بلاگ نبض

بلاگ > راهنمای کامل ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) + آموزش تصویری

راهنمای کامل ثبت نام در صرافی بایننس (Binance) + آموزش تصویری

تاریخ پست: 2020/12/01
تاریخ بروزرسانی: 2020/12/01




صرافی بایننس (به انگلیسی : Binance) یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین واقع در چین است که کاربران بسیار زیادی در سطح بین المللی داشته و با کاربران ایرانی نیز تعامل بالایی دارد. چانگ پنگ ژائو (CZ) مدیر عامل و بنیانگذار این صرافی است. یی هه (Yi He) نیز دومین بنیانگذار صرافی بایننس است. در زمان نگارش این مطلب بر اساس آمارهای گزارش شده از وب سایت Coinmarketcap.com، این صرافی به لحاظ میزان تراکنش روزانه در جایگاه اول جهان قرار دارد. در ادامه این مطلب به معرفی کامل صرافی بایننس ، آموزش گام به گام ثبت نام در آن و همچنین نحوه مبادلات ارزهای دیجیتال در این صرافی خواهیم پرداخت.

تاریخچه تأسیس صرافی بایننس

چانگ پنگ ژائو قبلاً شرکت فیوژن سیستم (Fusion Systems) را تأسیس کرده بود که در زمینه ارایه راه‌حل در حوزه فناوری های مالی (FinTech) فعالیت داشت. وی در سال 2013 میلادی به عنوان سومین عضو تیم کیف پول ارز دیجیتال Blockchain.info به این کمپانی پیوست. او همچنین کمتر از یک سال در صرافی OKCoin به عنوان مدیر ارشد فناوری (CTO) مشغول به فعالیت بود که زمینه تأسیس صرافی بایننس را برای او فراهم نمود.

صرافی Binance در در ماه فوریه 2017 در کشور چین راه اندازی شد اما پیش از ممنوعیت مبادلات ارزهای دیجیتال توسط دولت چین در سپتامبر 2017، سرورها و دفتر مرکزی خود را از چین به ژاپن منتقل نمود. در ماه مارس 2018 میلادی این شرکت دفاتر خود را در کشور تایوان افتتاح نمود.

شش ماه پس از راه‌اندازی بایننس، مجله فوربز برای اولین بار در تاریخ فهرستی از ثروتمندترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال منتشر کرد. در این فهرست، چانگ پنگ ژائو (بنیانگذار Binance) با حدود ۱/۱ الی ۲ میلیارد دلار ثروت در صدر این فهرست قرار گرفت.

در مارس سال 2018 میلادی Binance اهداف خود را برای افتتاح یک دفتر در کشور مالت پس از اعمال مقررات سختگیرانه تر در ژاپن و چین اعلام کرد. در آوریل سال 2018، Binance با دولت برمودا تفاهم نامه همکاری امضا نمود. ماه ها بعد تفاهم نامه ای مشابه با بورس اوراق بهادار مالت به امضا رسید تا بتواند بستر خرید و فروش آلت کوین ها را هر چه بیشتر توسعه دهد.

در تاریخ 7 ماه مه 2019 میلادی صرافی بایننس فاش کرد که قربانی یک “نقض امنیتی در مقیاس بزرگ” شده است که هکرها در آن زمان 7،000 بیت کوین به ارزش حدود 40 میلیون دلار آمریکا را به سرقت بردند. مدیر عامل صرافی در این رابطه گفت:

هکرها از تکنیک های مختلفی از جمله فیشینگ، ویروس ها و حملات دیگر استفاده کرده اند و معاملات ساختگی خود را با عبور از بررسی های امنیتی موجود ما ایجاد کردند. Binance فوراً برداشت و سپرده گذاری را متوقف نمود اما اجازه داد معاملات ادامه یابد. این سایت متعهد است كه از طریق صندوق دارایی امن خود خسارت وارد آمده به مشتریان را بازپرداخت كند.

آموزش ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال Binance

جهت ثبت نام در صرافی بایننس ابتدا روی لینک زیر کلیک نمایید تا وارد بخش ثبت نام در وب سایت Binanc شوید:

ثبت نام در صرافی Binance

برای ثبت نام کافی است مطابق تصویر بالا نشانی ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. رمز عبور شما میبایستی شامل حداقل هشت کاراکتر باشد که از حروف بزرگ و اعداد حداقل یکبار در آن استفاده کرده باشید. همچنین عبارت “… I am over 18 years old. and” را نیز علامت بزنید. سپس در انتها روی Create account کلیک کنید.

*** نکته مهم : هنگام ورود به سایت یا اپلیکیشن بایننس حتماً از آی پی کشوری به غیر از ایران استفاده نمایید. استفاده از آی پی کشورهای خارجی ریسک بلوکه شدن دارایی های شما را کاهش میدهد. هر چند صرافی چینی Binance تعامل خوبی با کاربران ایرانی دارد و در صورت لزوم ابتدا تذکرهای لازم را برای خروج سرمایه از طریق ایمیل به کاربر اطلاع رسانی میکند.

در ادامه بایننس برای شما یک ایمیل فعالسازی ارسال میکند که باید بر روی لینک موجود (Verify Email) در آن کلیک نمایید تا اکانت شما فعال شود. حال در مرحله بعدی میبایست یکی از روش های امنیتی ورود به بایننس (احراز هویت دو عاملی یا پیامک) را فعال کنید که برای کاربران ایرانی استفاده از روش اول اکیداً توصیه میشود. (تا نیاز به دادن شماره موبایل ایران به صرافی نباشد) در زیر روش فعالسازی این عبارت امنیتی شرح داده شده است:


آموزش فعالسازی احراز هویت دو عاملی (2FA)


هنگام ورود به اکانت کاربری خود در صرافی بایننس با صفحه ای مطابق تصویر زیر روبرو خواهید شد:

در بخش مستطیل قرمز میتوانید وضعیت فعال بودن یا نبودن احراز هویت دوعاملی حساب خود را بررسی نمایید. در صورت عدم فعال بودن به منوی سمت چپ پنل کاربری بخش “Security” مراجعه نمایید و در قسمت “Google Authenticator” با استفاده از راهنمایی های ارائه شده در زیر احراز هویت دوعاملی را فعال کنید. در ابتدا نرم افزار Google Authenticator را از لینک زیر (برای گوشی های اندروید) دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن Google Authenticator

حال در بخش فعالسازی 2FA در منوی “Security” طبق تصویر زیر بر روی دکمه “Next” کلیک کنید.

حال در مرحله بعدی صفحه ای مطابق تصویر زیر مشاهده خواهید نمود که حاوی یک کد عددی و یک کد QR است.

در این مرحله داخل اپلیکیشن Google Authenticator در گوشی تلفن همراه خود رفته و به شکل زیر کد QR بایننس را اسکن نمایید یا کد عددی را بصورت دستی وارد کنید:

حال در مرحله سوم کلید پشتیبانی خود را در یک مکان امن یادداشت نموده و سپس در انتها Google Authenticator را روی اپلیکیشن بایننس با موفقیت فعال نمایید.

آموزش تصویری واریز و برداشت در صرافی بایننس

مطابق تصویر بالا پس از ورود به بخش واریز یا برداشت در صرافی بایننس، ارز موردنظر را انتخاب نموده و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:


واریز به صرافی Binance


در این مثال اتریوم (ETH) به عنوان ارز دیجیتال موردنظر جهت واریز انتخاب شده است. با ورود به بخش “Deposit” مطابق تصویر پنل کاربری میتوانید آدرس کیف پول های مختلف خود را مشاهده کنید. دقت کنید که برخی آدرس ها جهت واریز دارای تگ (Tag) یا اصطلاحاً MEMO میباشند که باید حتماً آنها را هنگام ارسال وجه وارد کنید. شما میتوانید از دکمه “Copy Address” جهت کپی کردن آدرس کیف پول ارز موردنظر و یا دکمه “Show QR Code” جهت نمایش کد QR آن استفاده کنید.


برداشت از صرافی Binance


در این مثال بیت کوین (BTC) به عنوان ارز دیجیتال موردنظر جهت برداشت انتخاب شده است. مطابق تصویر پس از ورود به بخش برداشت در فیلدهای مربوطه موارد مورد نیاز را وارد نمایید و سپس روی “Submit” کلیک کنید. از شما کد موجود در نرم افزار Google Authenticator که بصورت 60 ثانیه ای تولید میشود را خواهد خواست. پس از آن یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد که میبایست روی “Confirm Withdraw” در آن کلیک کنید.

پس از طی مدت زمان کوتاهی ارز موردنظر به آدرس کیف پول گیرنده ارسال خواهد شد. حتماً دقت کنید که برخی آدرس ها جهت برداشت دارای تگ (Tag) یا اصطلاحاً MEMO میباشند که یک عدد بوده و باید حتماً آن را هنگام ارسال وجه وارد کنید.


زنجیره بایننس ؛ شبکه یا استاندارد BEP2 چیست؟


Binance Chain یا زنجیره بایننس به بلاک چین اختصاصی صرافی ارز دیجیتال بایننس اطلاق میشود که یکی از توکن های محلی آن بایننس کوین (BNB) است. این شبکه پرداخت با عنوان اختصاری BEP2 با استفاده از الگوریتم های اثبات سهام محول شده (DPoS) و تحمل خطای بیزانس (pBFT) طراحی شده است.

سرعت معاملات در این شبکه بسیار بالا است و هزینه تراکنش بسیار پایین تری نسبت به سایر شبکه های بلاکچینی دارد. شبکه BEP2 میتواند برای ارسال فوری ارزهای دیجیتال با هزینه های پایین مورد استفاده قرار گیرد ولی تنها در بستر خدمات پرداخت پلتفرم Binance فعال است.

آموزش معامله ارزهای دیجیتال در وب سایت Binance.com

کسانی که برای اولین بار از وب سایت بایننس بازدید می کنند به سرعت متوجه خواهند شد که این پلتفرم برای ترید ارزهای دیجیتال دو نسخه پایه (Basic) و پیشرفته (Advanced) ارائه می دهد. بدین منظور اگر هنوز در بازار ارزهای دیجیتال در سطح مبتدی قرار دارید میتوانید از نسخه Basic استفاده نمایید. با این حال، هر کس با پیشینه ترید در بازار ارزهای دیجیتال و با کمی آگاهی در مورد نحوه کار مبادلات میتواند از این بستر معاملاتی و خدمات پرداخت مختلف آن استفاده کند.

نسخه پایه پلتفرم معاملاتی بایننس

تفاوت اساسی بین نسخه پایه و پیشرفته در وب سایت بایننس این است که نسخه پیشرفته، تجزیه و تحلیل فنی عمیق تری از ارز دیجیتال موردنظر شما ارائه می دهد و نمودارهای تکنیکال بسیار کاربردی در اختیارتان میگذارد.

بخش (1) مطابق تصویر بالا شامل دفترچه ثبت معاملات جفت ارزی موردنظر است که کلیه معاملات در آن همراه با قیمت ثبت میشود. بخش (2) شامل نمودار قیمت ارز دیجیتال موردنظر در تایم فریم دلخواه شما میباشد که مجهز به نمودار TradingView نیز هست و میتوان با استفاده از آن به تحلیل تکنیکال جفت ارز دلخواه خود پرداخت.

بخش (3) شامل کلیه جفت ارزهای موجود در صرافی بایننس میباشد که میتوانید از این لیست برای انجام معاملات ارز دلخواه خود استفاده نمایید.

انواع معاملات در صرافی بایننس

در صرافی ارز دیجیتال بایننس امکان انجام چهار نوع معامله وجود دارد که عبارتند از:


معاملات Limit


در این معاملات قیمت خرید یا فروش توسط خود کاربر با وارد نمودن در فیلد “Price” تعیین می شود. همچنین جهت تعیین میزان ارز موردنظر از فیلد “Amount” استفاده کنید.


معاملات Market


این نوع معامله خرید یا فروش به قیمت فعلی بازار است. استفاده از این نوع معاملات برای آلت کوین هایی با ارزش پایین مناسب نیست؛ زیرا هنگام خرید قیمت بازار بالاترین قیمت پیشنهادی و هنگام فروش پایین ترین قیمت پیشنهادی ثبت میشود.


معاملات Stop Limit


در این نوع معاملات کاربر می‌تواند شرط تعیین کند به این شکل که در صورتی که آخرین قیمت بازار به حد معینی (Stop) برسد، مقدار ارز مورد نظر (Amount) با قیمت تعیین شده (Limit) توسط خود کاربر خرید یا فروش شود.


معاملات OCO


این نوع معامله ترکیب خرید و فروش به صورت همزمان در معاملات Stop Limit است. به عنوان مثال همزمان می‌توانید تعیین کنید اگر قیمت ارز مورد نظر تا یک حد خاص بالا رفت یا تا یک حد خاص پایین آمد آن را فروخته و خریداری کنید. این نوع معاملات برای نوسان گیری روزانه از ارزهای دیجیتال به شدت کاربردی بوده و به کاربران توصیه میشود.

کارمزد معاملات در صرافی بایننس

در صرافی بایننس انجام هر معامله شامل خرید یا فروش شامل یک کارمزد 0.1 درصدی میشود. به عنوان مثال اگر میزان ارزی که خرید یا فروش می کنید برابر با هزار دلار باشد، کارمزد آن یک دلار خواهد بود. در صورتی که در حساب خود بایننس کوین (BNB)، ارز دیجیتال محلی پلتفرم بایننس، را نگهداری کرده باشید این کارمزد شامل 25 درصد تخفیف خواهد شد و کارمزد تراکنش ها به 0.075 % ارزش معاملات میرسد.

نمایی از کیف پول کاربران در صرافی بایننس

واریز به صرافی بایننس کارمزد ندارد و کارمزد برداشت از آن برای ارزهای مختلف متفاوت است که از جدول کارمزدها در وبسایت Binance و همچنین هنگام برداشت ارز قابل مشاهده است. کارمزد برداشت همیشه ثابت نیست و با توجه به شرایط شبکه بلاک چین ارز دیجیتال مورد نظر تغییر می کند.

معرفی اپلیکیشن صرافی بایننس (Binance)

اپلیکیشن معاملاتی بایننس باعث می شود تا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شامل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، ریپل (XRP) و بسیاری از آلت کوین های دیگر برای شما آسان باشد؛ زیرا گزینه های بسیاری برای ترید به شیوه های مختلف در آن وجود دارد.

اپلیکیشن صرافی بایننس واریز و برداشت دارایی های دیجیتالی شما را بسیار آسان نموده و همواره در درسترس قرار میدهد. کاربران می توانند با بسیاری از ارزهای شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین را بطور مستقیم و در لحظه خریداری نموده و یا آنها را با یکدیگر مبادله کنند.

Binance همچنین به عنوان یک کیف پول چند ارزی محسوب میشود که بسیاری از ارزهای رمزپایه و استیبل کوین ها را پشتیبانی میکند. امنیت دارایی کاربران در این صرافی ارز دیجیتال توسط صندوق دارایی امن کاربران (SAFU) تضمین میشود و جای هیچ نگرانی نخواهد بود. جهت دانلود نسخه موبایل اپلیکیشن بایننس میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود اپلیکیشن Binance (نسخه اندروید)

دانلود اپلیکیشن Binance (نسخه iOS)