بلاگ نبض

بلاگ > ارز دیجیتال پر طرفدار دوج کوین ونحوه سرمايه گذاري و پيشرفت

ارز دیجیتال پر طرفدار دوج کوین ونحوه سرمايه گذاري و پيشرفت

تاریخ پست: 2023/11/30
تاریخ بروزرسانی: 2023/12/04




تاریخچه ارز دیجیتال دوج کوین (DogeCoin)

تا قبل از سال 2013 دنیای ارزهای دیجیتال کاملا متفاوت بود. بازار مالی به صورت خشک و جدی پیش می‌رفت. در همان سال دوج کوین توسط دو مهندس نرم افزار به دنیای ارزدیجتال عرضه شد. بیلی مارکوس که توسعه دهنده نرم افزار و یک برنامه نویس در IBM بود، از طریق توییتی که جکسون پالمر از تحلیلگران شرکت بزرگ Adobe به اشتراک گذاشت تماس برقرار کرد، این ایده را به صورت یک کوین در توییتر با نماد یک سگ ژاپنی شیبا مطرح نمود و یک ارز دیجیتال داغ به نام دوج کوین توییت کرد. سرانجام، این دو طی تماس‌های صورت گرفته، خالقان ارز دیجیتال در بازار شدند. و این شوخی تبدیل به رقیب بسیاری از ارزهای پرطرفدار دنیا گشت.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یکی از هزاران ارز رمزنگاری شده است که اخیراً به وجود آمده است. اما بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر که برای حل مشکل ایجاد شده اند، دوج کوین به معنای واقعی کلمه به عنوان یک شوخی با بیت کوین و ریشخند کردن خرید دارایی دیجیتالی ایجاد شد که هیچ دارایی یا جریان نقدی از آن پشتیبانی نمی کند. البته در حال حاضر ورق برگشته است و دوج کوین ارزش پولی پیدا کرده است.

دوج کوین توسط مهندسان نرم افزار جکسون پالمر و بیلی مارکوس در سال ۲۰۱۳ به دنبال افزایش سریع قیمت بیت کوین ایجاد شد.
“altcoin” در حدود دو ساعت در سال 2013 طراحی شد.

سازندگان آن را بر اساس الگوی رفتاری Doge، یک سگ شیبا اینو که به زبان انگلیسی شکسته صحبت می کند، ایجاد کردند.
لازم به ذکر است که در پلت فرم این ارز دیجیتال هیچ محدودیتی برای تعداد سکه قابل انتشار وجود ندارد.

Dogecoin علیرغم منشاء آن برای تلاش برای سرگرم کردن در عرصه رمزنگاری، جذابیت عمومی یا گمانه زنی های عمومی را جلب کرده است. این محبوبیت بسیار زیادی در بین معامله گران Robinhood دارد و ارزش کل گزارش شده از تمام Dogecoins موجود تا اوت 2021 حدود 41 میلیارد دلار است.

بازار ارزهای دیجیتال امروز، از مهم‌ترین بازارهای مالی جهان محسوب می‌شود. یکی از این رمز ارزهای مهم و محبوب در دنیای امروزه ارز دیجیتال دوج کوین است. رمز ارزی که تنها با یک شوخی از طریق میم اینترنتی (ایده ها و تصاویری که با اینترنت مشهور می‌شوند) با تصویر سگی از نژاد شیبا شروع شد و اکنون بین هزاران کاربر محبوب گشته است.

این ارز دیجیتال یکی از جامع‌ترین نمونه ‌رمز ارزهایی با شبکه‌ای نظیر به نظیر و متن باز می‌باشد؛ این رمز ارز به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پول را به صورت اینترنتی و راحت جابجا کنند. این پلتفرم غیرمتمرکز شکلی از دارایی دیجیتال است که برای استفاده همه مردم با قیمتی مناسب به‌وجود آمد. به گونه‌ای که این ارز را به عنوان پول فقرا می‌شناسند. همچنین قیمت ارز دیجیتال دوج کوین باعث شده بسیاری از افراد با هر میزان سرمایه‌ای که می‌توانند، در آن سرمایه گذاری کنند. 

ویژگی های ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

همانطور که قبلا اشاره نمودیم، قیمت دوج کوین بسیار پایین است. به طور دقیق هزینه‌ای حدود  0.008 دلار دارد. چراکه محدودیتی برای عرضه آن در بازار وجود ندارد.

همچنین این رمز ارز، هزینه کارمزد پایینی دارد که این موضوع، یکی از مزیت‌های آن به‌حساب می‌آید. نکته دیگری در مورد کارمزد این رمز ارز وجود دارد، آن هم این است که برای تراکنش‌های بزرگ نیز ثابت است و تغییری نمی‌کند.

از دیگر مزایا این ارز دیجیتالی، سرعت ‌بالا در تراکنش‌های این رمز ارز است بنابراین استخراج دوج کوین بسیار ساده می‌باشد که در ادامه به توضیح بیشتری در این رابطه می‌پردازیم.

دلایل محبوبیت دوج کوین

احتمالاً می‌پرسید دوج کوین به چه دلیل به یک روش پرداخت محبوب به جای ارزهای سنتی و یا سایر رمزارزها بدل شده است؟ بدون شک تاثیر حمایت‌های ایلان ماسک در این قضیه قابل چشم‌پوشی نیست. ماسک با ۲۹۳ میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین فرد جهان است و حمایت او از هر پدیده‌ای می‌تواند مانند یک اکسیر حیات بخش عمل کند.  اما صرف نظر از ایلان ماسک، دلایل دیگری هم برای محبوبیت دوج کوین وجود دارد:

  • از آنجا که دوج کوین دارای ارزش ​​ناچیزی است، می‌توان از این ارز برای پرداخت‌های خُرد استفاده کرد. 
  • دوج کوین برخلاف بیت کوین، نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد. بنابراین، این توکن بهترین انتخاب برای افرادیست که می‌خواهند پرداخت‌های ارز دیجیتال را آزمایش کنند.
  • به دلیل اینکه دوج کوین از فناوری بلاکچین نسبتاً سریعی استفاده می‌کند، لازم نیست زمان زیادی برای تایید تراکنش خود منتظر بمانید. این برای صاحبان مشاغل خُرد مفید است.
  • دوج کوین با وجود شروع شوخی گونه‌ای که داشت، اکنون به یک سکه تمام عیار بدل شده است. بدین معنا که صرافی‌ها، کیف پول‌ها و ابزارهای تحلیلی زیادی از این ارز پشتیبانی می‌کنند.
  • دوج کوین یکی از کمترین کارمزدهای تراکنش را دارد.

معرفی شرکت های سرمایه گذار DOGE

دوج کوین یک روش پرداخت محبوب در بین تجار و مشتریان است. به همین دلیل، امروزه می‌توانید صدها ارائه‌دهنده خدمات را پیدا کنید که این ارز دیجیتال را پذیرفته‌اند. از آنجا که معرفی تمامی شرکت‌ها از حوصله این مقاله خارج است، در ادامه تعدادی از شرکت های ‎سرمایه گذار DOGE، خرده‌فروشان، ارایه دهندگان خدمات اینترنتی و … رامعرفی می‌کنیم.

ایلان ماسک با تسلا و اسپیس ایکس آمد

ایلان ماسک

تقریبا همه ما می‌دانیم که ایلان ماسک از پذیرش ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. او حتی سال ۲۰۲۱ شروع به پذیرش بیت کوین در شرکت تسلا، بزرگ‌ترین کمپانی فعال در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی کرد. با این حال بعداً این شرکت پرداخت‌های بیت کوین را متوقف کرد. زیرا ماسک نگران آسیب‌های زیست محیطی ناشی از استخراج BTC بود. اما اخیراً این میلیارد اعلام کرده کاربرانی که دوج کوین در اختیار دارند می‌توانند از آن برای خدمات و محصولات این شرکت استفاده کنند. البته فعلاً فقط برخی محصولات تسلا با دوج کوین قیمت‌گذاری شده‌اند. البته به نظر می‌رسد در آینده شاهد تنوع بیشتری از محصولات تسلا خواهیم بود. برای مثال، امکان خرید تسلا Cyberquad که یک چهارچرخ ۱۹۰۰ دلاری مخصوص کودکان است، با دوج کوین فراهم شده است.

همچنین کمپانی دیگر ایلان ماسک، اسپیس ایکس (SpaceX) یکی دیگر از شرکت های سرمایه گذار DOGE است که قصد دارد طی یک ماموریت فضایی، ماهواره‌ای به نام دوج وان را راهی ماه کند. اتفاقی از این جذاب‌تر در حوزه کریپتو سراغ دارید؟ این بار دوج کوین برخلاف شعارهای قبلی خود، واقعاً به ماه خواهد رفت! هدف از این مأموریت جمع‌آوری داده‌های حیاتی از سطح ماه است و هزینه تمام بخش‌های این پروژه با دوج کوین پرداخت می‌شود.

روش های سرمایه گذاری بر روی دوج و به دست آوردن چیست؟

به طور کلی شما می‌توانید با استفاده از 4 شیوه، دوج کوین به دست آورید.

یکی از مهمترین روش سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال دوج کوین استفاده از پلان های درآمد زا و اجاره دستگاه های ماینر ارز دوج کوین شرکت نبض میباشد

با استفاده از این پلان های پلکانی و سرمایه گذاری روی این ارز کم هزینه و پرسود میتوانید درامد دلاری ثابت ماهانه و بی دردسر داشته باشد

بدون استرس برای مصرف برق و نگهداری و استهلاک پذیری دستگاه

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال دوج کوین سرمایه گذاری روی صرافی های معتبر میباشد که اون هم میتوانید با پشتیبانی شرکت نبض تماس بگیرید تا بهترین صرافی را به شما معرفی کنند

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال دوج کوین کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف، محتواها تصویری و متنی ایجاد می‌کنند که در ازای آن، پاداشی را دریافت می‌نمایند. این دسته از افراد، می‌توانند این پاداش را به صورت دو کوین دریافت کنند و از آن استفاده کنند.

کاربردهای دوج کوین

یکی از کاربردهای اصلی دوج کوین، چیزی شبیه به کاربردی است که در خصوص دیگر ارزهای دیجیتال تجربه کرده ایم:  تریدهای کوتاه مدت یا بلندمدت و به دست آوردن سود از خرید و فروش این ارز دیجیتال. از جمله مزیت هایی که باعث شده تریدرها به استفاده از دوج کوین در لیست معاملات خود علاقه مند شوند، کارمزد پایین تراکنش های این رمز ارز است. به علاوه سرعت تراکنش دوج کوین ها در مقایسه با بسیاری از ارزهای دیجیتال بالاتر است و کمتر معامله گری می تواند از این موضوع به سادگی چشم پوشی کند.

از جهاتی دیگر این ارز دیجیتال، کاربردهای متفاوتی جز ترید نیز دارد. به طور نمونه آمار حاکی از آن است که از دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری طولانی مدت در فضای اینترنت استفاده می شود.

کیف پول های دوج کوین

برای نگه داری و معاملات دارایی دوج کوین خود، لازم است که حتما یک کیف پول دیجیتال در اختیار داشته باشید. شما ممکن است کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری انتخاب کنید که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. به هر ترتیب اهمیت زیادی دارد که حتما یک کیف پول معتبر  و مطمئن با ضریب امنیت بالا انتخاب کنید که امنیت دارایی شما به خوبی حفظ شود.

از بهترین کیف پول های دوج کوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول موبایل – نرم افزاری تراست والت
  • کیف پول موبایل – کامپیوتر – نرم افزاری اتمیک
  • کیف پول موبایل – کامپیوتر – نرم افزاری اکسودوس
  • کیف پول موبایل – نرم افزاری دوج کوین
  • کیف پول سخت افزاری لجر
  • کیف پول سخت افزاری ترزور