بلاگ نبض

بلاگ > استخر اسلاش پول (Slush Pool) چیست؟

استخر اسلاش پول (Slush Pool) چیست؟

تاریخ پست: 2020/12/10




مقدمه

اگر تا به حال درباره استخر استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ پول (mining pool)‌ تحقیق کرده باشید، احتمالاً نام اسلاش پول (Slush Pool) را شنیده‌اید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که با آن آشنا شوید و ببینید ارزش استفاده را دارد یا نه. اسلاش پول از سال 2010 وجود داشته و یکی از قدیمی‌ترین استخرهای استخراج موجود است. این استخر در ابتدا با عنوان «سرور استخراج استخری بیت‌ کوین» یا به اختصار BPMS شناخته می‌شد.

درباره اسلاش پول

از زمان افتتاح، این استخر فراز و نشیب‌های خاص خودش را داشته اما اخیراً بیشتر تغییرات آن مثبت بوده‌ است. استخر اسلاش پول توسط شرکت ساتوشی لبز (Satoshi Labs) اداره می‌شود. ممکن است ساتوشی لبز را از محصول آنها یعنی ترزور (Trezor) بشناسید، که اولین کیف پول سخت‌افزاری بیت ‌کوین بود؛ همچنین از کوین‌مپ (Coinmap)، که یک نقشه جهانی است که مشخص می‌کند کدام یک از بازرگانان بیت ‌کوین را قبول می‌کنند. آنها همچنین یک سیستم امتیازدهی نیز ابداع کرده‌اند، که به کاربران بر اساس «قدرت هش» (قدرت پردازش) که به استخر استخراج اضافه می‌کنند پاداش می‌دهد.

استخر اسلاش پول جزو اولین استخرهای استخراج بوده است و در طول دهه گذشته، کاربران آن بیش از 1 میلیون بیت ‌کوین را با استفاده از خدمات و نرم‌افزار آن یعنی BraiinsOS و BraiinsOS+ استخراج کرده‌اند.

اگر این نکته به اندازه کافی تأثیرگذار نیست، لازم است به این موضوع هم توجه کنید:

در 6 ماه گذشته، اسلاش پول در بیش از 9% از تمام بیت ‌کوین‌های استخراج شده مشارکت کرده است.

این درصد باعث می‌شود که این استخر به یکی از پنج استخر بزرگ استخراج بیت ‌کوین روی اینترنت تبدیل شود.

تا اینجا، اینکه اسلاش پول چیست و چطور کار می‌کند را توضیح داده‌ایم. حالا بیایید نگاهی به خدمات خاصی داشته باشیم که این استخر ارائه می‌دهد تا ببینید آیا بهتر است در سایت اسلاش پول عضو شوید یا نه.

1- کارمزدها و پرداخت‌ها

از نظر حق‌الزحمه‌، استخر اسلاش پول خیلی شبیه استخرهای دیگر استخراج موجود در بازار است. آنها یک کارمزد استاندارد 2% را دریافت می‌کنند که در پرداخت آن با ماینرهای دیگر شریک می‌شوید. در استخر Slush Pool یک آستانه 0002/0 بیت‌ کوینی وجود دارد؛ یعنی همینکه شما به این رقم برسید، پلتفرم به شکل خودکار درآمدها را به حساب شما منتقل می‌کند.

بهترین نکته در مورد پرداخت‌ها، روش پرداخت امتیاز محور معروف اسلاش پول است که اجازه می‌دهد پاداش‌ها به شکل منصفانه بین ماینرهای بیت‌ کوین توزیع شوند.

2- خدمات پشتیبانی

خدمات پشتیبانی این استخر، سطح بالایی دارد. به قطع کاربران می‌توانند در صورت داشتن هر مشکلی برای مقامات شبکه ایمیل ارسال کنند. در بیشتر موارد، یکی از عوامل خدمات پشتیبانی ظرف کمتر از 24 ساعت پاسخ خواهد داد.

همچنین اگر مشکلی فوری داشته باشید، می‌توانید بلافاصله با عوامل خدمات پشتیبانی تماس بگیرید. این شرکت یک وبسایت اختصاصی هم دارد که اگر مشکلی درباره راه‌اندازی سیستم ماینینگ، حساب کاربری یا پاداش‌ها داشته باشید، در آن می‌توانید مکالمه خود را با خدمات پشتیبانی شروع کنید.

3- امنیت

سطح ایمنی اسلاش پول بالاتر از سطح رضایت‌بخش است. کاربران از احراز هویت (KYC) 2 مرحله‌ای و قفل آدرس کیف پول برای زمان‌های اضطراری برخوردار هستند. کاربران یک توکن را که فقط قابل خواندن است، برای ورود به حساب خود به دست می‌آورند. این مانع از هک شدن حساب آنها از طریق دزدیدن هویت می‌شود. همچنین اگر وقتی که مشغول استخراج هستید فرد دیگری شما را رصد کند، می‌توانید آدرس خود را قفل کنید. علاوه بر این، این شرکت فقط از سرورهای با امنیت بالا استفاده می‌کند و این امنیت کیف‌ پول‌های بیت ‌کوین شما را تضمین می‌کند.

نقاط قوت و ضعف اسلاش پول

حالا می‌خواهیم فهرستی از جنبه‌های مثبت و منفی قدیمی‌ترین استخر استخراج دنیا ارائه دهیم. می‌توانید نگاهی به جنبه‌های مثبت و منفی داشته باشید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید از این استخر استفاده کنید یا نه.

نقاط قوت اسلاش پول

  • قدیمی‌ترین استخر استخراج بیت ‌کوین محسوب می‌شود.
  • این خدمات در دهه گذشته بیش از چند صد هزار کاربر داشته است.
  • رابط کاربری آن خوش‌ظاهر و استفاده از آن برای کاربران با هر سطح شناختی ساده است.
  • به کاربران، استخراج مبتنی بر امتیاز ارائه می‌دهد، که مانع از تقلب در فرآیندها می‌شود.

نقاط ضعف اسلاش پول

  • حق‌الزحمه تراکنش، به اندازه وبسایت‌های برتر دیگر، پایین نیست.
  • همین که دست از استخراج روی این شبکه بردارید، امتیاز کاربری شما به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

باید از اسلاش پول استفاده کنید یا نه؟

در نهایت آیا Slush Pool ارزش زمان و هزینه شما را دارد؟ پاسخ کوتاه، بله است.

اگر بخواهید استخراج را شروع کنید، این وبسایت گزینه بسیار خوبی است. به دلیل سادگی، یک گزینه عالی برای تازه کارها محسوب می‌شود. علاوه بر این، به برخی از کاربران که بیشترین فعالیت را داشته باشند پاداش نیز می‌دهد.

ماینرهای باسابقه‌ نیز از آن راضی هستند. این سرویس همواره در بین ترندهای اصلی استخراج قرار داشته است. مقامات این شرکت به‌روزرسانی‌های منظمی را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود سرویس آنها در همه زمان‌ها تازه و به‌روز باشد.

سخن پایانی

اگر استخر اسلاش پول (Slush Pool) را به عنوان استخر استخراج خود انتخاب کنید، وارد راه اشتباه نشده‌اید. به خاطر داشته باشید که اگرچه این استخر قدیمی‌ترین استخر استخراج محسوب می‌شود، اما به هیچ وجه بزرگ‌ترین یا ارزان‌ترین آنها نیست. همچنین فراموش نکنید که پایین نگه داشتن کارمزدها در هر عملیات استخراجی، ضروری و حیاتی است.