بلاگ نبض

بلاگ > کیف پول کوینومی اندروید ؛ آموزش ساخت والت موبایل Coinomi

کیف پول کوینومی اندروید ؛ آموزش ساخت والت موبایل Coinomi

تاریخ پست: 2020/12/08




کیف پول کوینومی اندروید نسخه موبایل Coinomi است که در این مقاله، مراحل دانلود و ساخت و استفاده و راه‌های افزایش امنیت این والت ارز دیجیتال را آموزش می‌دهیم.

 

کیف پول کوینومی یکی از شناخته شده ترین والت‌های ارز دیجیتال است، که قابلیت نگهداری و ذخیره بیش از 500 نوع کوین و پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف را دارد. در این مقاله، مراحل دانلود و ساخت و استفاده از نسخه موبایل و همچنین راه‌هایی برای افزایش امنیت کیف پول ارز دیجیتال Coinomi را آموزش می‌دهیم.

آموزش ساخت کیف پول کوینومی اندروید

با مراجعه به سایت کوینومی می‌توانید نسخه‌های مختلف این کیف پول را برای موبایل اندروید و iOS و نسخه دسکتاپ ویندوز، لینوکس و OSX دانلود کنید. برای دانلود والت Coinomi از گوگل پلی یا اپ استور نیز روی لینک‌های مربوطه کلیک نمائید. در این مقاله، نحوه ساخت و استفاده از نسخه اندروید کیف پول موبایل کوینومی را آموزش می‌دهیم.

کیف پول موبایل کوینومی در گوگل پلی

پس از نصب، اپلیکشن را باز کرده و روی گزینه “Create a New Wallet” کلیک کنید.

ساخت نسخه موبایل کیف پول کوینومی

در صفحه “Recovery Phrase”، بهتر است حالت 24 کلمه (Paranoid) را انتخاب کنید. فراموش نکنید که پس از آن، باید تمامی این کلمات را به ترتیب درست روی کاغذ بنویسید. هرگز از این صفحه اسکرین شات نگیرید. پس از اینکه تمام کلمات را نوشتید، روی “I have safely stored my recovery phrase” ضربه بزنید.

Recovery phrase یا عبارت بازیابی، تنها راه بازیابی کیف پول کوینومی اندروید و دسکتاپ شما است. درصورتی که آن را گم کنید، دسترسی به موجودی داخل کیف پول‌تان را هم از دست خواهید داد. پس در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

برای استفاده روزانه از کیف پول اندروید موبایل کوینومی باید پسورد یا رمز عبوری را هم انتخاب کنید.

رمزعبور نصب کیف پول نسخه موبایل کوینومی

در مرحله بعد، می‌توانید رمز ارزهای موردنظرتان را اضافه کنید. اگر در حال حاضر نمی‌دانید علاوه بر بیت کوین، از چه ارزهای دیجیتال دیگری در آینده استفاده خواهید کرد، نگران نباشید. این مرحله را رد کرده و بعدا از قسمت تنظیمات، این کار را انجام دهید.

در این مرحله، مقررات استفاده از خدمات یا ToS را “Accept” کنید.

در این مرحله نصب کیف پول کوینومی اندروید شما به پایان می‌رسد. یکی از خوبی های کیف پول Coinomi این است که نرخ تبدیل بیت کوین به پول‌های فیات را هم نمایش می‌دهد. برای این کار، بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، قادر به انتخاب ارز فیات موردنظر خواهید بود.

با ضربه زدن روی آیکن 3 خط در گوشه بالای سمت چپ اپلیکیشن، یک منوی کشویی ظاهر می‌شود. با انتخاب “Setting”، یک سری گزینه برای اعمال تغییرات شخصی در اختیار خواهید داشت. مثلا می‌توانید رمز ارز و توکن اضافه کنید و یا نرخ اکسچنج و تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر را ببینید.

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول کوینومی اندروید

برای دریافت ارز مجازی از فردی دیگر، با ضربه زدن روی گوشه بالایی سمت چپ اپلیکیشن، از منوی کشویی ظاهر شده زیر قسمت Wallet، روی ارز دیجیتال موردنظر ضربه بزنید. گزینه‌ای که حاوی آدرس شما باشد باز خواهد شد. این آدرس را کپی کرده و برای شخص فرستنده رمز ارز، ارسال کنید.

موجودی و تراکنش‌های کوینومی

برای بررسی موجودی کیف پول کوینومی اندروید هم تقریبا همان مراحل قبل را باید انجام دهید. به جای انتخاب گزینه “Receive” روی “Balance” ضربه بزنید. در این قسمت، تمام تراکنش‌های انجام شده، نمایش داده می‌شود.

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول کوینومی اندروید

برای ارسال کوین به شخصی دیگر، دوباره مانند قبل روی گوشه بالایی سمت چپ ضربه بزنید. در زیر قسمت “Wallet”، ارزی که مایل به ارسال هستید را انتخاب کنید. حالا روی گزینه “Send” ضربه بزنید و در این قسمت، آدرس گیرنده و مقدار ارز ارسالی را وارد کنید. آدرس وارد شده را برای اطمینان از درستی دوباره چک کرده و روی “Send” ضربه بزنید.

خرید ارز دیجیتال از طرق کارت اعتباری

اگر مایل به خرید ارز دیجیتال از طریق کارت اعتباری هستید، روی گوشه بالایی سمت چپ ضربه زده و از منوی کشویی باز شده، گزینه “Credit Card” را انتخاب کنید. از اینجا به بعد دیگر همه چیز مشخص است و به نوع کارت شما بستگی دارد.

خرید کوین در کوینومی والت

اضافه کردن ارزهای دیجیتال به کیف پول Coinomi

برای اضافه کردن کوین‌های بیشتر، روی گوشه بالایی سمت چپ ضربه زده و از منوی کشویی، گزینه “Coin+” را انتخاب کنید.

اضافه کردن ارز دیجیتال در کیف پول کوینومی اندروید

سپس ارزهای دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنید.

تبدیل ارزهای دیجیتال در کیف پول Coinomi

برای تبدیل ارزهای دیجیتال به بیت کوین و دیگر رمز ارزها، دوباره روی گوشه بالایی سمت چپ ضربه زده و از منوی کشویی باز شده، یکی از دو صرافی که شرکت کوینومی با آن‌ها همکاری میک‌ند، یعنی Shapeshift یا Changelly را انتخاب کنید. البته دقت داشته باشید که ایران در لیست کشورهای تحریم شده‌ی این دو شرکت قرار داد. پس در استفاده از آن احتیاط کرده و برای اطلاعات بیشتر ، مقاله تبدیل ارزهای دیجیتال به بیت کوین در کیف پول کوینومی را مطالعه فرمائید.

اکسچنج کوین در کیف پول ارز دیجیتال کوینومی اندروید

امنیت کیف پول کوینومی اندروید

برای افزایش امنیت کیف پول Coinomi بهتر است نکات زیر را درنظر بگیرید:

  • مراقب بدافزارها باشید: صرف نظر از میزان امنیت کیف پول کوینومی، اگر هکری بد افزار مخربی را روی کامپیوتر شخصی شما نصب کرده باشد، این والت هیچ کاری برای محافظت از شما انجام نمی‌دهد. بدافزارهایی که می‌توانند کلیدهای خصوصی را خارج و key-strokesها را کپی کنند، برای هر کیف پولی خطر آفرین هستند. بنابراین، همیشه جدیدترین نرم افزار آنتی ویروس را نصب کرد و هیچ فایل مشکوکی را هم دانلود نکنید.
  • نسخه های بک‌آپ را ایمن نگه دارید: در هنگام ساخت کیف پول، عبارات بک آپ یا بازیابی به شما داده می‌شود. حتما نسخه‌هایی از این عبارات را تهیه کرده و در جایی امن نگهداری کنید. این عبارات، تنها ره بازیابی والت کوینومی در صورت فراموش کردن رمز عبور، گم یا سرقت شدن گوشی موبایل‌تان هستند.
  • امنیت فیزیکی: البته وقتی مقدار زیادی ارز دیجیتال روی کیف پول کوینومی اندروید یا دسکتاپ‌تان دارید، ممکن است علاوه بر کیف پول، خودتان هم در معرض خطر باشید. در گذشه، افراد از طریق تهدید به خشونت جسمی مورد اخاذی قرار گرفته‌اند. به طور خلاصه، کوین‌هایتان را ایمن نگه دارید و به هیچ کس هم اعتماد نکنید.