بلاگ نبض

بلاگ > کارمزد تراکنش های بیت کوین در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد

کارمزد تراکنش های بیت کوین در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد

تاریخ پست: 2020/11/28




کارمزد تراکنش های بیت کوین کمتر از ۱۰٪ از بالاترین میزان خود در سال ۲۰۱۷ فاصله دارد، اما ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، معتقد است که کارمزد تراکنش‌های بیت کوین قطعا اوج می‌گیرند اما زمان آن معلوم نیست.

با وجود افزایش بیتکوین، برای تست دوباره بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۷، با ترکیبی از معاملات به میزان کم روی زنجیره و کاهش گمانه زنی‌های خرده فروشی، نشان می‌دهد که کارمزدهای معاملات همچنان پایین است.

کارمزد‌های فعلی  با حدود ۳.۵ دلار در هر معامله، کاملاً در تضاد با سه سال پیش است؛ یعنی زمانی که کارمزد‌ها برای ارسال هر مقدار بیت کوین، اندکی بیشتر از ۵۰ دلار بود. اما ارزش میانگین معاملات ​​در حال حاضر به ۲۰۰.۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود و این نشان می‌دهد که صعود فعلی از هیجان معاملات تریدرهای خرد دور بوده است؛ عاملی که قیمت‌ها را به سمت ۲۰۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۷ سوق داد.

کارمزد تراکنش های بیت کوین

بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین معتقد نیست که کارمزد‌های فعلی بیت کوین همچنان پایین باقی بماند. در رشته‌ای از توییت‌ها، بنیانگذار اتریوم اشاره کرد که افزایش اجتناب ناپذیر کارمزد‌های معاملات، اکثر کاربران را از این حوزه بیرون خواهد کرد:

چرا ویژگی‌های منحصر به فرد بیت کوین مهم است؟ با فرض اینکه هر سناریوی مربوط به استفاده گسترده از بیت کوین، منجر به تثبیت قیمت زنجیره‌ای می‌شود و بسیاری از کاربران را از بازار خارج می‌‌نماید، آیا گسترش آن ویژگی‌ها به L2های در نظر گرفته شده با هدف دور زدن و غلبه بر این محدودیت‌ها سخت است؟

با این حال، داده‌ها هیچ نشانی از کارمزد‌های بالا در فضای فعلی ندارند. برای درک آنچه در پس زمینه اتفاق می‌افتد، مهم است که به تعداد معاملات در حال پردازش، ارزش این معاملات و میزان بیت کوینی که برای بلندمدت هولد می‌شود نظر داشته باشید.

ممپول بیت کوین که شبیه اتاق انتظار برای تراکنش‌هاست، نشان می‌دهد تعداد معاملات روزانه تأیید نشده فعلی، ۳۸۹۰۰ معامله است – فقط حدود ۲۰ درصد از آمار سال ۲۰۱۷.

کارمزد تراکنش های بیت کوین

شایان ذکر است که نه تنها تعداد معاملات به طور قابل توجهی کمتر از بازار گاوی قبلی است، بلکه این بار نیز در پاسخ به جهش قیمت هیچ افزایشی در کارمزدها مشاهده نشده است. در واقع، میانگین متحرک هفت روزه از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون یک کاهش کلی را نشان می‌دهد.

کارمزد تراکنش های بیت کوین

در ماه اکتبر، میانگین معاملات بیت کوین از بالاترین میانگین معاملات سال ۲۰۱۷، یعنی ۱۵۰.۰۰۰ دلار عبور کرد. ده روز پیش میانگین معاملات بالاتر از ۱۹۰.۰۰۰ دلار بود؛ این نشان می‌دهد که اگرچه تعداد تراکنش‌ها کاهش یافته است، اما کسانی که هنوز معامله می‌کنند، افراد یا سازمان‌های ثروتمندتری هستند.

کاربران بیت کوین نیز به جای معامله با آنها، این بار کوین‌های خود را هولد می‌کنند‌. تعداد بیت کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌ها به سرعت در حال کاهش است. داده‌های مربوط به پلتفرم تجزیه و تحلیل Glassnode Studio نشان می‌دهد که از ۲۱ نوامبر سال گذشته، تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها ۱۸ درصد کاهش یافته است.

کارمزد تراکنش های بیت کوین

Chainalysis پیشنهاد کرد که تعداد بیت کوین‌های موجود برای خریداران، می‌تواند در حدود ۳.۴ میلیون واحد باشد، که مابقی بیت کوین‌های عرضه شده، توسط سرمایه گذاران بلندمدت نگهداری می‌شود.