بلاگ نبض

بلاگ > قیمت بیت کوین در آستانه صعود به سطح ۴۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین در آستانه صعود به سطح ۴۰ هزار دلار

تاریخ پست: 2023/02/21
تاریخ بروزرسانی: 2023/02/21




طی هفته‌های گذشته، قیمت بیت کوین در یک مسیر صعودی قرار گرفته است و به نظر می‌رسد همچنان سعی دارد به این روند ادامه دهد.

پس از انتشار آمار بیکاری ایالات متحده، قیمت بیت کوین که درگیر یک اصلاح جزئی بود، بار دیگر رو به بالا حرکت کرد و در طی این مدت، قیمت خرید و فروش بیت کوین همچنان بالاتر از حمایت روانی 23 هزار دلار باقی ماند. این در حالی است که بررسی داده‌های درون زنجیره حاکی از احتمال تداوم این روند صعودی در بلند مدت است.

معیارهای درون زنجیره ای صعودی

در روز‌های اخیر قیمت بیتکوین برای لحظاتی از مرز 24 هزار دلار عبور کرد اما بلافاصله با ریزش مواجه شد و تمام سطوح به دست آمده در ماه فوریه را از دست داد. با این حال، علی غم ناتوانی بیت کوین در عبور از مقاومت 24 هزار دلار، تلاش گاو‌ها باعث حفظ سطح 23 هزار دلار شده و از ادامه ریزش جلوگیری کرد. قیمت واقعی، و همچنین قیمت تحقق یافته هولدر‌های بلند مدت و کوتاه مدت، از جمله معیار‌های درون زنجیره‌ای هستند که تصویر روشنی از سودآور یا زیان ده بودن یک دارایی را ارائه می‌دهند.

با توجه به افزایش قیمت خرید و فروش بیت کوین و عبور از سطح 23 هزار دلار، دیگر هیچ یک از این 3 شاخص در وضعیت قرمز و زیان ده قرار ندارند. این واقعیت نشان دهنده اهمیت این ناحیه، برای اکثر فعالان و خریداران بازار است. نسبت ارزش بازار بیتکوین به ارزش واقعی یا Market Value/Realized Value (به ‌اختصار MVRV) یک معیار درون زنجیره است که به ما کمک می‌کند تا به درک بهتری از میزان سودآوری و همچنین وضعیت قیمت دست پیدا کنیم. به کمک این شاخص می‌توانیم محاسبه کنیم که آیا قیمت فعلی بیتکوین، بیش از ارزش واقعی آن است و در حباب قیمتی هستیم یا اینکه قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی خود قرار دارد. در حال حاضر، این شاخص بر روی عدد 1.18 و نزدیک به عدد 1 قرار دارد.

نمودار نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش واقعی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش واقعی. منبع: کریپتوکوانت

قرار گرفتن شاخص MVRV پایین‌تر از عدد 1، به طور معمول نشان دهنده کف قیمت در بازار نزولی و انباشت پول هوشمند است. در نتیجه، قرار گرفتن این عدد بر روی 1.18، باعث تقویت این باور می‌شود که فعالان بازار در حال انباشت دارایی خورد هستند و احتمالا بزودی شاهد ثبت یک سقف جدید در سطوح پیش رو خواهیم بود. با توجه به این تحلیل، برخی از تحلیل گران معتقدند ک قیمت بزرگترین ارز دیجیتال بازار، به زودی از 30 هزار دلار عبور خواهد کرد و حتی می‌تواند تا سقف 40 هزار دلار پیشروی کند.

احتمال ریزش مجدد قیمت بیت کوین

یکی از معامله‌گران و تحلیل‌گران مطرح بازار یعنی Rekt Capital، با بررسی دقیق روند بیتکوین در نمودار ماهانه، به سرنخ جدیدی در مورد احتمال ریزش قیمت بیت کوین پیش از شروع روند صعودی بعدی دست یافته است. دلیل این پیش بینی، وضعیت شاخص قدرت نسبی یا RSI در ماه ژانویه (دی) بوده است. نمودار این شاخص پس از رسیدن به کف تاریخی در ماه ژانویه رو به بالا حرکت کرد و سطوح حمایتی مهمی را دوباره پس گرفت. به اعتقاد او، در روند RSI شاهد یک کف دوقلو هستیم که در نمودار قیمت بیت کوین هنوز شکل نگرفته است و به همین دلیل، احتمال ریزش قیمت برای ایجاد یک کف بالاتر هنوز هم وجود دارد.

یکی دیگر از کارشناسان برجسته این حوزه یعنی مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe) نیز با این نظر موافق است. به اعتقاد او، سقوط بیتکوین به محدوده 20 هزار دلار، محتمل و «بسیار» منطقی است. اگرچه او طی ساعات قبل بازهم بر روی دیدگاهش نسبت به صعود بیتکوین به 40 هزار دلار را تاکید کرد و از عبارت فصل بیتکوین 40 هزار دلاری برای اشاره به روند جدید استفاده کرد.

از لحاظ تئوری، اصلاح قیمت خرید و فروش بیت کوین تا 20 هزار دلار بسیار منطقی به نظر می‌رسد . فرصت بسیار مناسبی برای خرید بیت کوین خواهد بود.

به همین دلیل، گروه بسیار بزرگی از خریداران در حاشیه ایستاده و منتظر اصلاح بکوین هستند.

با این تفاسیر، ادامه حرکت صعودی بیت کوین {بدون اصلاح} برای آن‌ها بسیار ناراحت کننده و دردآور خواهد بود.

صرف نظر از تمام شرایط و احتمالات گفته شده، در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیتکوین به 25,000 دلار رسیده است. بر اساس داده‌های CoinGape، قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 0.33 درصد و در 7 روز گذشته نیز بیش از 2 درصد افزایش یافته است.

پیشنهاد تحلیل گران متخصص در حال حاظر این است که سرمایه گذاری توی این شرایط روی ماینینگ بیت و ارزهای دیگه رو از دست ندین

خوشبختانه راه های سرمایه گذاری در بیت کوین و به طور کلی بازار کریپتوکارنسی‌ها متنوع است و هر فرد یا سازمان می‌تواند با توجه به حجم سرمایه و میزان دانش و ریسک‌پذیری خود، راه متفاوتی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه انتخاب کند. در ادامه چند مورد از بهترین راه‌ های سرمایه گذاری در بیت کوین را معرفی می‌کنیم.

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال یا افراد معتمد و انتقال آن به یک کیف پول دیجیتال امن.

ساده‌ترین و به اعتقاد خیلی‌ها، بهترین راه سرمایه گذاری در بیت کوین، خریدن آن است. وقتی مقداری بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر را خریداری می‌کنید،‌ موجودی شما در یک آدرس روی شبکه‌ی بلاک چین به نام کیف پول ذخیره می‌شود.

تا زمانی که شما نخواهید، هیچکس نمی‌تواند بیت کوین‌های شما را خرج کند مگر اینکه نکات ایمنی مربوط به رمز کیف پول یا همان «کلید خصوصی» (Private Key) را رعایت نکرده باشید. این سیستم طوری طراحی شده که تنها فردی که رمز کیف پول را در اختیار دارد، مالک واقعی دارایی‌های آن شناخته می‌شود.

قیمت بیت کوین از ۱۲ سال پیش تاکنون، در یک مسیر صعودی بلندمدت قرار دارد. البته در طول این مدت نوسانات شدیدی را نیز تجربه کرده، اما افرادی که بیت کوین خریده و برای بلندمدت روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، همواره به سود می‌رسند. پس با خرید بیت کوین و نگهداری آن در کیف پول، می‌توان به ساده‌ترین روش ممکن در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کرد.

خرید بیت کوین از راه‌های مختلفی انجام می‌گیرد. می‌توانید در یک «صرافی ارز دیجیتال» (Crypto Exchange)‌ ثبت‌نام کرده و با واریز ریالی، بیت کوین بخرید.

هم‌چنین می‌توانید آدرس کیف پول خود را به افراد یا فروشگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی بیت کوین داده و در ازای پرداخت ریالی، از آن‌ها بیت کوین بخرید. البته باید مراقب کلاهبرداری‌هایی که در معامله با افراد غریبه ممکن است رخ دهد باشید.

سایت سرمایه گذاری نبض بزرگترین و پر سود ترین مرجع سرمایه گذاری و ماینینگ ارز دیجیتال بیت کوین است

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین توسط سخت افزارهای قدرتمند و انتقال کوین‌ها به یک کیف پول ارز دیجیتال؛ این روش به سرمایه زیادی برای شروع نیاز دارد.

یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در بیت کوین «استخراج بیت کوین» (Bitcoin Mining) است. شبکه‌های بلاک چین برای تأمین امنیت و انجام پردازش‌ها از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که امکان مدیریت شبکه توسط اعضای آن فراهم شود. به این روش‌ها، «الگوریتم اجماع» (Consensus Algorithm)‌ گفته می‌شود.

الگوریتم اجماعی که شبکه‌ی بیت کوین براساس آن کار می‌کند، «گواه اثبات کار» (PoW) نام دارد و در آن اعضای شبکه باید توان پردازشی کامپیوتر خود را در اختیار شبکه قرار دهند تا از آن برای پردازش تراکنش‌ها استفاده شود. به این افراد «ماینر» (Miner) گفته می‌شود. آن‌ها در ازای سرویسی که به شبکه ارائه می‌دهند، بیت کوین دریافت می‌کنند.

برای استخراج، از دستگاه‌های خاصی به اسم ماینر که برای این منظور ساخته شده‌اند استفاده می‌شود. پس از راه‌اندازی این دستگاه‌ها و معرفی یک کیف پول به شبکه، می‌توان در عملیات پردازش تراکنش‌ها شرکت و از شبکه به صورت بیت کوین پاداش گرفت.

هر چه تعداد دستگاه‌ها و توان پردازشی آن‌ها بالاتر باشد، به سرمایه‌ی اولیه‌ی بیشتری نیاز است و طبیعتاً درآمد و سود بیشتری حاصل خواهد شد.

برای آگاهی از انواع دستگاه‌های ماینر و هزینه‌ی تمام‌شده و میزان سوددهی این روش، می‌توانید عبارت «ماشین حساب ماینینگ» را در گوگل جستجو کنید.

ترید بیت کوین

خریدوفروش بیت کوین در بستر صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر به منظور دریافت سود از طریق نوسانات لحظه‌ای این بازار؛ این کار به مهارت و تجربه‌ی کافی نیاز دارد.

ترید یا خرید و فروش یکی از فعالیت‌های سود‌آور در بازارهای مالی مثل سهام،‌ اوراق قرضه و یا کریپتوکارنسی است. تریدرها یا معامله‌گران با استراتژی‌های مختلف و با رصد نمودار قیمت و هم‌چنین پیگیری اخبار پروژه‌ها، تلاش می‌کنند از نوسانات قیمت سود دریافت کنند.

برخلاف بازارهای مالی داخلی که فقط می‌توان از روند مثبت قیمت سود دریافت کرد، در بازارهای بین‌المللی و کریپتوکارنسی، علاوه بر روند مثبت، از روند منفی و کاهش قیمت نیز می‌توان سود گرفت که به آن‌ها معاملات دوطرفه گفته می‌شود.

علاوه بر دوطرفه بودن تریدینگ، بازار ارزهای دیجیتال به صورت ۲۴ ساعته فعال است و در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توان به معامله پرداخت.

البته این نوع معاملات به امکانات صرافی مربوطه بستگی دارد؛ اگر در صرافی بزرگی مثل بایننس فعالیت کنید،‌ تمام امکانات از جمله معاملات لحظه‌ای یا Spot‌، مارجین (یا اهرمی) و هم‌چنین فیوچرز (یا آتی) برای شما فراهم است.

از مزایای ترید بیت کوین این است که با کسب دانش و تجربه‌ی کافی می‌توان از این بازار به طور مداوم و روزانه درآمد داشت. البته این کار نیازمند آموزش و صرف وقت و انرژی و سرمایه‌ی اولیه است و همه نمی‌توانند در آن سود کنند. تریدرها مدیر خودشان هستند، ساعت کاری، روزهای کاری و تعطیلات را خودشان تعیین می‌کنند.

میزان ورود سرمایه، تعداد معاملات، ترید کوتاه‌مدت یا بلندمدت، میزان ریسک و تمام این مسائل توسط خود تریدر مشخص می‌شود که از جذابیت‌های این نوع فعالیت است.

 

سایت نبض پیشرو در سرمایه گذاری تضمینی ارزهای دیجیتال به صورت صحیح و کارامد آماده خدمت رسانی به شما دوستان گرامی میباشد .