بلاگ نبض

بلاگ > 5 دلیل رسیدن بیت‌کوین به بالاترین سطح قیمت تاریخ خود

5 دلیل رسیدن بیت‌کوین به بالاترین سطح قیمت تاریخ خود

تاریخ پست: 2020/12/01




قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه به بالاترین سطح در 19864 دلار رسید. این ارز برتر بازار از ابتدای سال جاری تاکنون 170 درصد رشد داشته است، در حالی که بازارهای جهانی در همین مدت شاهد نوسانات و آشفتگی بوده اند. در اینجا 5 دلیل برای رسیدن قیمت این ارز قدیمی و بزرگ بازار به رکوردهای جدید و سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

علاقه نهادهای سرمایه گذاری

براساس گزارش 20 نوامبر از تحلیلگران جِی پی مورگان چیس، برخی از نهادهای سرمایه گذاری با خرید از صندوق هایی مانند بیت کوین تراست شرکت گری اسکیل در حال ورود به بازار بیت کوین هستند. طبق گزارش های منتشر شده در تاریخ 28 نوامبر، مدیر مالی موسسه گوگنهام پارتنرز ( با سرمایه 275 میلیارد دلاری) اعلام کرد که با اخذ مجوزهای قانونی توسط این شرکت، صندوق Macro Opportunities اجازه دارد 10 درصد از دارایی های خالص خود را  برای خرید بیت کوین از GBTC اختصاص دهد.

همچنین بر اساس گزارش جی پی مورگان، تعداد قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) در حال افزایش است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران بزرگ از بازارهای کالا استفاده می کنند تا در مورد قیمت این ارز رمزنگاری گمانه زنی کنند.

دید بلند مدت مدیران صندوق های سرمایه گذاری

مدیران معروف صندوق های سرمایه گذاری به طور فزاینده ای بیت کوین را یک سرمایه گذاری بلند مدت می نامند. مدیران مشهوری همچون پل تودور جونز و استنلی دراکن میلر اخیرا گفته اند که قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت، چون فدرال رزرو به چاپ پول ادامه می دهد تا به دولت در تامین بودجه اضطراری بسته های محرک اقتصادی مربوط به کروناویروس کمک کند.

بانک فدرال رزرو در سال 2020 بیش از 3 تریلیون دلار پول جدید چاپ کرده که این بیش از سه چهارم کل پول های چاپ شده در تاریخ 107 ساله آن است.

تحلیلگران مثبت فکر می کنند

تحلیلگران وال استریت طی چند روز گذشته نظرات مثبتی درباره بیت کوین داشته اند. شرکت مالی  AllianceBernstein گزارشی منتشر کرد که می گوید فضای اقتصادی پسا کرونا می تواند در ورود و اختصاص سرمایه به بازار بیت کوین موثر باشد. اینیگو فرِیزِر جنکینز، سرپرست تیم استراتژی پرتفوی در Bernstein Research، نوشت که وقتی صحبت از مصونیت در برابر تورم می شود، بیت کوین مانند طلا است.

تاثیر شرکت پرداخت پی پال

شرکت خدمات پرداخت پی پال به مشتریان خود (حدود 346 میلیون کاربر فعال) اجازه خرید بیت‌کوین را داده است. این شبکه پرداخت در تاریخ 21 اکتبر اعلام کرد که به مشتریان خودش امکان خرید، فروش و نگهداری بیت کوین را می دهد. به گفته این شرکت، این ارز رمزنگاری به “منبع تامین مالی برای خرید” تبدیل خواهد شد و 26 میلیون تاجر عضو پی پال در سراسر جهان آن را خواهند پذیرفت.

برداشت بیت کوین ازصرافی اوککس

بازار بیت کوین در روزهای گذشته یک نگرانی بزرگی داشت و آن خروج بیت کوین از صرافی اوککس (یکی از بزرگترین صرافی های ارز رمزنگاری در جهان) بود. برخی از معامله گران و تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که پایان تعلیق پنج هفته ای برداشت ها ممکن است به نقدینگی منجر شود و این می تواند فشار فروش به بازار بیت کوین وارد کند. داده های بدست آمده از شبکه اصلی بلاک چین نشان می دهند که 24 ساعت پس از رفع تعلیق در هفته گذشته، حدود 24631 بیت‌ کوین به ارزش تقریبی 500 میلیون دلار از این صرافی خارج شده است.

اما اقدام قیمت بیت‌کوین نشان می دهد که بازار به اخبار و سایر تحولات منفی مانند شایعاتی مبنی بر در نظر گرفتن مقررات سخت برای فضای ارز رمزنگاری از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا، اعتنایی ندارد. همچنین معامله گران داده هایی را که نشان می دهند نهنگ ها احتمالا در حال آماده شدن برای فروش بیت کوین های خود در واکنش به افزایش قیمت هستند، بی اساس می دانند.