بلاگ نبض

بلاگ > گزینه جایگزین برای حفظ ارزش سرمایه در شرایط گرانی روزانه ارز (به زبان خودمونی)

گزینه جایگزین برای حفظ ارزش سرمایه در شرایط گرانی روزانه ارز (به زبان خودمونی)

تاریخ پست: 2020/07/14




مطمئنا همگی شما در جریان گرانی های اخیر و افزایش لحظه به لحظه نرخ دلار بوده اید. بالا رفتن قیمت ارز یعنی سقوط هر چه بیشتر ارزش پول ملی .ایران، و این یعنی خرید کمتر، یعنی کسب و کار کمتر، و یعنی از بین رفتن تولیدی ها و کارخانه جات
حال در این شرایط سوال این است که راه چاره برای سرپایه گذاران و کار افرینان چیست؟ بدون شک از در این شرایط خیلی ها دیگر تمایلی به تولید چیز جدیدی و یا ارایه خدمات جدید ندارند.

الان با سرمایه خودم چی کار کنم؟
توی این شرایط راههای زیادی برای سرمایه گذاری وجود نداره، چون به طور مثال شما هر چیزی که بخوای تولید کنی، چون که قیمت ها هیچ گونه ثباتی نداره، برای مصرف کننده و حتی خود شما نمی صرفه که چیز جدیدی تولید کنید چون مواد اولیه روز به روز در حال بالا رفتن هستش.

خوب حالا من چی کار میتونم بکنم؟
ما به عنوان یک شرکت ارایه دهنده خدمات خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز های دیجیتال، به شما سرمایه گذاری در این زمینه رو پیشنهاد میکنیم. برای این پیشنهاد هم دلایل خیلی زیادی داریم.

دلیل اول
ارز های دیجیتال به دلیل اینکه بسیار با ارزش هستند، و چون در بورسهای جهانی هم خرید و فروش می شند، یکی از بهترین راهها برای سرمایه گذاری هستند. شما تو زمینه ارز های دیجیتال میتونید هم خرید کنید و از افزایش ارزش اون سود ببرید، هم میتونید یک مجموعه استخراج ارز واسه خودتون دست و پا کنید، و هم اینکه میتونید سرمایه خودتون رو در استخراج ابری سرمایه گذاری کنید.
در باره چگونگی انجام همه این کار ها و باید و نباید های اون هم بعد به شما توضیح میدم.

دلیل دوم
در شرایط کنونی بهترین کار اینه که سرمایه خودتون رو از حالت نقدی به حالت عیر نقدی تبدیل کنید. راههای زیادی برای این کار وجود داره. مثلا میتونید دلار بخرید، ملک بخرید، طلا بخرید و یا یک کالای پر مصرف رو خریداری کنید.
همگی این موارد خوبی ها و بدی های خودشون رو دارند. مثلا خرید فروش دلار و یا نگه داری اون الان جرم محصوب میشه، که این باعث میشه که سرمایه شما همیشه در معرض خطر باشه.
خرید ملک و زمین و طلا هم چون الان خیلی قیمت ها بالا رفته کار هر کسی نیست.
بر خلاف موارد بالا، شما برای سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال نه نیاز به سرمایه بالا دارید، و نه اینکه اصلا ارز دیجیتال شما وجود خارجی داره. تمامی سرمایه شما در یک کیف پول قرار میگیره که توسط سیستمی ایمن و هوشمند همیشه در‌ شرایط امن قرار داره.  
نکته دیگه اینکه شما میتونید با خرید های پایین شروع کنید و بعد از مدتی خرید خودتون رو افزایش بدید. این باعث میشه که سرمایتون هدر نره.

دلیل سوم
قابلیت جابجایی آسانی که این ارز ها دارند، اونها رو بهترین گزینه برای جابه جایی پول میکنه.
تصور کنید که شما میخواهید ۱۰۰.۰۰۰ دلار پول نقد از کشوری به کشور دیگری ببرید، بدون شک باید به خیلی جا ها جواب پس بدید، و همچنین اینکه امکان سرقت اون هم خیلی بالا هستش. حساب بانکی ارزی هم که نمیتونید داشته باشید.
حالا فرض کنید که تمام اون ۱۰۰.۰۰۰ دلار میشه حدود ۱۰بیتکوین. این بیتکوین ها هم چیزی نیست جز یه عدد، و این مجموعه عدد میتونه تو اپلیکیشن کیف پول شما جا بشه. این رو هم میدونید که کسی نمیاد گوشی شما رو بگرده و ازتون بپرسه که این بیتکوین ها رو چه طور به دست آوردی.

دلیل چهارم
فقط کافیه که یک خورده تو شبکه های اجتماعی بگردی تا ببینی که چند تا مطلب راجب این هستش که اگه پارسال بیتکوین خریده بودی الان ارزش پولت دو برابر میشد. البته دلار و طلا هم همین شرایط رو داره، ولی خوب بیتکوین برتری هایی داره که هیچ کدوم از اونها رو دلار و طلا ندارند.
بیتکوین اینده پولهای دنیاست. چه بخوای قبول کنی، و چه نخوای قبول کنی. همونجور که زندگی ما در حال دیجیتالیزه شدنه، پول ما هم کم کم به این سمت میره. همین الانش شما تمام داراییتون فقط یک سری عدد توی یک حسابه. تو بانکها هم دیگه مثل قبل چیزی به اسم پول نقد به اون صورت نیست، بلکه همش عدده.
دولت ها و کشورهای دنیا، شرکتهای مالی و اعتباری، و بنگاه ها در حال استفاده هر چه بیشتر از بیتکوین و یا ارزهای دیگه برای تبادلهای مالی خودشون هستند. به جز قضیه امنیت بالای اون، قضیه افزایش سریع ارزش اون تا سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰.۰۰۰ دلار هم هست که اگه به اونجا هم نرسه، مسلما پیشرفت خودش رو خواهد داشت.

خوب اگه دلایل بالا که کاملا منطقی هم هستش رو خوندید، میایم راجب اینکه چه طور میتونید تو این زمینه سرمایه گذاری کنید با شما صحبت میکنیم.

اول اینکه شما میتونستید واسه خودتون چند تا دستگاه ماینر بخرید و بزنید به برق و ازش پول در بیارید. این برای شما سود دهی همیشگی داره، ولی یک سری مشکلات هم داره. مثلا مشکلات قانونی تاسیس فارم و یا نگه داری ماینر در خانه، در کنار اون، این دستگاهها نیاز به خنک شدن، رسیدگی، و تعمیر تخصصی دارند که هزینه زیادی داره، البته درامدی که به شما میده تمامی این هزینه ها رو پوشش میده.

نکته دیگه اینکه این دستگاهها نهایت مدت ۱ الی ۳ سال سود دهی دارند و بعد از اون از اون معمولا از سود دهی می افتند.
ببینید ارز دیجیتال اینجوری به دست میاد که شما با حل کردن الگوریتمهای پیچیده ای که در بلاکهای یک سیستم زنجیر وار بر روی هر بلاک قرار گرفتند، مقداری کوین به عنوان پاداش دریافت میکنید. این الگوریتما توسط سخت افزار ماینر ها حل میشه. اون اولها مقدار پاداشی که ماینر ها میگرفتید بیشتر بود چون الگوریتمها ساده بود و خیلی قضیه استخراج جا نیفتاده بود، در نتیجه ماینر های کمتری وجود داشتند.

 به مرور که الگوریتما حل شدند و مردم شروع به استخراج کردند و کارگاهها پشت سر هم تبدیل به مزارع اسختراج ارز شد، ایم الگوریتمها سخت تر و سخت تر شدند، تا جایی که الان برای دریافت یک بیتکوین، شما باید چند صد الگوریتم در  بلاک ها رو حل کنید، شاید هم بیشتر…
برای حل کردن این سطح از پیچیدگی، به سخت افزار هایی قوی نیاز هست، و این سخت افزار ها انرژی بالایی مصرف میکنند. به مرور که مساله ها پیچیده تر میشند، حل کردن اونها توسط اون کامپیوتر ها دیگه به سادگی انجام نمیشه، که این باعث میشه شرکتهای تولید کننده ماینر دستگاههای قویتر وارد بازار کنند.
شرکت ما و شرکتهای دیگه که تو زمینه ارزهای دیجیتال فعال هستند، میان مزارع استخراج درست میکنند، وبعدش سرمایه گذارایی مثل شما میان مقداری از هش تولیدی اون مزرعه رو اجاره میکنند و باهاش درامد دارند. حالا این چند تا ویژگی مثبت داره. ویژگی اول اینه که دیگه شما دردسر رسیدگی، تعمیر و ترس از بردن دستگاههای خودت نداری، و میتونی روی سود خودت تو ماه حساب کنی. ویژگی بعدی اینه که هر چند مدت هم بگذره، دستگاهها هم قدیمی بشن، شما مسولیتی ندارید و سودتون جداگونه تو حسابتون ریخته میشه.

راستی یادم رفت بگم، به این نوع سرمایه گذاری میگن استخراج ابری
امیدوارم این شرایط بهتر بشه و مردم کشورمون بتونند زندگی خوبی داشته باشند. ولی اینو بدون که الان آینده است و اگه میخوای عقب نمونی باید اینده نگر باشی وگر نه ضرر میکنی.