برتر نسبت به ارزهای حریم خصوصی رقیب مثل Zcash حمایت می‌کند و به طور انتخابی شفاف است. این ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شده است تا آینده ارز مونرو به شدت مورد توجه معامله‌گران و سرمایه داران قرار بگیرد. آن‌ها ارز مونرو را یکی از بهترین Privacy کوین‌های بازار و یکی از آینده دارترین ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی می‌دانند. دلیل اصلی این امر مهم نیز امنیت بالایی است که این کوین در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، است.

دوج کوین (Dogecoin) چیست؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. این ارز یک آلت کوین و همچنین یک میم تقریباً طعنه‌آمیز در نظر گرفته می‌شود. دوج کوین که در دسامبر 2013 راه‌اندازی شد، تصویر یک سگ شیبا اینو را به عنوان لوگوی خود انتخاب کرده است. در حالی که این ارز دیجیتال به ظاهر به عنوان یک شوخی ایجاد شده است، اما بلاک چین Dogecoin هنوز هم شایستگی‌هایی دارد. فناوری زیربنایی آن از لایت کوین (Litecoin) مشتق شده است. ویژگی‌های قابل توجه Dogecoin که از الگوریتم رمزگذاری استفاده می‌کند، قیمت پایین و عرضه‌ی نامحدود آن است. دوج کوین جامعه وفاداری از حامیان دارد که آن را معامله می‌کنند و از این رمز ارز به عنوان ارز حمایتی برای محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

تاریخچه دوج کوین

دوج کوین به عنوان یک شوخی شروع شد، اما پس از ایجاد آن، طرفدارانی پیدا کرد. در اواخر سال 2017، شرکت توسعه‌دهنده در حباب ارزهای دیجیتال بود که ارزش بسیاری از سکه‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد. پس از ترکیدن حباب در سال 2018، دوج مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد، اما هنوز هم هسته‌ای از حامیان داشت که آن را معامله کرده و از آن استفاده می‌کردند.

در چرخه وجود این ارز دیجیتال، بازه قیمتی آن بسیار گسترده بوده و از 0.001 دلار تا 0.7 دلار را تجربه کرده است.

خالق دوج کوین کیست؟

جکسون پالمر، مدیر محصول شرکت Adobe در سیدنی استرالیا، دوج کوین را در سال 2013 به عنوان راهی برای طعنه‌زدن به تبلیغات پیرامون ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. پالمر به عنوان یک ناظر فناوری نوظهور توصیف شده و توییت‌های اولیه‌اش در مورد سرمایه‌گذاری جدید او در زمینه ارزهای دیجیتال به زبان ساده انجام شده است. اما پس از دریافت بازخورد مثبت در شبکه‌های اجتماعی، دامنه dogecoin.com را خریداری کرد. در همین حال در پورتلند اورگان، بیلی مارکوس، توسعه‌دهنده نرم‌افزار در IBM که می‌خواست یک ارز دیجیتال ایجاد کند اما در به نتیجه رساندن تلاش‌های خود با مشکل مواجه بود، زمزمه مربوط به دوج را شنید. مارکوس با پالمر تماس گرفت تا مجوز ساخت نرم‌افزار پشت یک Dogecoin واقعی را بگیرد. مارکوس کد دوج را بر اساس Luckycoin که خودش از Litecoin مشتق شده است، برداشت کرده و اجرا کرد و در ابتدا از یک پاداش تصادفی برای استخراج بلاک استفاده کرد، اگرچه این پاداش در مارس 2014 به پاداش ثابت تغییر کرد. ارز دوج از فناوری رمزگذاری لایت کوین استفاده می‌کند و یک ارز با سبک اثبات کار (PoW) محسوب می‌شود.

پالمر و مارکوس این سکه را در 6 دسامبر 2013 روانه بازار کردند. دو هفته بعد در 19 دسامبر، ارزش دوج کوین 300 درصد افزایش یافت. شاید این افزایش نرخ به دلیل ممنوعیت چین برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بانک‌های خود از نشأت گرفته باشد.

دوج کوین همچنین بر اهمیت جامعه در سیستم‌های پول رمزنگاری‌شده تاکید می‌کند، زیرا کاربران آن در پشت برخی از تلاش‌های برجسته سرمایه‌گذاری جمعی، نقش اساسی ایفا کرده اند. از جمله فعالیت‌های عامه‌پسند دوج، جمع‌آوری 50،000 دلار برای کمک به اعزام تیم سورتمه جامائیکا به بازی‌های المپیک 2014 بوده است.

ارز دیجیتال Dogecoin چگونه کار می‌کند؟

تفاوت اصلی دوج کوین با سایر میم کوین‌ها چیست؟ همانند برخی دیگر از رمز ارزها نظیر بیت کوین، دوج کوین نیز روی بلاک چینی اختصاصی خود فعالیت می‌کند. دفتر کل دیجیتالی این کوین همواره با تراکنش‌های جدید به‌روزرسانی شده و این شبکه از الگوی اثبات کار (PoW) برای تامین امنیت استفاده می‌کند.

در این الگوریتم، ماینرها با حل معادلات ریاضی پیچیده، به پردازش و ثبت تراکنش‌ها روی بلاک چین دوج کوین پرداخته و در ازای کار خود، ارز دیجیتال DOGE از شبکه پاداش می‌گیرند.

دلیل رشد انفجاری دوج کوین چه بود؟

دوج کوین‌ مدت‌ها با داشتن بازاری چند میلیارد دلاری در زمره صد رمز ارز برتر از نظر ارزش بازار بود، اما یک اتفاق آن را زیر و رو و هولدرهای رمز ارز DOGE را ثروتمند کرد؛ از ابتدای سال 2021 ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا، ناگهان تصمیم به حمایت از این ارز دیجیتال گرفت. بعد از هر مرتبه توییت‌های وی ارزش هر واحد ارز دیجیتال دوج کوین چند برابر می‌شد!

طی سال 2021 ارز Dogecoin حدود 12 هزار درصد رشد کرد و این اتفاق بیش از همه مدیون حمایت‌های ایلان ماسک بود. در بازار صعودی همین سال میلادی دوج کوین یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتال بود و میلیونرهای کریپتویی زیادی ساخت!

البته، از آن جایی که ارز DOGE به عنوان یک میم کوین هیچ پشتوانه ذاتی یا کاربردی ندارد و فقط به جامعه کاربری خود و اینفلوئنسرها وابسته است، بعد از فروکش کردن تب و تاب بازار ارز دیجیتال و کمتر شدن تاثیر حمایت‌های ایلان ماسک، دوج کوین بخش زیادی از ارزش خود را از دست داد. با این حال بر اساس معیار مارکت کپ، دوج کوین همچنان جزو 20 رمز ارز برتر بازار محسوب می‌شود.

مزایای خرید دوج کوین با نمادDOGE

از مزایای تجارت این ارز دیجیتال می‌توان به 4 مورد اشاره کرد:

  1. جامعه رو به رشد دارندگان: یکی از مزایای اصلی دوج کوین این است که جامعه رو به رشدی از دارندگان و حامیان را در اختیار دارد. کوبان و مارک زمانی اظهار داشتند که جامعه رو به رشد کاربران دوج می‌تواند آن را به رسانه‌ای مناسب برای تبادل تبدیل کند. یکی از دلایل اصلی افزایش حمایت جامعه این است که سرمایه‌گذاران دوج از آن به عنوان یک ارزش مطلق استفاده می‌کنند. این سرمایه‌گذاران همچنین در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال هستند و به عنوان بخشی از تبلیغ آن، میم‌های مبتنی بر رمز ارز را به اشتراک می‌گذارند.

  2. سازگاری با صرافی غیر متمرکز: دوج را می‌توان در صرافی‌های غیر متمرکز خرید و فروش و معامله کرد. به خصوص پروژه Ren آن را قادر ساخته است تا بر روی پلتفرم بلاک چین اتریوم کار کند و همچنین به شبکه مالی غیر متمرکز دسترسی داشته باشد. این مهم نشان می‌دهد که دوج کوین با جنبش مالی غیر متمرکز در حال ظهور در بازار ارزهای دیجیتال، بسیار سازگار است.

  3. تراکنش آسان: Dogecoin شباهت‌های زیادی با بیت کوین (BTC) دارد، به این معنی که مزایای خاصی را ارائه می‌دهد که مشابه بیت کوین است. کدگذاری این رمز ارز نیز نشان می‌دهد که تراکنش‌های آن ایمن و آسان‌سازی شده‌اند. همچنین، هیچ محدودیتی برای استخراج آن وجود ندارد. این موضوع فرصت نامحدودی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا دوج کوین را معامله کنند، خواه این یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.

  4. فهرست شدن دوج در صرافی‌های گوناگون: از زمان آغاز به کار، برخی از بهترین پلتفرم‌های بورس و ارز دیجیتال، Dogecoin را فهرست کرده‌اند، از جمله eToro، که یکی از بزرگ‌ترین کارگزاری‌های چندملیتی ارزهای دیجیتال است. لیست شدن در eToro به طور قابل توجهی تقاضای مشتریان برای تجارت دوج کوین را افزایش داده است. تعداد زیادی از صرافی‌ها در حال حاضر این ارز را در لیست پشتیبانی خود دارند.

نحوه نگهداری دوج کوین

با توجه به افزایش روزافزون جامعه طرفداران این میم کوین، اکثر صرافی‌ها و کیف پول‌های دیجیتالی از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند که در ادامه به برخی از والت‌ها اشاره می‌کنیم: Trust Wallet، SafePal، Atomic، MetaMask، Ledger، Cobo، Trezor، Math Wallet، Dogecoin Core، Binance Chain Wallet و غیره. همچنین می‌توان این رمز ارز را در کیف پول داخلی بیدارز نیز ذخیره‌سازی نمایید.

سایت نبض پیشرو در سرمایه گذاری تضمینی ارزهای دیجیتال به صورت صحیح و کارامد آماده خدمت رسانی به شما دوستان گرامی میباشد .