بلاگ نبض

بلاگ > نظر تحلیلگران: قیمت بیت کوین برای رسیدن به ۲۰,۰۰۰ دلار موانع جدی دارد

نظر تحلیلگران: قیمت بیت کوین برای رسیدن به ۲۰,۰۰۰ دلار موانع جدی دارد

تاریخ پست: 2020/11/27
تاریخ بروزرسانی: 2020/11/27




قیمت بیت کوین در شب گذشته با ثبت قیمت ۱۹,۴۶۹ دلار بالاترین قیمت را از دسامبر سال ۲۰۱۷ به ثبت رساند. یکی از سوال‌ها این است که آیا قیمت اولین رمز ارز جهان قادر به ثبت رکورد جدید در نمودار قیمتی خود خواهد بود؟ آیا BTC از ۲۰,۰۰۰ دلار عبور می‌کند؟ ارزیابی تحلیلگران را مرور می‌کنیم.

قیمت بیت کوین روند رکوردشکنی خود را در سال ۲۰۲۰ با ثبت بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۷ همچنان ادامه می‌دهد. اما به نظر می‌رسد برای ثبت رکورد جدید در چارت قیمتی خود با موانع جدی رو به روست. عوامل مهمی در بازار معاملاتی اولین ارز دیجیتال بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که شکست ۲۰,۰۰۰ دلار را با مشکل مواجه کرده‌است. اما این عوامل چیست؟ آیا شاهد اصلاح قیمتی و کاهش قیمت bitcoin خواهیم بود؟ در بازار معاملاتی این رمز ارز نگرانی‌های وجود دارد که در این خبر تحلیلی به بررسی آنها می‌پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

سه دلیل و سه اتفاق در مدل معامله بیت کوین باعث شده تا چنین ارزیابی از روند قیمت آن محتمل به نظر آید. بازار معاملات مشتقه بیت کوین بسیار شلوغ و متراکم است. مقاومت محکمی در بالای کندل‌های قیمتی آن ایجاد شده و به نظر می‌رسد در صورتی که قیمت به سمت ۲۰,۰۰۰ دلار حرکت کند، یک فیک بریک اوت خواهد بود ( شکست مصنوعی و غیرواقعی که توسط برخی از بازیگران اصلی و پول هوشمند ایجاد می‌شود تا سایر معامله‌گران به دام افتند). در ادامه سه دلیلی که تحلیلگران اشاره کرده‌اند را بازگو می‌کنیم.

 

بدیهی است که این تحلیل صرفا جهت پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نبوده و صرفا هدف ما بازگو گردن تحلیل‌های مختلف از روند قیمتی بیت کوین است.

nabzexpl.com/blog/

سناریوی اول: پتانسیل به دام انداختن معامله‌گران

این سناریو توسط یکی از تحلیلگران بازار به نام Bitcoin Jack ارائه شده است. او که پیش از این با دقت خوبی حمایت ۳,۷۰۰ دلاری بیت کوین در اسفند ماه سال گذشته را پیش بینی کرده بود، طرفداران زیادی پیدا کرده است. او برای بیان تحلیل خود از اصطلاح ” دام صعودی” استفاده کرده است. این اصلاح در بازارهای مالی به الگویی گفته می‌شود که عموما در انتهای روند صعودی رخ می‌دهد. در این الگو ابتدا قیمت به صورت غیرواقعی رشد مختصری می‌کند (مثلا قیمت بیت کوین از ۱۹,۰۰۰ دلار به سمت ۲۰,۰۰۰ دلار حرکت کند)، در چنین وضعیتی افراد به خیاب اینکه همچنان روند صعودی ادامه خواهد داشت، اقدام به خرید می‌کنند. خریدرانی که از قبل در بازار بوده و اکنون در سود هستند نیز، از فروش دارایی خود منصرف می‌شوند و تقاضایی در بازار ایجاد می‌شود. اینجا زمانی است که بازیگران اصلی وارد بازار شده و دارایی خود را به صورت گسترده به فروش می‌رسانند. قیمت افت کرده و معامله‌گران در دام روند صعودی ایجاد شده می‌افتند.

nabzexpl.com/blog/

به نطر این تحلیلگر احتمال وقوع چنین اتفاقی در بیت کوین افزایش یافته است. در صورت ریزش قیمت بیت کوین، این تحلیلگر حمایت ۱۶,۰۰۰ دلار را حمایت محکمی در ریزش قیمت بیت کوین در نظر گرفته است.

به دنیال این تحلیل، تحلیلگر دیگری به نام Nekoz با این تحلیل موافق بوده و در تایید آن گفت:

ریزش قیمت تا محدوده ۱۲,۰۰۰ دلار بسیار ترسناک است. حمایتی که من برای بیت کوین می‌بینم محدوده ۱۸,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار است. اما من با این تحلیل موافقم؛ مقاومت مستحکم بیت کوین در محدوده ۲۰,۰۰۰ دلار در اولین تلاش شکسته نخواهد شد. این را می‌توان از پرایس اکشن و و نحوه معاملات بیت کوین در گذشته، برداشت کرد.

۲۰,۰۰۰ دلار مقاومت بسیاری محکمی برای قیمت بیت کوین

اگر قیمت بیت کوین موفق به شکست مقاومت تاریخی خود در محدوده ۲۰,۰۰۰ دلار شود، سقف جدیدی در تاریخچه نمودار قیمت این ارز دیجیتال ایجاد خواهد شد و این بسیار جذاب است. اما به دلیل آنکه تاکنون قیمت این رمز ارز در بالای محدوده ۲۰,۰۰۰ دلار معامله نشده، پیش بینی رفتار معامله‌گران دشوار است.

با علم به این نکته که پیش بینی قیمت بیت کوین در بالای محدوده ۲۰,۰۰۰ دلار، پشتوانه تحلیل تکنیکال ندارد و عموما بر اساس تحلیل‌های فاندامنتال ارائه می‌شود، برخی از مقاومت ۲۵,۰۰۰ دلار و برخی از مقاومت ۱۰۰,۰۰۰ دلار صحبت کرده‌اند.

اما بسیاری از معامله‌گران فعال در بازارهای مشتقه بیت کوین بسیار علاقه‌مند به باز کردن پوزیشن Sell از محدوده ۲۰,۰۰۰ دلار هستند. این احساسات معامله‌گران را نباید نادیده گرفت.

معاملات مشتقه بیت کوین

در بازارهای مشتقه بیت کوین و معاملات آتی این ارز دیجیتال، کفه ترازو به سمت فروشندگان سنگینی می‌کند. معامله‌گران این بازارها، بیشتر به دنبال کسب سود از ریزش قیمت آن هستند.این نکته را می‌توان با توجه به فاندینگ ریت بازار آتی تشخیص داد.

در صرافی‌های ارز دیجیتال مشهور جهان، فاندینگ ریت معاملات آتی بیت کوین بین ۰.۰۵ تا ۰.۱ است. این بدان معناست که خریداران و معامله‌گران لانگ بیت کوین بخش زیادی از دارایی خود را باید به عنوان کارمزد به معامله‌گران Short بیت کوین پرداخت کنند.

بالا بودن فاندینگ ریت در بازار آتی فروشندگان را ترغیب می‌کند تا در حوالی ۲۰,۰۰۰ دلار، پوزیشن فروش خود را با حجم بالاتری باز کنند.

معامله بیت کوین خارج از صرافی‌ها

اطلاعات درون شبکه بلاک چین بیت کوین نشان می‌دهد که بازارهای OTC فعالیت زیادی دارند. این بازارها عموما مورد علاقه نهنگ‌ها، پول هوشمند، موسسات سرمایه‌گذاری و به طور کلی سرمایه‌داران درست بیت کوین است.

مدیر ارشد CryptoQuant معتقد است که هرچند اصلاح قیمتی برای بیت کوین محتمل است اما رسیدن به ۲۰,۰۰۰ دلار دور از دسترس نخواهد بود. او در اینباره گفت:

بازار OTC فعالیت گسترده‌ای دارد. جریان نقدینگی در صرافی‌ها در بازار بیت کوین به کمترین مقدار خود در ۳ سال گذشته رسیده است. تنها ۳ درصد از تراکنش‌های بیت کوین در مواجهه با صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. ممکن است اصلاح قیمتی را شاهد باشیم. اما به نظرم در نهایت مقاومت ۲۰,۰۰۰ دلار شکسته خواهد شد.

تحلیل‌ها بسیار متنوع است. بساری از شکستن با قدرت مقاومت ۲۰,۰۰۰ دلار صحبت می‌کنند و برخی دیگر منتظر اصلاح قیمت بیت کوین تا محدوده ۱۶۰۰۰ دلار هستند. تحلیل‌ها همواره دارای احتمال و اشتباه هستند. تحلیل شما از روند قیمتی بیت کوین چیست؟ آیا قیمت مهم ۲۰,۰۰۰ دلار بالاخره شکسته خواهد شد؟