بلاگ نبض

بلاگ > معرفی و بررسی آلت کوین ها به زبان ساده

معرفی و بررسی آلت کوین ها به زبان ساده

تاریخ پست: 2022/11/30




یکی از اصطلاحات رایج بازار ارز دیجیتال، عبارت آلت کوین است. آلت کوین به طور کلی به رمزارزهایی گفته می‌شود که به نوعی تلاش کرده‌اند تا جایگزین بیت کوین شوند. در ادامۀ این مقاله، به این سوالات پاسخ می‌دهیم که آلت کوین چیست و چرا آلت کوین‌ها به وجود آمدند؟

آلت کوین چیست؟
کلمۀ آلت کوین (Altcoin) ترکیبی از دو کلمۀ آلترناتیو (Alternative) به معنای جایگزین و کوین (Coin) به معنای سکه یا ارز است. به طور کلی به همۀ رمزارزها به جز بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود.

آلت کوین ها، رمزارزهایی هستند که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند تا امکان انجام معاملات همتا به همتا را فراهم کنند. آلت کوین‌ها با پشتوانه موفقیت بیت کوین به وجود آمده‌اند و تلاش می‌کنند با ایجاد تغییر در قوانین بیت کوین و بهبود آن، توجه کاربران را جلب کنند.

مفهوم اصلی آلت کوین
آلت‌کوین (Altcoin) ترکیبی از دو کلمه آلترنِیتیو (Alternative) و کوین (Coin) بوده و شامل تمام گزینه‌های جایگزین بیت‌کوین است. چارچوب اصلی بیت کوین و آلت‌کوین مشابه است. بنابراین، آن‌ها مانند یک کامپیوتر غول‌پیکر، توانایی پردازش همزمان تعداد زیاد داده و معامله را دارند. همچنین برخی معتقد هستند که ممکن است در برخی موارد آلت‌کوینی با تبدیل‌شدن به روشی ارزان برای معاملات دیجیتال، به بیت کوین بعدی تبدیل شود. اما با تمام این شباهت‌ها، همچنان تفاوت بین این دو، بسیار است.

بیت کوین از اولین ارزهای دیجیتال است و فلسفه و طراحی آن الگویی برای توسعه کوین‌های دیگر است. بااین‌حال، پروژه بیتکوین دارای محدودیت و کاستی‌های بسیاری است. برای مثال، سازوکار اجماعی که برای ایجاد بلوک استفاده می‌شود، انرژی‌بر و بسیار وقت‌گیر است. همچنین قراردادهای هوشمند بیت کوین نیز محدود است.

آلت‌کوین‌ها با ایجاد تمایز از بیت‌کوین، برای خود بازار ایجاد کرده‌اند. چندین آلت کوین از روش توافق اثبات سهام (Proof of Stake) برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و زمان لازم برای ایجاد بلوک و اعتبارسنجی معاملات جدید استفاده می‌کنند.

برای مثال، اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا است که به‌عنوان GAS (یا پرداخت هزینه‌های معامله) در قراردادهای هوشمند اتریوم (Ethereum) استفاده می‌شود.

این تفاوت‌ها باعث جلب دیدگاه سرمایه‌گذاران شده است که آلتکوین را جایگزینی برای بیت‌کوین می‌دانند. سرمایه‌گذاران انتظار دارند سود بیشتری کسب کنند، چراکه آلت‌کوین‌ها با جذب بیشتر کاربران، افزایش قیمت خواهند داشت.

آشنایی با آلت کوین
همانطور که گفتیم AltCoin مخفف Alternative Coin است. به طور ساده آلت کوین ها همه ارزهای دیجیتال نوین به جز بیت کوین محسوب می‌شوند. ایده توسعه بسیاری از آن‌ها، تبدیل شدن به یک جایگزین برای نخستین رمز ارز دنیا بوده است. Bitcoin پروژه‌ای بی‌نظیر بود و توقعات انسان از یک سیستم پولی سریع و امن را برآورده کرد. با این حال نمی‌توان از کاستی‌ها و مشکلاتش چشم‌پوشی کرد. Altcoinها خلق شدند تا این ایرادها را برطرف کرده و یک سری قابلیت‌های اضافی نیز ارائه کنند.

واقعیت این است که همه آن‌ها، البته به روش خود، حداقل یکی از ویژگی‌های تکنولوژی مورد استفاده در بیت کوین را به ارث برده‌اند. در تعدادی از الگوریتم‌های اجماع جدیدی استفاده شده و در برخی تمرکز روی بهبود پردازش تراکنش‌ها، مقیاس‌پذیری، سرعت، روش‌های توزیع توکن و موارد دیگر قرار داشته است. اگرچه دنیای رمز ارز تاریخچه چندان طولانی نداشته و از سال 2008 با تولد BTC ظهور کرده است، اما تا امروز، ده‌ها هزار مورد از آن‌ها به وجود آمده‌اند! در نظر داشته باشید فقط حدود 200 هزار عدد توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 اتریوم خلق شده‌اند. البته در عمل، توکن و کوین تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر داشته و نباید این دو را یکسان تصور کرد.

برخی آلتکوین‌ها دیگر خرید و فروش نشده و مدتی بعد از تولد، از چرخه خارج شدند. فراموش نکنید همه رمز ارزها، مثل بیت کوین افراد سرمایه‌گذار در آن‌ها را ثروتمند و پولشان را چند برابر نکرده‌اند. پروژه برخی از آن‌ها با شکست مواجه شده و ارزششان شدیدا کاهش یافته یا حتی صفر شده است!

در نظر داشته باشید همه آن‌ها در دنیای واقعی کاربرد یا ارزش ذاتی ندارند. اغلب رمز ارزها چرخه عمر نسبتا کوتاهی دارند. در قسمت «بررسی ریسک Alternative Coin ها» همین مطلب بیشتر در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

اگر به دنبال تبدیل کردن حوزه کریپتو به بخشی از سبد دارایی‌هایتان هستید و وقت تحقیق کردن درباره آن‌ها را دارید، الت کوین گزینه مناسبی است. برخی از آلتکوین‌ها پروژه‌هایی جاه‌طلبانه هستند که کاربرد بیشتری نسبت به بیت کوین که بیشتر به‌عنوان یک ذخیره ارزش استفاده می‌شود، دارند. برخی از آلت کوین‌ها نیز به‌خاطر ناشناختگی‌شان فرصت رشد بیشتری دارند.

البته معیاب قابل توجهی هم در خرید آلتکوین‌ها وجود دارد. به جهت تعدد بالای این پروژه‌ها، انتخاب بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری بسیار دشوار است. الت کوین‌ها ریسک بیشتری به‌همراه دارند و تعداد زیادی از آن‌ها نیز اسکم هستند.

برای خرید و فروش آلتکوین‌ها راه‌های مختلفی از جمله صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بین‌المللی همچون بایننس، کوکوین، کوین بیس و بسیاری دیگر وجود دارد. اما از آنجایی که استفاده از اکثر این پلتفرم‌ها به‌خاطر تحریم‌ها برای کاربران ایرانی و لزوم احراز هویت دشوار است، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک صرافی داخلی معتبر و مطمئن مانند بیت 24 است. شما با ثبت نام و افتتاح حساب کاربری در این وب سایت، قادر به خرید و فروش طیف گسترده‌ای از رمز ارزها هستید.

تاریخچه آلت کوین
شبکه اصلی اولین کریپتوکارنسی در سال 2009 شروع به کار کرد. عبارت Altcoin ترکیبی از دو کلمه “Alternative” و “Coin” و به معنای کوین جایگزین است. دو سال بعد و در سال 2011 نوبت به فعالیت نخستین آلتکوین یعنی نیم کوین (Namecoin) با علامت NMC رسید. هدف توسعه‌دهندگان این پروژه، کمک به بهبود ویژگی عدم تمرکز هویت‌های آنلاین بود تا سانسور کردن در شبکه‌های غیر متمرکز به مراتب سخت‌تر شود.

نیم کوین به‌خاطر نشان دادن فضای موجود برای رشد بازار کریپتو، جایگاه مهمی در تاریخ این صنعت دارد. بلاک چین‌های امروزی نیز قادر به اجرای صدها آلت کوین و به اصطلاح سوخت‌رسانی به پروژه‌های رمز ارزی با قوانین و مکانیزم‌های منحصربه‌فرد هستند.

هدف اولین الت کوین‌های بازار بهبود جنبه‌های بیت کوین نظیر سرعت تراکنش‌ها یا کارایی انرژی بود. اما آلتکوین‌های جدیدتر بسته به مقصود توسعه‌دهندگانشان، اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند. از آنجایی که کل آلت کوین‌ها بخش بزرگی از بازار را تشکیل می‌دهند و امروز 18 اسفند 1400، بالای 1 میلیارد دلار ارزش بازار دارند، سرمایه گذاران حوزه کریپتو نیز باید نحوه کارشان را درک کنند.

احتمالا سوالی که برایتان اکنون پدید آمده، وضعیت نیم کوین در حال حاضر است. اکنون رمز ارز NMC تنها در صرافی‌های نه چندان معروف خرید و فروش شده و از نظر مارکت کپ، طبق آمار روز 28 بهمن 1399 در وب سایت coinmarketcap، در رتبه 504 بازار قرار دارد. کل سرمایه آن حدود 29 میلیون دلار است و حجم خرید و فروش روزانه چندان بالایی ندارد.

طی یک دهه اخر، چشم‌انداز AltCoin به طور قابل توجهی تغییر یافته است. در ادامه قصد داریم نگاهی به وضعیت بازار کریپتوکارنسی در سال‌های 2014، 2017 و سپس 2021 (اکنون) داشته باشیم.

چرا آلت کوین ها به وجود آمدند؟
از زمان شروع فعالیت بیت کوین، بعضی از نقطه ضعف‌های این رمزارز محبوب توجه فعالان بازار را جلب کرد. اولین مورد، کندی سرعت استخراج کوین و تایید تراکنش‌ها برای بسیاری از کاربران مسئله شد و سپس ظرفیت پایین بیت کوین برای پردازش حجم معاملات در ثانیه باعث شد که بسیاری از برنامه نویسان و متخصصان به فکر یک ارز دیجیتال بهتر بیفتند که ویژگی‌های منفی بیت کوین را نداشته باشد.

این متخصصان تصمیم گرفتند که با ایجاد تغییرات مختلف جزئی یا کلی در کد بیت کوین یا صرفاً ایده گرفتن از آن، رمزارزهایی بهتر به کاربران بازار معرفی کنند. بسیاری از این ایده‌ها فقط به عنوان یک رمزارز باقی نماند و به صورت مجموعۀ از خدمات به کاربران ارائه شد.

آلت کوین ها چطور کار می کنند؟
معمولاً روش کار آلت‌کوین ها دقیقاً شبیه بیت کوین است. یعنی هر کاربر یک کلید خصوصی دارد که دارایی او در آن کلید ذخیره شده است و یک کلید عمومی که با آن تراکنش‌های خود را انجام می‌دهد. هر کاربر برای مدیریت دارایی خود به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارد که روش کار با آن‌ها نیز تا حد زیادی شبیه کیف پول بیت کوین است.

در نهایت، هر تراکنش انجام شده در شبکۀ آلت‌ کوین‌ها نیز مانند بیت کوین برگشت‌ناپذیر بوده و امنیت بلاکچین هر رمزارز با کدهای رمزنگاری شده تامین می‌شود.

مقایسه بیت کوین و یک آلت کوین‌
تفاوت آلت کوین و بیت کوین
آلت کوین‌ها دقیقاً از قوانین بیت کوین پیروی نمی‌کنند. برای مثال، بعضی از ویژگی‌های بیت کوین را در ادامه بخوانید:

در کل فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد.
هر بلاک از بلاکچین بیت کوین حدوداً ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا استخراج شود.
پاداش بلاک در فرآیند استخراج هر چهار سال یک بار طی فرآیند هاوینگ، نصف می‌شود.
اما این قوانین لزوماً درباره دیگر رمزارزها صدق نمی‌کند. ممکن است یک آلت کوین در بعضی از ویژگی‌ها به بیت کوین شبیه باشد، اما اجباری در این باره وجود ندارد. برای مثال، در رمزارز لایت کوین که یکی از آلت کوین‌های محبوب در بازار است:

در کل ۸۴ میلیون لایت کوین وجود دارد.
زمان استخراج هر بلاک لایت کوین تقریبا ۲.۵ دقیقه است.
پاداش بلاک در فرآیند استخراج لایت کوین هم هر چهارسال یک‌بار طی فرآیند هاوینگ نصف می‌شود .
این مقایسه نشان می‌دهد که هرچند ممکن است بعضی از قوانین یک آلت کوین و بیت کوین شبیه باشند، اما این به آن‌ معنی نیست که این شباهت لازم است.

مزایای آلت کوین ها
آلت کوین‌ها از ابتدا برای جبران ضعف‌های بیت کوین به وجود آمدند. بنابراین در حالت مقایسه با بیت کوین، چند مزیت کلی دارند:

آلت کوین‌ها، تراکنش‌ها را معمولاً با سرعت بیشتری پردازش می‌کنند. بیت کوین با پردازش فقط ۷ تراکنش بر ثانیه، ظرفیت تبدیل به یک رمزارز برای تراکنش‌های روزمره را ندارد. اما بسیاری از آلت کوین‌ها مانند ترون، می‌توانند تا ۲ هزار تراکنش بر ثانیه را پردازش کنند.
حضور آلت‌ کوین‌ها فضای بازار رمزارزها را رقابتی و به عبارتی داغ‌تر می‌کنند. کاربران رمزارزهای مختلف با فعالیت در بازارهای متفاوت، انگیزه‌ی بیشتری برای سرمایه‌گذاری بیشتر و کسب سود پیدا می‌کنند.
کاهش کارمزد تراکنش‌ها یکی از مهم‌ترین مزایای آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین است. در حال حاضر با افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین و همچنین افزایش ترافیک شبکه، پرداخت کارمزد تراکنش‌ بیت کوین عملاً برای کاربران معمولی شبکه به‌صرفه نیست.
معایب آلت کوین ها
آلت کوین‌ها همزمان با ایجاد فرصت‌های متنوع و فراوان در بازار ارزهای دیجیتال، ریسک‌هایی هم برای کاربران ایجاد می‌کنند:

قیمت آلت کوین‌ها بسیار به بیت کوین وابسته است. عملاً نوسانات قیمت بیت کوین روی قیمت آلت کوین‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد و بازارشان کاملاً مستقل نیست. به علاوه به خاطر عمر کمترشان، گاهی خطر سقوط ارزش سرمایه بازار وجود دارد.
حضور آلت کوین‌های متنوع، ریسک افتادن در دام کلاهبرداری‌ها و تله‌های اسکم را هم بالاتر می‌برد. ممکن است کاربران ناآگاه قربانی این تله‌ها باشند.
انواع آلت کوین
هر آلت کوین بسته به هدف بنیان‌گذار آن، هدف و کارکرد متفاوتی دارد. از این جهت می‌توان آلت کوین‌ها را حداقل به سه دستۀ مختلف تقسیم کرد.

۱- کوین ها و توکن های دیجیتالی
رمزارزهای معمولی که به عنوان آلت کوین شناخته می‌شوند، در این دسته قرار دارند. اتریوم، ریپل و ترون از جمله آلت کوین‌های مهم این دسته هستند.

۲- استیبل کوین ها (stablecoin)
کوین‌هایی با ارزش ثابت که هدفشان کاهش ریسک معاملات بازار است، در این دسته قرار دارند. تتر و لیبرا از جمله مشهور‌ترین استیبل کوین‌ها هستند.

۳- گس کوین ها (Gas coin)
این دسته از آلت‌ کوین‌ها شاید کمتر از همه شناخته شده باشند. گس کوین‌ها به این منظور طراحی شده‌اند که صرفاً کارمزد تراکنش‌‌های دیگر آلت کوین‌ها را در شبکه پرداخت کنند. ارز وی‌تور (Vethor) مثال خوبی برای این نوع آلت کوین است.

البته انواع مختلف دیگری از آلت کوین‌ها نیز وجود دارند که کاربردهای متفاوتی دارند. مثل ارز Namecoin که برای سیستم جدید آدرس‌های اینترنتی طراحی شده است. اما به طور کلی آلت کوین‌ها را می‌توان به این سه دسته تقسیم کرد.

بهترین آلت کوین های بازار
در این بخش از مقاله، به سراغ ۵ تا از بهترین آلت کوین‌های بازار خواهیم رفت و یک معرفی کوتاه از هر کدام به شما ارائه می‌کنیم.

۱- اتریوم (Ethereum)
ارز اتر
اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما، اتریوم است. اتریوم یک بلاکچین تمرکززدایی شده است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. رمزارز بومی این بلاکچین، اتر یا همان اتریوم نام دارد.

در سال ۲۰۱۴، اتریوم اولین قدم خود را برای ورود به بازار کریپتوکارنسی برداشت. در سال ۲۰۱۶، بعد از یک حمله هکرها به دو بلاکچین مختلف اتریوم کلاسیک و اتریوم تقسیم شد. در روز ۲۰ فوریه سال ۲۰۲۰، قیمت اتریوم به ۱۹۵۰ دلار و ارزش بازار این رمزارز به ۲۲۴ میلیون دلار رسیده است.

۲- بایننس کوین (Binance Coin)
Binance Coin
بایننس کوین با نام اختصاری BNB، در سال ۲۰۱۷ توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس به بازار کریپتوکارنسی معرفی شد. قیمت بایننس کوین در حال حاضر ۳۳۵ دلار و ارزش بازار این رمزارز به ۵۱ میلیون دلار رسیده است. بایننس کوین بلاکچین اختصاصی BEP2 را دارد. در کل ۲۰۰ میلیون بایننس کوین وجود دارد که ۱۰۰ میلیون از آن از طریق عرضه اولین کوین بین کاربران تقسیم شده است.

۳- تتر (Tether)
Tether
تتر، یک استیبل کوین است. قیمت هر تتر معادل یک دلار آمریکا است. تتر بین کاربران به عنوان ارزی برای حفظ ارزش سرمایه هنگام تنش‌های بازار شناخته می‌شود. ارزش بازار تتر در زمان نوشتن این مقاله به ۳۴ میلیون دلار رسیده است. خرید تتر یا فروش تتر در والکس امکان‌پذیر است.

۴- پولکادات (Polkadot)
ارز پولکادات
پولکادات یک پروتکل چند زنجیره‌ای متن باز است که در در آن می‌توان هر نوع اطلاعات یا دارایی را انتقال داد. پولکادات منحصر به یک دارایی مانند رمزارز نیست و به کمک آن می‌توان طیف وسیعی از مبادلات بلاکچینی را عملی کرد.

رمزارز بومی این پروتکل، دات یا همان پولکادات است. پولکادات با داشتن ویژگی‌هایی مانند امکان معاملات بین بلاکچینی و سرعت پردازش تراکنش بسیار بالا، به سرعت در بین کاربران محبوب شده است. در حال حاضر قیمت هر ارز دات در بازار ۳۳ دلار و ارزش بازار آن ۳۰ میلیون دلار است.

۵- کاردانو (Cardano)
ارز CADANO
کاردانو یک پلتفرم بلاکچین با الگوریتم اجماع اثبات سهام است که تلاش می‌کند علاوه بر ارائه خدمات مالی، به کاربران اجازه بدهد که در دنیای اطرافشان تغییرات مثبت ایجاد کنند. هدف این پروژه توزیع مجدد قدرت از اختیار سازمان‌های غیر پاسخگو به دست کاربران و افراد است.

کاردانو در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است. روش کار کاردانو ADA این است که مطمئن شود کسانی که در بلاکچین کاردانو فعال هستند و رمزارز دارند، حق رای درباره هر نوع تغییر در بلاکچین را داشته باشند. امروز قیمت هر توکن کاردانو به ۱.۰۴ دلار رسید و ارزش بازار این رمزارز برابر با ۳۲ میلیون دلار است.

۶- آوی / آوه (Aave)
پروژه آوی
بسیاری از تحلیلگران Aave را بهترین ارز دیجیتال جدید برای خرید در فضای DeFi می‌دانند، زیرا این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری شده را به راحتی قرض دهند. Aave از طریق استفاده از «استخرهای نقدینگی» که از طریق قراردادهای هوشمند اداره می‌شوند، به‌طور خودکار نرخ‌های بهره و نسبت‌های وثیقه را تعیین می‌کند.

۷- استلار (Stellar)
استلار
اگر به دنبال این هستید که کدام ارز دیجیتال را با استفاده عالی بخرید، استلار ارزش بررسی دارد. Stellar یک شبکه پرداخت توزیع شده است که از طریق XLM، رمزارز بومی شبکه، اداره می‌شود. این شبکه اجازه می‌دهد تا پرداخت های سریع به هر نقطه از سراسر جهان با کارمزد کم ارسال شود؛ صرف نظر از واحد پول. در نهایت، این سیستم بانکداری سنتی را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد و استلار را به یکی از بهترین آلت‌کوین‌های امسال تبدیل می‌کند.

۸- دیسنترالند (Mana)
ارز مانا
Decentraland یکی دیگر از بهترین پروژه‌های رمزنگاری جدید امسال است. به زبان ساده، Decentraland یک دنیای مجازی است که بر روی بلاک چین میزبانی می‌شود که در آن کاربران می‌توانند شخصیت‌های خود را بسازند و زمین‌های درون بازی را خریداری کنند. تمام آیتم‌های درون بازی به‌صورت NFT ساختار یافته‌اند، به این معنی که می‌توان از اکسپلویت‌های درون بازی از طریق بازار کسب درآمد کرد. همانطور که مفهوم متاورس در سال ۲۰۲۲ گسترش می‌یابد، آلت کوین‌هایی مانند Decentraland احتمالاً تبلیغات بیشتری را بدست خواهند آورد؛ که ممکن است منجر به افزایش قیمت‌های خیره کننده شود.

در کنار مواردی که گفتیم سولانا (SOL)، ترا (LUNA) و آوالانچ (AVA) را فراموش نکنید.

آلت‌کوین‌های بر پایه استخراج
همان‌طور که از عنوان مشخص است، این دسته از آلت‌کوین‌ها، در حال استخراج و ماینینگ هستند. بیشتر ‌آلت‌کوین‌های مبتنی بر استخراج از روش اثبات سهام (Proof of Work PoW) استفاده می‌کنند. روشی که در آن سیستم‌ها با حل مسائل دشوار، کوین‌های جدید تولید می‌کنند تا بلوک جدیدی خلق کنند. نمونه‌هایی از آلت‌کوین‌های مبتنی بر استخراج می‌توان به لایت کوین، زی‌کش و مونرو اشاره کرد.

بیشترین آلت‌کوین‌های برتر در سال ۲۰۲۰ در دسته‌ی بر پایه استخراج قرار گرفتند. گزینه جایگزین آلت‌کوین‌های بر پایه ماینینگ، کوین‌های از قبل استخراج‌شده‌اند. این کوین‌ها از طریق الگوریتم خاصی تولید نمی‌شوند، بلکه قبل از انتشار رسمی و فهرست شدن، در بازار ارزهای دیجیتال توزیع می‌شوند. یک نمونه از کوین‌های از قبل استخراج‌شده، ارز دیجیتال ریپل با مشخصه XRP است.

آلت‌کوین‌های استیبل (باثبات)
تجارت و استفاده از ارزهای دیجیتال از زمان راه‌اندازی، همیشه با نوسانات همراه بوده است. استیبل کوین‌ها یا همان کوین‌های باثبات، با ایجاد ارزش مانند ارزهای فیات، فلزات گران‌بها یا سایر ارزهای دیجیتال، این نوسانات نامحدود را کاهش می‌دهند. در صورت بروز مشکل برای این ارزهای دیجیتال، دارایی سبد خرید به عنوان ذخیره‌ای برای بازیابی سرمایه دارندگان آن عمل می‌کند. نوسانات قیمت کوین‌های استیبل، از محدوده‌ی کمی بالاتر نخواهد رفت.

ارز دیجیتال تتر، یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال اسیتبل است که در بسیاری از صرافی‌های رمزارزی معامله می‌شود. این کوین، پشتیبان دلار است. نمونه‌های دیگر پول‌های استیبل یو‌اس‌دی‌سی (USDC) و میکر دی‌اِی‌او (MakerDAO) هستند.

آلت‌کوین‌های امنیتی
توکن‌های امنیتی مانند اوراق بهادار معامله‌شده در بازارهای سهام بورس هستند، با این تفاوت که منشأ دیجیتالی دارند. توکن‌های دیجیتال، شبیه سهام سنتی هستند و بیشتر این کوین‌ها باهدف پرداخت سود سهام یا مالکیت تمام بین دارندگان معامله می‌شوند.

آینده آلت کوین
یکپارچه شدن وضعیت فعلی بازار آلت کوین، دور از انتظار است. اما این احتمال هم وجود دارد که بیش از ۱۸۰۰ آلت کوین شمارش و ثبت‌شده در بازار کوین کپ مارکت، زنده بمانند. آلت کوین‌هایی که کاربرد قوی و موارد استفاده‌ی بیشتری دارند، بازارها را زیر سلطه‌ی خود قرار خواهند داد.

برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال هستند، آلت کوین راهی ارزان برای گسترش افق دید فراتر از بیت‌کوین است. گاها سرمایه‌گذاری روی آلت کوین، بازدهی چند برابری نسبت به بیت‌کوین دارد، اما نباید از خطرات سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌ها غافل شد. یکی از این ریسک‌ها، عدم وجود مقررات است. بلوغ بازار آلت کوین، احتمالاً باعث پیچیدگی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این صنعت می‌شود که به‌مرور دامنه‌ی نوسانات را کاهش می‌دهد.

آلت کوین و دنیای بی پایان تکنولوژی و سرمایه
بیش از ۵ هزار آلت کوین تاکنون به بازار کریپتوکارنسی معرفی شده است. کیف پول تراست ولت می‌گوید از ۱۶۰ هزار توکن مختلف پشتیبانی می‌کند. بسیاری از توکن‌ها بر بستر سایر بلاکچین‌ها مثل بلاکچین ترون و اتریوم فعالیت می‌کنند و میزبان اختصاصی ندارند. همین امکان، یعنی استفاده از بلاکچین سایر رمزارزها، باعث می‌شود هر کاربری در سراسر دنیا بدون دانش فنی زیاد، بتواند یک توکن دیجیتالی به بازار معرفی کند. تنها شرط موفقیت هر توکن، پذیرش توسط سایر کاربران است.

سایت نبض پیشرو در سرمایه گذاری تضمینی ارزهای دیجیتال به صورت صحیح و کارامد آماده خدمت رسانی به شما دوستان گرامی میباشد .