بلاگ نبض

بلاگ > معرفی ارز دیجیتال دش و ماینر Antminer D9

معرفی ارز دیجیتال دش و ماینر Antminer D9

تاریخ پست: 2023/02/28
تاریخ بروزرسانی: 2023/12/18




ش کوین یک رمز ارز متن باز بوده که مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین بوده و از یک سازمان غیر متمرکز پشتیبانی می کند. هدف از ایجاد چنین ارز دیجیتالی، یک پول نقد الکترونیکی همتا به همتای غیر قابل رهگیری ایجاد شده است. 
هدف دش ارائه شبکه پرداخت بین‌المللی ارزان، سریع و غیرمتمرکز است.
همچنین ماینر قدرتمند Antminer D9 یکی از جدیدترین ماینرهای شرکت بیت مین برای ماین دش به حساب می آید .

دش یک پروژه بلاک چین متن باز و رمزارز غیرمتمرکز است. هدف دش ارائه شبکه پرداخت بین‌المللی ارزان، سریع و غیرمتمرکز است. دش در اصل یک فورک از بیت کوین است. طبق وایت پیپر این شبکه، هدف بلاک چین Dash ارائه یک شبکه بهبود یافته نسبت به بیت کوین است که در آن امنیت و سرعت تراکنش‌ها بیشتر است. Dash که اسم آن مخفف عبارت Digital Cash است در ژانویه 2014 و به عنوان یک فورک از لایت کوین ایجاد شد. این شبکه قابلیت‌های مختلفی مثل شبکه دو مرحله‌ای، Masternode و... دارد.

ارز دیجیتال دش جزء ۵۰ کوین برتر بازار کریپتوکارنسی است. قیمت دش امروز ۸ اسفند ۱۴۰۱ برابر با 4,294,070 تومان معادل 73.6 تتر در بازار والکس، همگام با بازار جهانی معامله می‌شود. رمز ارز DASH که پیش از این با عنوان‌های دیگری از جمله XCoin و Dark Coin هم شناخته می‌شد، از جمله ارزهای دیجیتال پرطرفدار است. دش عموماً به عنوان یک ارز دیجیتال منبع‌باز (Open (Source شناخته می‌شود و در دسته‌بندی آلت‌کوین‌ها قرار می‌گیرد. نکته جالبی که در مورد دش وجود دارد، این است که یکی از انشعابات بیت کوین محسوب می‌شود. همچنین، ناگفته نماند که DASH یک پروتکل مستقل و غیر متمرکز از نوع DAO است که با توجه به مجموعه‌ای از کاربران اختصاصی موسوم به مسترنود (Masternode) فعالیت می‌کند.

خالق Dash چه کسی است؟

بلاکچین Dash توسط دو برنامه نویس نرم‌افزار به اسم‌های Evan Duffield و Kyle Hagan ایجاد شد. در ابتدا این پروژه Xcoin نام داشت و دو هفته قبل از اینکه اسم آن به Dash تغییر کند، اسم Darkcoin برای آن انتخاب شد. هدف این تغییر نام ارائه یک تصویر مثبت از این ارز عنوان شده است.

دش (DASH) یک فورک از لایت‌ کوین (Litecoin) است که برای اولین بار در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ توسط Evan Duffield با نام Xcoin) XCO) منتشر شد. اما تنها پس از گذشت ده روز در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۴، نام این رمزارز تازه راه‌اندازی شده به Darkcoin تغییر یافت. در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ توسط تیم سازنده دش یک تغییر نام دیگر صورت گرفت و نام Dash نهایی شد.

توسعه‌دهندگان در وایت پیپر (white paper) این ارز دیجیتال ادعا کرده‌اند که این ارز دقیقاً بر مبنای کد هسته اصلی بیت کوین ساخته شده است و مانند بیت کوین متن باز با مدل شبکه‌ همتا به همتا و مبتنی بر فناوری بلاکچین است.

تاریخچه قیمت دش

بیشترین رکورد قیمت دش (DASH) تا کنون 1,493.59 دلار بوده. این رکورد مربوط است به تاریخ ۲۰۱۷/۱۲/۲۰. قیمت کنونی DASH به نسبت این رکورد - 95.27% تغییر کرده است.

کمترین قیمت دش (DASH) تا کنون 0.213899 دلار بوده. این رکورد مربوط است به تاریخ ۲۰۱۴/۰۲/۱۴. قیمت کنونی DASH به نسبت این رکورد + 32896.41% تغییر کرده است.

دش کوین برای اولین بار در سال 2014 معرفی شد و از زمان پیدایش تحت عنوان نام های xcash و darkcoin معرفی شد و سپس با تغییر برند به دش تبدیل شد. ارز دیجیتال دش در کنار تفاوت هایی که با ارز دیجیتال بیت کوین دارد، از شباهت هایی نیز برخوردار است. به عنوان مثال روش استخراج دش مشابه با بیت کوین است. 

ارز دیجیتال دش از محبوبیت بالایی برخوردار است، زیرا حریم خصوصی بهتر و سرعت معامله بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. البته عملکرد شبکه ارز دیجیتال دش، با استفاده از یک مدل منحصر به فردی که شامل Masternodes است، قابل ارائه است. 

در واقع مدل Masternodes به عنوان ستون فقرات شبکه دش عمل می کند. ارز دیجیتال دش کوین، برخلاف بیت کوین می تواند بودجه مورد نیاز خود را برای ایجاد پیشرفت بهتر در فناوری دش کوین ایجاد کند.

کیف پول های ارز دیجیتال DASH چیست؟

ارز دیجیتال دش، مانند دیگر ارزهای دیجیتال، هم دارای کیف پول های سخت افزاری است و هم نرم افزاری. با استفاده از چنین کیف پول هایی می توان ارز دیجیتال دش را هم ذخیره، دریافت و ارسال کرد. 

برای ارز دیجیتال دش در حال حاضر، کیف پول های بسیاری عرضه شده است. اما بهتر است از کیف پول هایی استفاده کرد که از امنیت بالاتری برخوردار باشند. در ادامه به معرفی چند نوع کیف پول ارز دیجیتال دش می پردازیم. 

کیف پول الکتروم دش

این نوع کیف پول، امنیت بالایی داشته و کلیدهای خصوصی را به صورت مستقیم بر روی کامپیوتر ذخیره می کند. مزیت اصلی که این مدل کیف پول، عدم نیاز به همگام سازی با بلاک چین ندارد. این نوع از کیف پول، دو ویژگی ارسال فوری و ارسال خصوصی را حمایت نمی کند. 

کیف پول جکس

مورد دیگری از کیف پول های ارز دیجیتال امن دش کوین است که علاوه بر این ارز، از ارزهای دیگری نیز حمایت می کند. به علاوه این نوع کیف پول بر روی پلتفرم های مختلفی قابل اجراست. 

 کیف پول موبایل دش

 ارز دیجیتال دش، بر روی دو سیستم عامل اندروید و ios دارای نرم افزار کیف پول رسمی است. این نوع از کیف پول ها، دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است که از امنیت بالایی برخوردار است. 

کیف پول Edg

 یکی از کیف پول های تایید شده و امنی بوده که دارای رابط کاربری بسیار ساده و زیبایی است که بر روی دو سیستم عامل اندروید و ios قابل نصب است. این نوع کیف پول از دیگر ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین، اتریوم و لایت کوین و... پشتیبانی می کند. 

ویژگی های مهم دش

برجسته‌ترین ویژگی سیستم دش، هدفی است که در وب‌سایت آن هم می‌توان مشاهده کرد؛ طبق این هدف، دش به منظور فراهم کردن محیطی کاربرپسند ایجاد شده است که قصد دارد، مقیاس‌‌پذیرترین ارز دیجیتال جهان را ارائه کند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های دش، تمرکز آن روی اکوسیستم پرداخت است. این ارز برای متمایز شدن در بحث پرداخت بین‌المللی و آنی، از مسترنودها کمک می‌گیرد؛ طبق این سیستم، سرورهای بلاک چین DASH توسط وثیقه‌هایی پشتیبانی می‌شوند که شبکه را امن می‌سازند.

ویژگی مسترنود با مجموعه‌ای از کاربران پیشروی می‌کند؛ به این شکل که مسترنودها در قبال دریافت پاداش، خدمات مربوط به لایه دوم امنیت شبکه را انجام می‌دهند. از مهم‌ترین خدماتی که مسترنودها ارائه می‌دهند، می‌توان به قابلیت‌های PrivateSend، ChainLocks و InstantSend اشاره کرد.

دش همواره به عنوان یک ابزار کاربردی برای ارسال حواله‌های بین‌المللی محسوب می‌شود؛ به همین منظور، هم برای کاربران و هم برای مؤسسات، تاجران و بیزنس‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اکتبر سال ۲۰۲۰ بود که تیم Dash Core اذعان کرد، قصد دارد تا با فراهم کردن یک اکوسیستم پرداخت منحصربه‌فرد، رضایت کاربران را جلب کند؛ ادعایی که به نظر می‌رسد، حالا عملی شده است.

اهداف اصلی

با وجود این که رمزارزهای معتبر و ارزشمندی مثل بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند، هدف این ارز تبدیل شدن به یک واسطه برای انجام معاملات روزانه است و شبکه گسترده‌ای را برای عملی کردن آن ایجاد کرده است. تعداد کاربران از زمان معرفی این ارز مجازی از سه سال پیش به سرعت افزایش یافته است. دلیل این امر نیاز به ارز مبادله‌ای است. ونزوئلا در حال حاضر دوره‌ای از نا آرامی‌های اقتصادی و ابر تورم را تا حد زیادی تجربه می‌کند؛ به طوری که اساساً ارز محلی (بولیوا) بی ارزش شده است.

رایان تیلور (Ryan Taylor) مدیر عامل شرکت در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کریپتو اسلیت (CryptoSlate)، گفت:

رمزارز پایه برای بقا در کشورهایی مانند ونزوئلا حیاتی است.

جالب است بدانید که آمار دانلود کیف پول این ارز دیجیتال در این کشور روندی صعودی دارد و مردم برای حفظ ارزش پول خود به خرید ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.

همچنین این ارز اخیراً با همکاری دانشگاه ایالتی (ASU) در زمینه بلاکچین شروع به همکاری کرده است. هدف از این همکاری، سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه روش‌هایی است که سرعت معاملات بلاکچین، کارایی و امنیت آن را افزایش می‌دهد.

استخراج ارز دیجیتال دش چگونه انجام می شود؟

ارز دیجیتال دش، از الگوریتم اثبات کار برای استخراج ارز خود استفاده می کند. استخراج دش با استفاده دستگاه استخراج جدید شرکت بیت مین انتماینر دی 9 انجام می شود.

زمانی که برای تولید هر بلاک در دش مورد نیاز است، در حدود 2.5 دقیقه بوده و این بدان معناست که در حدود 56 تراکنش در ثانیه تایید می شود. 

تمامی پاداش هایی که در شبکه استخراج به وجود می آید، مربط به ماینرها نیست. علاوه بر ماینرها گروهی از کاربران هم که مستر نود هستند، برای انجام یک سری از عملکردهای خاص پاداش می گیرند. مسترنودها، ویژگی های دیگری را در شبکه ارز دیجیتال دش بر عهده دارند که شامل این موارد است:

  1. ارسال فوری: با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند با کارمزد بیشتر، تراکنش های خود را سریع تر انجام می دهند.
  2. ارسال خصوصی: با این قابلیت، تراکنش ها به صورت مخفی و بدون نیاز به کد رهگیری ایجاد می شود. 

دستگاه ماینر Bitmain Antminer D۹ ۱۷۷۰Gh

تولید کننده:Bitmain

مدل:Antminer D۹ (۱۷۷۰Gh)

قدرت پردازش:۱.۷۷ تراهش (۱۷۷۰ گیگاهش)

تاریخ عرضه:فوریه ۲۰۲۳

الگوریتم استخراج:X۱۱

ابعاد:۳۱۶ * ۴۳۰ * ۵۷۰  میلی متر

وزن:۱۶۲۰۰ گرم

سطح صدا:۷۵ Db 

تعداد فن:۴ عدد

توان مصرفی:۲۸۳۹ وات(۱۳ آمپر)

دمای محیط:۵-۴۵ درجه سانتی گراد

رطوبت محیط:۵-۹۵ %

دستگاه ماینر Bitmain Antminer D۹ ۱۷۷۰Gh ساخت شرکت بیت مین و با قدرت پردازش ۱۷۷۰ گیگاهش می باشد , دستگاه بیت مین انت ماینر D۹ ۱۷۷۰Gh در تاریخ فوریه ۲۰۲۳ و با الگوریتم X۱۱ به بازار عرضه شده است , با استفاده از الگوریتم X۱۱ می توان ۴۴ نوع ارز متفاوت رو تولید کرد که اصلی ترین آنها ارز دش کوین(DASH) می باشد , ابعاد دستگاه بیت مین انت ماینر D۹ ۱۷۷۰Gh حدود ۳۱۶ * ۴۳۰ * ۵۷۰ میلی متر و وزن آن نیز ۱۶۲۰۰ گرم می باشد , ماینر D۹ تعداد ۴ عدد فن بر روی خود دارد که صدایی معادل ۷۵ دسی بل تولید می کنند , از دیگر نکات خرید ماینر D۹ توان آن می باشد که ۲۸۳۹ وات معادل ۱۳ آمپر می باشد .

مزایای ارز دیجیتال دش DASH  چیست؟

ارز دیجیتال دش از جمله قوی ترین و سریع ترین ارز های رمز نگاری شده در جهان است که استفاده از این نوع ارز دیجیتال مزایی به همراه دارد که شامل موارد زیر است:

عدم مشکلات مقیاس پذیری شبکه بیت کوین را ندارد

سرمایه گذاران در حوزه ارز ذیجیتال بیت کوین فعالیت می کنند، برای بار معامله اول خود نیاز به 8 دلار دارند که برای برای تایید معامله نیاز به یک یا چند دقیقه زمان نیاز است و البته در برخی از موارد ممکن است تایید این معاملات یک روز کاری طول بکشد. 

بودجه توسعه ماهانه 2.5 میلیون دلار دارد

یکی از مزیت هایی که ارز دیجیتال نسبت به دیگر ازهای دیجیتال دارد، بودجه توسعه ماهانه 2.5 میلیون دلاری است. این بدان معناست که ارز دیجیتال دش می تواند منبع خوبی برای ایجاد رشد خود دارد. 

نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال غیر متمرکزتر است

برخی تصور می کنند که ارز دیجیتال دش، به دلیل اینکه مدیر عامل دارد، باید یک ارز دیجیتال متمرکز باشد، در صورتی که این واقعیت ندارد، چرا که ارز دیجیتال دش از بیشتر پروژه های اصلی رمز نگاری، غیرمتمرکزتر است. 

سایت نبض پیشرو در سرمایه گذاری تضمینی ارزهای دیجیتال به صورت صحیح و کارامد آماده خدمت رسانی به شما دوستان گرامی میباشد .