بلاگ نبض

بلاگ > نکات مهم جهت راه اندازی دستگاه آنت ماینر

نکات مهم جهت راه اندازی دستگاه آنت ماینر

تاریخ پست: 2020/12/12




۱. هر دستگاه اسیک برق زیادی استفاده می کنند و ۷ الی ۱۰ آمپر برق مصرف می کنند.

۲. برق مسکونی حدود ۱۵ آمپر است که به تنهایی و بدون استفاده از سایر دستگاه های برقی تا ۲ دستگاه اسیک را پشتیبانی می کند به شرطی که لوازم برقی دیگری روشن نباشد. در غیر اینصورت یک دستگاه برای منزل مسکونی کافی است.

۳. تعرفه برق کشاورزی و صنعتی کارخانه بسیار مناسب تر از برق مسکونی بوده و برق تجاری نیز تعرفه بسیار گران تری دارد.

۴. برای اتصال دستگاه به برق حتما از محافظ برق های با کیفیت و خارجی استفاده نمایید.

۵. جهت اتصال دستگاه به برق نیاز به کابل برق همانند کابل برق کیس کامپوترهای خانگی دارید که بهتر است نوع آن بسیار ضخیم و با کیفیت باشد وگرنه باعث آب شدن سیم می شود‌. نوع سیم کابل بهتر از از نوع ۱۶ آمپر باشد.

۶. میزان سود دهی هر دستگاه لحظه ای است و بستگی به مواردی مثل سختی شبکه، قیمت آن ارز، میزان پاداش هر بلاک، قیمت دلار دارد.

۷.  دستگاه گرمای زیادی ایجاد می کند که بهتر است دمای اطراف دستگاه توسط کولر گازی خنک شود و توسط فن ها تهویه مطلوبی داشته باشد تا هوای گرم را خارج کند. هر چقدر خنکی محیط دستگاه ها بیشتر باشد قدرت پردازش دستگاه بیشتر و عمر دستگاه بسیار طولانی تر می شود.

۹. دستگاه ها معمولا صدای زیادی دارند و بهتر است در فضاهایی که برای کسی مزاحمت صوتی ایجاد نکند قرار بگیرد و یا داخل اتاق هایی با عایق صوتی و فوم های الاستومری ضخیم قرار بگیرد.

۱۰. می توان در فضاهای کوچک جهت کاهش دما و صدای دستگاه آن را داخل باکسی قرار داد و داخل آن را روغن ماینینگ که نارسانا هستند قرار داد. اما باید فن آن را خارج کرد و چون دستگاه بدون فن روشن نمی شود بجای آن یک مدار مجازی ایجاد کرد و یک فن خنک کننده هم به باکس جهت خنکسازی روغن ماینینگ اویل بایستی متصل شود.

۱۱. دستگاه ها فقط با سیم LAN به اینترنت متصل می شوند و با سرعت و حجم اینترنت معمولی هم ماینینگ انجام می شود ولی هر چقدر سرعت اینترنت بیشتر باشد بهتر است.

۱۲. دستگاه ها کلید روشن و خاموش ندارند و به محض اینکه برق یا اینترنت قطع شود ماین ارز متوقف شده و پس از وصل شدن برق و اینترنت مابقی ماینینگ انجام می شود و پاداش های قبلی از بین‌ نمی رود.

۱۳. هر استخری و هر ارزی بایستی به یک حداقل میزان استخراج برسند تا به ولت شما واریز شود مثلا استخر اسلاش و ارز بیتکوین باید یه مقدار ۰٫۰۰۱ برسد تا به ولت شما واریز نماید.

۱۴. درصورت گرم شدن دستگاه بصورت خودکار ماین را متوقف می کند و چراغ قرمز دستگاه چشمک میزند ولی دستگاه خاموش نمی شود.

۱۶. دستگاه ها معمولا گارانتی ۶ ماهه شرکت تولید کننده را دارند و هیچ شرکت ایرانی گارانتی آن ها را فعلا برعهده ندارد. درصورت حفظ نکات محافظ برق و خنکسازی و تهویه محیط برای دستگاه مشکلی پیش نمی آید. ولی در صورت مشکل تعمیرات آن در ایران قابل انجام‌ است و دستگاه پیچیده ای نیست.

۱۷. فروش ارزهای ماین شده در ایران قابل انجام است و براحتی می توانید ارزها را به ریال تبدیل نمایید.

۱۵. در صورت برخورد با مشکل ارتباط با اینترنت یا ماینینگ ممکن است کابل Lan، مودم ، مشکل داشته باشد . در ضمن مودم حتما باید مودم روتر باشد.

۱۸.نصب و تنظیمات دستگاه بسیار راحت و ساده است و در کمتر از ۱۵ دقیقه دستگاه آماده ماینینگ می شود. آموزش گام به گام راه اندازی در سایت قرار داده ایم.

۱۹. محافظ های برق معمولا تا ۱۰ آمپر را پشتیبانی می کنند و برای این محافظ ها تنها یک دستگاه پشتیبانی می شوند.

۲۰. این دستگاه ها نیازی به کامپیوتر جداگانه ای ندارند و خود آن ها دارای نرم افزار اختصاصی لینوکسی هستند که مدیریت دستگاه را می توانید توسط نرم افزار خود دستگاه انجاج دهید. تنها کافیست جهت تنظیم اولیه با یک لپ تاپ یا کامپیوتر به اینترنتی که مشترک به دستگاه وصل است بشوید و توسط IP دستگاه متصل شوید و تنظیمات را انجام دهید.

۲۱. جهت اتصال از راه دور دستگاه کافیست یک سیستم‌کامپیوتر متصل به اینترنت مشترک دستگاه را روشن نگه داشته و بر روی آن نرم افزارهای ریموت مثل Anydesk را نصب کنید و توسط گوشی از راه دور به سیستم کامپیوتری وصل شده و توسط آی پی دستگاه به تنظیم و مدیریت آن بپردازید

۲۲. درصورت بروز مشکل در ماینینگ می توانید توسط سوراخ ریزی که در قسمت جلوی دستگاه وجود دارد سیستم را ریستارت نمایید.

۲۳. اگر در ماینینگ مشکلی توسط دستگاه بود توسط آموزشی که در سایت قرار دادیم می توانید نرم‌افزار خود دستگاه را آپدیت نمایید این آپدیت برخی مشکلات را در سیستم ماینینگ حل می کند.