بلاگ نبض

بلاگ > سرمایه گذاری پر سود روی ارز تتر درسایت نبض

سرمایه گذاری پر سود روی ارز تتر درسایت نبض

تاریخ پست: 2023/03/15
تاریخ بروزرسانی: 2023/03/18




تتر USDT چیست؟

احتمالا نام  تتر USDT را شنیده اید. تتر با دیگر ارزهای دیجیتال که نوسان قیمت دارند، متفاوت است. ارز USDT یک استیبل کوین است، با پشتوانه دلار. یعنی قیمت آن ثابت و همیشه حدود یک دلار است. به ازای هر توکن تتر که عرضه میشود، شرکت Tether Limited، یک دلار آمریکا در بانک قفل میکند. بنابراین این ارز از نوسان قیمت بازار در امان است.

دوره هایی وجود داشته که ارزش تتر بیشتر یا کمتر از 1 دلار بوده است. مثلا وقتی ارزش سایر کوین ها کاهش یابد، تریدرها دارایی خود را به تتر تبدیل میکنند تا سرمایه شان از نوسانات بازار در امان بماند. در نتیجه قیمت تتر افزایش می یابد. اما در شدیدترین نوسانات بازار هم قیمت تتر به سرعت به یک دلار بازگشته است. در هر صورت میتوان گفت میزان نوسان قیمت تتر نسبت به سایر کوین ها بسیار کمتر است.

تاریخچه تتر

تتر در سال ۲۰۱۴ با نام «Realcoin» عرضه شد، اما بعد از مدت کوتاهی نامش تغییر پیدا کرد. این رمز ارز، در ابتدا تنها روی پلتفرم OMNI ارائه می شد. اما پس از آن به صورت توکن ERC-20 روی بستر اتریوم عرضه شد و مورد استقبال کاربران قرار گرفت. به دلیل گس یا کارمزد بالای شبکه اتریوم، شبکه های دیگر با کارمزد پایین تر، رمز ارز تتر را به شبکه بلاکچینی خود اضافه کردند. برای اولین بار، بعد از اتریوم، شبکه TRX یا ترون، ارز تتر را به شبکه خود اضافه کرد. در حال حاضر تتر در 7 بلاکچین دیگر مثل سولانا، بایننس اسمارت چین، ایاس و آوالانچ و.. هم با کمترین کارمزد موجود است.

چرا تتر بخریم؟

1) پرداخت ها: به کمک ارز های دیجیتال، مردم از همه جای دنیا میتوانند به سرعت و با هزینه کم برای یکدیگر پول ارسال کنند. این در حالی است که انتقال ارز های فیات گران و کند است. (برداشت ارزهای فیات در صرافی ها، حداقل یک تا چهار روز طول می کشد.) اما تراکنش های تتر با سرعت بسیار زیادی انجام میشوند. کارمزد انتقال آن صفر است. تنها هزینه پرداختی شما، هزینه تراکنش شبکه است که آن هم مبلغی زیر یک دلار است.

اگر پرداخت ها با سایر ارز های دیجیتال انجام شود، ممکن است ارزش ارزی که ارسال می کنید تا زمانی که به دست گیرنده برسد، تغییر کند. تتر برای این کار انتخاب مناسب تری است، چون قیمت ثابتی دارد.

2) معاملات: استفاده از ارز های فیات برای پرداخت کارمزد تراکنش ها، ممکن است چند روز طول بکشد. اما تراکنش های تتر با سرعت زیادی انجام میشوند. شما میتوانید تتر خریداری کنید. آن را در حساب صرافی خود نگه دارید. و هر زمان که خواستید آن را با سایر ارز های دیجیتال معامله کنید.

پیشنهاد: اگر میخواهید ارز دیجیتال خود را به پول نقد تبدیل کنید، به جای فروش، آن را با تتر معامله کنید.

3) وام دهی: بسیاری از پلتفرم های ارز دیجیتال، به شما این امکان را میدهند که کوین های خود را به صورت وام به دیگران قرض دهید و سود دریافت کنید. مزیت انجام این کار با استیبل کوین ها این است که نگرانی در مورد کاهش قیمت ارزتان ندارید. بسیاری از صرافی ها حتی برای ذخیره تتر بین 6 تا 12 درصد سود پرداخت میکنند.

تتر، به دلیل تقاضای بالای آن در معاملات، نسبت به سایر استیبل کوین های محبوب مثل DAI و GUST سود بیشتری به دست می آورد.

سرمایه گذاری تتر ، تصمیم خوب یا بد؟

  • تبدیل یک ارز دیجیتال به پول نقد، روزها طول میکشد و کارمزد تراکنش آنها زیاد است. اما مبادله ارز با تتر سریع و آسان انجام میشود.
  • تتر را می توان با کارمزد کمتری نسبت به بانکداری سنتی جا به جا کرد. تراکنش ها در صرافی های فیات، کارمزد بسیار بالایی دارند. و برداشت پول در این صرافی ها، حداقل یک تا چهار روز طول می کشد.
  • به دلیل نوسانات شدید بیت کوین و اتریوم، تریدرها دیگر برای خرید و تراکنش های روزانه از آنها استفاده نمی کنند. بنابراین استفاده از تتر کاملا منطقی است.
  • سرعت بالای تراکنش های تتر باعث شده، برای تریدر هایی که میخواهند از نوسانات لحظه ای بازار نهایت استفاده را ببرند، انتخاب بسیار مناسبی باشد.
  • معمولا برای خرید و فروش یک ارز دیجیتال، باید از ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید. اما در مورد تتر چنین مشکلی وجود ندارد. میتوانید مستقیما از ارز های فیات استفاده کنید.

چون تتر به دلار آمریکا متصل است، شاید به خودی خود باعث رشد پول شما نشود. اما پلتفرم های وام دهی، صرافی ها و کیف پول هایی وجود دارند که برای ذخیره تتر سود بالایی به شما می پردازند. بنابراین هنوز هم ارزش دارد که روی Tether سرمایه گذاری کنید.

گرچه با رشد روز افزون نرخ دلار ، تتر نیز به همین نسبت بالا رفته و مخصوصا در سرمایه های بلند مدت در سایت سرمایه گذاری نبض سود فراوان و بی دردسری خواهید داشت

ویژگی های ارز تتر چیست؟

ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آینده تتر چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با خصوصیات تتر آشنا بشین.

• قیمت ثابت

یکی از ویژگی های ارز تتر که از خصوصیات اصلی استیبل کوین ها و به خصوص ارز دیجیتال تتر هست، ثابت بودن قیمت اونه. بهتره بدونین قیمت ارز دیجیتال تتر همواره یک دلار آمریکا هست و هیچ نوسان قیمتی نداره. البته توجه داشته باشین که از اونجایی که تتر وابسته به دلار آمریکا هست، اگه قیمت دلار آمریکا تو ایران یه شبه سقوط کنه و نصف بشه، ارزش تتر نیز نصف میشه.

• متمرکز بودن

یکی از ویژگی های ارز تتر، که باعث منحصر به فرد شدن USDT میشه، متمرکز بودن اون هست. ارزهای دیجیتال به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنند، در حالی که ارز دیجیتال تتر به صورت متمرکز فعالیت می کنه. یعنی توسط شرکت و نهادی کنترل و مدیریت میشه و وابسته به دلار آمریکا هست.

• دارای پشتوانه

یکی دیگه از ویژگی های ارز تتر، دارای پشتوانه بودن اون هست. بهتره بدونین همه استیبل کوین ها برای ثابت نگه داشتن قیمت خودشون، دارای پشتوانه هستن. پشتوانه ارز دیجیتال تتر نیز دلار آمریکا هست. بنابراین قیمت USDT توسط دلار آمریکا کنترل میشه.

 

مزایای سرمایه گذاری در تتر چیست؟

  • با استفاده از تتر انتقالات مالی برای هر فردی در شبکه‌های غیرمتمرکز، سریع و ارزان انجام می‌شود.
  • ارزش این توکن همیشه برابر ۱ دلار آمریکا است. چنانچه بر اثر تورم یا عوامل دیگر قیمت دلار تغییر کند، قیمت تتر نیز تغییر می‌کند. به همین دلیل نرخ تورم در آن صفر است.
  • در تمامی ساعات شبانه‌روز امکان خریدوفروش وجود دارد و هر زمان که تمایل به معامله داشته باشید، می‌توانید تتر خود را به قیمت روز بفروشید.
  • تتر به سیستم‌عامل‌های رمزنگاری شده کمک می‌کند تا پلتفرم خود را ارتقا دهند و ارزهای فیات را بر روی شبکه سیستم‌عامل خود راه‌اندازی کنند.
  • تبدیل تتر به سایر ارزهای دیجیتال راحت است.
  • نقل و انتقالات تتر بین کیف پول‌های پشتیبان تتر رایگان است اما برای تبدیل آن به ارز فیات یا ارزهای دیجیتال دیگر باید مقداری از دارایی خود را به‌عنوان حق سرویس یا کارمزد به پلتفرم معاملاتی پرداخت کرد.
  • شفافیت و امنیت بالای استیبل کوین تتر به همراه عدم محدودیت در خرید و فروش آن از دیگر مزایای USDT در هنگام مقایسه دلار و تتر است.

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال USDT و بررسی ویژگی های ارز تتر دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال Tether کنین. بهتره بدونین سرمایه گذاری در تتر مزایای خاص خودش رو داره که در این قسمت از مقاله آینده تتر چگونه خواهد بود؟ برخی از مزایای سرمایه گذاری در تتر رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم تا بتونین بهترین تصمیم رو بگیرین.

• یکی از مزایای سرمایه گذاری در تتر، دسترسی سریع به ثبات بازار هست. تصور کنین 1 عدد بیت کوین رو به قیمت 30 هزار دلار خریدین، مدتی بعد قیمت بیت کوین به 60 هزار دلار میرسه. به این ترتیب خیلی سریع و ساده بیت کوین های خودتون رو به تتر تبدیل می کنین و 60 هزار واحد USDT ذخیره می کنین. بعدا قیمت بیت کوین سقوط می کنه و به 40 هزار دلار میرسه، ولی ارزش سرمایه شما همچنان 60 هزار دلار باقی می مونه.

• یکی دیگه از مزایای سرمایه گذار در تتر این هست که می تونین به راحتی وجوه خودتون رو بین صرافی های آنلاین ارز دیجیتال جابجا کنین. این موضوع می تونه برای معاملات آربیتراژ با سایر توکن ها نیز مفید باشه. آربیتراژ نیز مفهومی هست که میشه در اون از اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی ها کسب سود کرد.

• یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در تتر، محافظت از سرمایه هست. در کشورهای با تورم سالانه زیاد، یکی از راه های حفظ ارزش سرمایه، خرید طلا یا دلار هست. با به وجود اومدن بازار کریپتوکارنسی ها مردم سرمایه های خودشون رو برای در امان موندن ازتورم وارد این بازار کردن. بنابراین برای اینکه بتونین سرمایه خودتون رو از تورم حفظ کنین، می تونین اقدام به سرمایه گذاری و خرید تتر کنین.

• یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در تتر، عدم نیاز به سیستم بانکی هست. به این ترتیب شما می تونین در هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل معامله های خودتون رو انجام بدین و تترهای خودتون رو بدون نیاز به مراجعه به بانک به پول نقد تبدیل کنین.

سرمایه گذاری در تتر جاگزین دلار در ایران:

همونطور که می دونین، قیمت دلار در کشور ایران همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و میشه از همین نوسانات قیمتی سود به دست اورد. بنابراین شاید دوست داشته باشین تا اقدام به سرمایه گذاری و خرید دلار کنین. برای این کار باید به صرافی های حضوری در سطح کشور مراجعه کنین تا خرید خودتون رو انجام بدین. این کار نیز مشکلات خاص خودش رو داره که از جمله از این مشکلا می تونیم به شلوغ بودن خیابون ها، ترافیک شدید، تموم شدن تایم کاری اشاره کنیم. بنابراین این موضوعات باعث میشه تا خرید دلار یکم سخت بشه.

با توجه به توضیحاتی که در مورد ارز دیجیتال USDT برای شما ارائه کردیم، می تونین به جای سرمایه گذاری در دلار بر روی تتر نیز سرمایه گذاری کنین. از اونجایی که ارز دیجیتال تتر قیمتی ثابت به دلار آمریکا داره، بنابراین میشه از تتر نیز به عنوان جایگزینی برای سرمایه گذاری در دلار استفاده کرد. همچنین سرمایه گذاری در تتر در ایران به دلیل نوسانات قیمتی دلار می تونه سود خوبی به همراه داشته باشه. البته به شرطی که قوانین و قاعده های معامله رو به خوبی رعایت کنین و در ضمن دانش خودتون رو در مورد ارز دیجیتال تتر بالا برده باشین. در اصل کاربران ساکن کشور ایران با سرمایه گذاری در تتر انگار بر روی دلار سرمایه گذاری کردن

عدم امکان جعل تتر در مقایسه با دلار

در مقایسه دلار و تتر، یکی از مزیت‌های مهم تتر این است که امکان تقلبی بودن دلار وجود دارد و برای تشخیص جعلی نبودن آن، به دانش و صرف زمان زیادی نیاز است. در مقابل، هر کدام از واحدهای تتر یک دارایی رمزنگاری شده‌اند. ارز دیجیتال تتر بر روی بلاکچین قرار می‌گیرد و هویت آن همیشه محفوظ و تغییرناپذیر خواهد بود.

مهم‌ترین دلایل برای سرمایه گذاری در تتر

آنچه که سرمایه گذاران را به بازار ارزهای دیجیتال جذب می‌کند، امیدواری آن‌ها برای افزایش قیمت و کسب سود در آینده است. اما با توجه به اینکه استیبل کوین USDT به واسطه پشتوانه دلاری قیمت ثابتی دارد چه انگیزه‌هایی برای سرمایه گذاری در تتر وجود دارد؟ قطعا تا اینجا متوجه برخی دلایل شدید اما به طور خلاصه به مهم‌ترین نکات اشاره می‌کنیم:

  • محافظت از دارایی سرمایه گذار در برابر نوسانات بازار
  • روشی برای ذخیره دارایی در بازار کریپتو بدون آنکه ارزش سرمایه از بین برود (در حقیقت یک ذخیره‌سازی ارزش به روشی ایمن نه یک سرمایه گذاری سوداگرانه)
  • تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی با حداقل هزینه
  • تبدیل آسان پول نقد به ارز دیجیتال برای همه افراد
  • فرصتی برای سرمایه گذاران حرفه‌ای برای خرید ارزهای دیجیتال با پایین‌ترین قیمت در زمان سقوط بازار
  • بهبود نقدینگی در دنیای کریپتوکارنسی و تسهیل معاملات برای همه افراد
  • و نکته آخر این‌که سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال تتر کمک به ایجاد ثبات در دنیای رمزارزها است.