بلاگ نبض

بلاگ > ارز دیجیتال قدرتمند و پر سود بیت کوین کش ونحوه سرمايه گذاري و پيشرفت

ارز دیجیتال قدرتمند و پر سود بیت کوین کش ونحوه سرمايه گذاري و پيشرفت

تاریخ پست: 2023/12/03
تاریخ بروزرسانی: 2024/01/07




بیت کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک‌چین اثبات کار و حاصل هاردفورک بلاک‌چین بیت‌کوین و سریع‌تر و ارزان‌تر از آن است. این رمزارز در سال 2017 معرفی شد. بیت‌کوین کش برای حل مسئله تأخیرهای طولانی‌مدت بیت‌کوین ایجاد شد و سایز بلاک بزرگ‌تری نسبت به بیت‌کوین دارد.

ازلحاظ فنی، بیت‌کوین کش دقیقاً مثل بیت‌کوین کار می‌کند. هر دو سقف عرضه 21 میلیون دارند و از نودهای تاییدکننده و الگوریتم اثبات کار(PoW)  استفاده می‌کنند. بیت‌کوین کش از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز نیز پشتیبانی می‌کند.

ت کوین کش (BCH)، یک ارز دیجیتال معتبر به حساب می‌آید. این ارز، با نام "پول نقد الکترونیکی همتا به همتا" نیز شناخته می‌شود. BCH یکی از ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید است و در چند سال اخیر به سرعت توانست جایگاه خود را در بازار رمزارزها تقویت کند. اطلاعات کافی در مورد این رمزارز بسیار مهم است تا بتوان بهترین تصمیمات را در خصوص سرمایه‌گذاری یا معاملات مربوط به آن اتخاذ کرد.

خالق بیت کوین کش کیست؟

پس از آپگرید SegWit گروهی از توسعه دهنده‌ها، فعالان بیت کوین و ماینرهای چینی به اینکه در این آپگرید سایز بلاک‌های بیت کوین افزایش نیافته بود اعتراض داشتند و با ایجاد یک هاردفورک اعتراض خود را نشان دادند. در این هاردفورک که بعدا بیت کوین کش نامیده شد، سایز هر بلاک به ۸ مگابایت افزایش یافت تا بلاک‌ها توانایی پردازش تراکنش‌های بیشتری را داشته باشند و بتوان از آن‌ها برای پرداخت‌های روزمره استفاده کرد.

تعریفی خلاصه از بیت کوین کش

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با نماد مخفف BCH، نتیجه‌ی یک هارد فورک از شبکه بیت کوین است. توجه به این مسئله بود که در بیت کوین، سرعت پایین و کارمزد بالای تراکنش‌ها وجود داشت. با خلق بیت کوین کش، تغییراتی ایجاد شد که امکان پردازش تعداد بیشتری تراکنش در شبکه را فراهم آورد. اصلی‌ترین هدف این ارز دیجیتال، تبدیل شدن به یک سیستم پرداختی روزانه برای افراد بود. به زبان ساده، افراد از این ارز می‌توانند به راحتی دارایی‌های دیجیتال خود را مثل بیت کوین، اما با سرعت بیشتر و هزینه کمتر ارسال و دریافت کنند.

بیت کوین کش دارای بلاکچین خود است و امنیت آن از طریق الگوریتم اثبات کار (PoW) تضمین می‌شود. عملیات تولید و توزیع BCH از طریق فرآیند استخراج انجام می‌شود. این ارز دیجیتال از الگوریتم رمزنگاری SHA256 استفاده می‌کند و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

تاریخچه بیت کوین کش

پس از حدود پنج سال از ظهور بیت کوین، مشکلات جدی در این شبکه بلاکچین به وجود آمدند. از جمله این مشکلات می‌توان به محدودیت حجم بلاک‌ها به 1 مگابایت اشاره کرد که باعث افزایش قابل توجه هزینه تراکنش‌ها و کاهش سرعت آن‌ها شده بود. برای رفع این مشکلات، نیاز به اصلاحات جدی در بیت کوین وجود داشت. این اصلاحات می‌توانستند از طریق افزایش اندازه بلاک‌ها انجام شوند. با توجه به محدودیت‌هایی که در پروتکل‌های بلاکچین وجود دارد، راه‌حلی که به نظر می‌آمد، ایجاد یک هارد فورک بیت کوین بود.

فردی به نام راجر ور (Roger Ver)، همراه با دیگر حامیان ایده‌ی هارد فورک مانند هایپو یانگ (Haipo Yang) و وو جیهان (Wu Jihan)، از جمله مهم‌ترین افرادی بودند که این اصلاحات را حمایت می‌کردند. آن‌ها باور داشتند که باید به اصول اصلی بیت کوین، همان اصولی که ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر بیت کوین تعریف کرده بود، پایبند بمانند و بیت کوین باید به عنوان یک سیستم پرداختی روزمره مورد استفاده قرار گیرد.

به رغم این حمایت‌ها، گروه‌هایی وجود داشتند که عقیده داشتند افزایش اندازه بلاک‌ها منجر به افزایش حجم بلاک خواهد شد و این ممکن است باعث تمرکز بیشتر در دسترسی به شبکه بشود. این اختلاف‌نظرها در تاریخ 1 آگوست 2017 منجر به یک تقسیم شبکه بیت کوین شد و هارد فورک اعمال شد.

قیمت BCH از سال ۲۰۱۸ تا کنون

قیمت ارز BCH در سال‌های بعدی به شدت افت کرد. در همین بازه، کف تاریخی قیمت آن نیز با رقم ۷۵ دلار در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۴ آذر ۱۳۹۷) ثبت شد. این ارز، سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ را در منطقه قرمز سپری کرد، اما سیگنال‌های صعودی آن در انتهای سال ۲۰۲۰ و پس از چند ماه از گذشت هاوینگ، کم‌کم نمایان شدند.

در شروع سال ۲۰۲۱ و پیش از اکثریت ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کش با شیبی تند، صعودی و وارد منطقه سبز شد. سرانجام، شاهد ثبت یک اوج قیمتی دیگر برای این رمز ارز در تاریخ هشتم می‌ ۲۰۲۱ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) با عدد ۱,۳۴۲.۴۴ دلار بودیم. در همین زمان، رکورد حجم معاملات روزانه BCH نیز با عبور آن از مرز ۱۴ میلیارد دلار شکست.

بررسی‌ها نشان می‌دهند رشد قیمت BCH در سال ۲۰۲۱ زودتر از ارزهای دیگر شروع شده و به پایان رسیده است. با این حال، در انتهای سال ۲۰۲۱، شاهد اوج‌گیری‌های سینوسی دیگری برای این کوین، هم‌زمان با روند کلی بازار بودیم. در دو سال گذشته نیز ارز بیت کوین کش بازاری خرسی را مانند دیگر ارزهای دیجیتال تجربه کرده است. در حال حاضر، حجم معاملات روزانه این کوین نیز علاوه بر قیمت آن، یکی از بیشترین مقادیر خرید و فروش تاریخی خود را تجربه می‌کند.

در نتیجه این تحلیل سایده پر سود بودن و قوی بودن این ارز را نشان میدهد .

پیش بینی و آینده طلایی بیت کوین کش

پیش بینی قیمت بیت کوین کش در سال 2024باتوجه به تحلیل قیمت بیت کوین کش در سال های گذشته، پیش بینی می‌شود که در سال 2024، حداقل قیمت بیت کوین کش حدود 200.50 دلار و حداکثر قیمت مورد انتظار 350.23 دلار است. میانگین قیمت معاملات ممکن است به بیش از 563.37 دلار در سال 2024 باشد.

روش های سرمایه گذاری بر روی بیت کوین کش و به دست آوردن چیست؟

به طور کلی شما می‌توانید با استفاده از 3 الی 4 شیوه، بیت کوین کش به دست آورید.

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین کش استخراج آن می باشد که به این منظور، می توانید از پلان های درآمد زا و اجاره دستگاه های ماینر ارز بیت کوین کش شرکت نبض استفاده کنید

با استفاده از این قراردادها و سرمایه گذاری روی این ارز کم هزینه و پرسود میتوانید درامد دلاری ثابت ماهانه و بی دردسر داشته باشد

بدون استرس برای مصرف برق و نگهداری و استهلاک پذیری دستگاه

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین کش سرمایه گذاری روی صرافی های معتبر و به اصطلاح هلد یا ترید این ارز گرانبها به حساب می آید .

مزایای بیت کوین کش

اصلی‌ترین مزیت بیت‌کوین کش بزرگ‌تر بودن سایز بلاک تا میزان ۸ مگابایت (MB) و سرعت بالاتر در انجام تراکنش‌ها است. سایر مزیت‌های بیت‌کوین کش عبارتند از:

·        هزینه‌های تراکنش کمتر و زمان انتقال کوتاه‌تر

·        ماهیت غیرمتمرکز و عدم وابستگی به بانک‌ها و نهادهای دولتی

·        سیستم امنیتی بهره‌مند از رمزگذاری که تراکنش‌ها را محافظت می‌کند

·        پذیرش گسترده تر در اغلب اصلی‌ترین صرافی‌های کریپتوکارنسی

·        توانایی مدیریت و توسعه بهتر شبکه و کارایی بهتر در مقیاس بزرگ

·        امکانات برای توسعه‌دهندگان به منظور ایجاد برنامه‌های مبتنی بر بلاک‌چین

·        امکان ترکیب با سیستم‌ها و سرویس‌های دیگر مبتنی بر بلاک‌چین

·        قابلیت استفاده به عنوان روش پرداخت برای خرید و فروش کالا و خدمات

همه این ویژگی‌ها باعث جذابیت بیت‌کوین کش به عنوان یک رمزارز ارزشمند در جهان کریپتوکارنسی می‌شوند.

معایب بیت کوین کش

بیت‌کوین کش هر چند مزیت‌های زیادی دارد اما دارای برخی معایب هم است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • تعداد استخرهای بیت‌کوین کش محدود است. این موضوع از آن جایی اهمیت پیدا می‌کند که آینده‌ بیت کوین کش به این چند استخر وابسته خواهد بود.

  • بیت‌کوین کش نرخ پذیرش کمتری دارد و همین امر باعث شده است که هنگام معاملات، بیت‌کوین کش از جفت‌های معاملاتی کمتری برخوردار باشد.

تفاوت بیت کوین کش با بیت کوین

  • اندازه بلاک‌ها در بیت‌کوین کش نسبت به بیت‌کوین بیشتر است و تا ۸ مگابایت افزایش پیدا کرده است. البته احتمال افزایش بیشتر آنها در آینده نیز وجود دارد.

  • این ارز از امضای تراکنش متفاوتی برای تایید تراکنش استفاده می‌کند.

  • این رمزارز از الگوریتم جدیدی برای تغییر تعداد ماینرها در عملکرد زنجیره طبیعی استفاده می‌کند که ثبات بیشتری به این ارز می‌بخشد.

  • استخرهای استخراج زیادی برای بیت کوین ایجاد شده است اما هیچ کس قادر به ترکیب بیشتر از ۵۱ درصد از آنها با یکدیگر نیست. این در حالی است که بیت کوین کش در مقایسه با بیت کوین بسیار متمرکز عمل می‌کند و در حال حاضر تعداد استخرهای استخراج در دنیا تنها سه عدد است که بیش از ۵۱ درصد از عملکرد آن‌ها با یکدیگر ترکیب شده است.

  • در بیت کوین کش نسبت به بیت کوین تعداد معاملات بیشتری در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود (به دلیل اندازه بزرگتر بلاک در بیت‌کوین کش).

  • کارمزد بیت کوین کش نسبت به بیت کوین کمتر است.

  • قیمت بیت‌کوین کش مستقل از قیمت بیت کوین است. اما نباید از توجه به این نکته غافل شد که بیت کوین به عنوان اولین و مهمترین رمزارز جهان شناخته می‌شود، به همین دلیل افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین می‌تواند روی قیمت سایر رمزارزها مانند بیت کوین کش تاثیرگذار باشد.

 هاردفورک بیت کوین کش

بیت کوین کش در تاریخ ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۸ فورک شد و در نتیجه ارز جدیدی به نام بیت‌کوین اس‌وی (Bitcoin SV) توسط کریگ رایت (Craig Wright) به وجود آمد. دو ویژگی مهم Bitcoin SV، تأیید فوری و مقیاس‌پذیری است.

نه تنها این ارز دیجیتال به دلیل پتانسیل‌های زیادی که دارد مورد توجه کاربران ارز دیجیتال قرار گرفته است، بلکه خالق آن هم موفق شده است تا نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کند. زیرا وی ادعا کرده است که او ساتوشی ناکاموتو است.

بیت‌کوین اس‌وی علی رغم پتانسیل‌های زیادی که دارد هنوز به اندازه بیت کوین کش محبوب نشده است و تعداد صرافی‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، کم است. اما این انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک میزان محبوبیت و مقبولیت این ارز دیجیتال بیشتر شود.

کاربردهای بیت کوین کش

بیت کوین کش از کاربردهای متعددی برخوردار است، به طور خاص سه کاربرد اصلی در نظر گرفته می‌شوند:

·        ارسال و دریافت بدون واسطه: بیت کوین کش به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به واسطه‌های سوم مانند بانک‌ها یا واسطه‌های مالی، ارز دیجیتال را با کارمزد کمی ارسال یا دریافت کنند. این به افراد اجازه می‌دهد تا کامل کنترل بر دارایی‌های خود داشته باشند.

·        روش پرداخت: یکی از کاربردهای مهم بیت کوین کش این است که به عنوان یک روش پرداخت قابل قبول مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه بیت کوین کش به عنوان یک ارز دیجیتال نسبت به بیت کوین نسبتاً جدیدتر است و هنوز به اندازه کافی پذیرش نیافته، اما به عنوان یک روش پرداخت در برخی مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی از کسب‌وکارها این را به عنوان یک گزینه قابل قبول در نظر می‌گیرند.

·        سرمایه‌گذاری: قیمت بیت کوین کش همچون سایر ارزهای دیجیتال دائماً تحت تأثیر نوسانات قرار دارد. افرادی که به تجارت و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند، می‌توانند از این نوسانات برای کسب سود بهره‌برداری کنند. این کسب و کارها به تحلیل بازار و پیش‌بینی تغییرات قیمتی اعتماد دارند تا در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

هاوینگ در بیت کوین کش

هر چهار سال یکبار (پس از تولید ۲۱۰هزار بلاک در بلاکچین بیت کوین)، پاداش استخراج بیت کوین‌ نصف می‌شود یا به عبارت دیگر پاداش اهدایی به ماینرها ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. هاوینگ توسط ساتوشی ناکاموتو با هدف کنترل تورم بیت کوین در کد این شبکه قرار داده شده است.

با توجه به این که نرخ عرضه بیت کوین‌های جدید در هاوینگ نصف می‌شود، این رویداد تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت کوین می‌گذارد. همچنین باعث می‌شود که ارزش بیت کوین در طول زمان افزایش پیدا کند. پاداش استخراج بیت کوین کش نیز مانند بیت کوین در اثر رویداد هاوینگ حدوداً هر ۴ سال یک‌ بار نصف می‌شود.

آشنایی با کیف پول های BCH

انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال امن برای نگهداری از بیت کوین کش بسیار مهم است. کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی برای این ارز عرضه شده است که در ادامه تعدادی از بهترین کیف پول بیت کوین کش را معرفی می‌کنیم:

کیف پول Ledger Nano S

یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار محبوب در بازار ارز دیجیتال، کیف پول لجر است. این کیف پول به آسانی توسط یک کابل USB به کامپیوتر وصل می‌شود و امکان ذخیره‌سازی مطمئن کلیدهای خصوصی را فراهم می‌کند. همچنین برای ذخیره‌سازی با بالاترین سطح امنیت می‌توان از قابلیت احراز هویت دو عاملی (۲FA) استفاده کرد.

کیف پول لجر نانو اس علاوه بر بیت کوین کش امکان نگهداری تعدادی زیادی از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دش و ریپل را به کاربران خود می‌دهد. البته با توجه قیمت نسبتاً بالای این کیف پول، اگر مقادیر ارزهای دیجیتال شما قابل توجه نیست، می‌توانید از دیگر کیف پول‌ها برای نگهداری دارایی خود استفاده کنید، زیرا خرید این کیف پول به صرفه نخواهد بود.

کیف پول TREZOR

یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب، کیف پول TREZOR است. این کیف پول بعد از آن که توسط کابل USB به کامپیوتر وصل شد، با پین کد قفل می‌شود. در صورتی که پین کد به اشتباه وارد شود، مدت زمانی که برای ورود دوباره لازم است، به توان ۲ می‌رسد. کیف پول سخت‌افزاری TREZOR مانند اغلب کیف پول‌های سخت‌افزازی مجهز به احراز هویت دو عاملی است.

نصب کیف پول ترزور آسان و سریع است و به دلیل آن که پیچیدگی خاصی ندارد، از محبوبیت بسیاری برخوردار است. کیف پول ترزور علاوه بر بیت کوین کش از ارزهای رمزپایه بسیاری شامل بیت کوین، لایت کوین و دش پشتیبانی می‌کند. این کیف پول با سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید سازگاری دارد. قیمت این کیف پول در زمان نگارش این مقاله بیشتر از ۱۰۰ دلار است، بنابراین استفاده از این کیف پول برای نگهداری مقادیر کم بیت کوین کش توصیه نمی‌شود.

کیف پول Coinomi

کیف پول کوینومی یک اپلیکیشن محبوب است که راهکاری ساده و مناسب برای مدیریت ارزهای دیجیتال از طریق گوشی هوشمند به شمار می‌رود. نصب این کیف پول آسان است و تنها با چند کلیک، می‌توان کیف پول کوینومی را ایجاد کرد. علاوه بر نصب آسان، انجام معاملات با این کیف پول راحت است، زیرا می‌توان از سرویس‌های داخلی این کیف پول استفاده کرد.

کیف پول Coinomi نه تنها از بیت کوین کش پشتیبانی می‌کند، بلکه صدها ارز دیجیتال و توکن مختلف مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دش، تتر و غیره را نیز پوشش می‌دهد. این کیف پول قابل نصب روی تمام سیستم عامل های ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید و iOS است. اما به دلیل برخی مشکلات گزارش شده از سوی کاربران مانند پاک شدن کلمات بازیابی با پاک کردن کش دستگاه و از دست دادن ۶۰ هزار دلار از دارایی‌های دیجیتال یکی از کاربران، این کیف پول محبوبیت سال‌های قبل خود را از دست داده است.

کیف پول KeepKey

کیپ کی یکی از تولید کننده‌های برتر کیف پول سخت‌افزاری است. هر چند این کیف پول نسبت به رقبای خود لجر و ترزور از تعداد کمتری کوین پشتیبانی می‌کند اما طراحی زیبا، امنیت بالا، کاربری آسان و قیمت منطقی باعث محبوبیت والت کیپ‌کی شده است. از آن جایی که کلیدهای خصوصی در یک محیط جداگانه و آفلاین ذخیره می‌شود اگر کامپیوتر کاربر به ویروس آلوده شود، کلیدهای خصوصی تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

برای ورود به کیف پول کیپ‌کی نیاز به وارد کردن پین کد است. برای افزایش امنیت، کیبورد اعداد موقع وارد کردن پین به صورت تصادفی و جابه‌جا نشان داده می‌شود. یکی از ایرادهایی که به این کیف پول وارد است، عدم پشتیبانی از تایید دو مرحله‌ای و قابلیت چندامضایی است.

کیف پول BTC.com

این کیف پول نرم‌افزاری توسط شرکت بیت مین (Bitmain) برای نگه‌داری بیت کوین و بیت کوین کش ایجاد شده است. شرکت بیت مین یکی از بزرگترین شرکت‌ها در حوزه تولید دستگاه‌های استخراج ایسیک است. هدف این کیف پول ارسال، دریافت و ذخیره‌سازی مطمئن و سریع بیت کوین و بیت کوین کش است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول BTC.com این است که هرگز به کلیدهای خصوصی شما دسترسی نخواهد داشت و کاربر تنها کسی خواهد بود که بر امنیت دارایی خود کنترل کامل دارد. امکان پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات، اهراز هویت دو مرحله‌ای، متن باز بودن و کد پین اضافی برای افزایش امنیت، از مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی این کیف پول است.

کیف پول  Trust Wallet

تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال ارز دی چند ارزی است که وابسته به صرافی بایننس است. این کیف پول به دلیل داشتن ویژگی‌های امنیتی از سرمایه کاربران در برابر هرگونه هک شدن و سرقت محافظت می‌کند. از طرف دیگر استفاده از این کیف پول بسیار راحت است و رابط کاربری نرم افزار توانسته است به نیازهای کاربران خود پاسخ دهد.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، بیت‌کوین کش یک ارز دیجیتال مهم در جهان کریپتوکارنسی است. این ارز با توجه به سایز بزرگ بلاک‌ها و سرعت بالای تراکنش‌ها، مزایای قابل توجهی برای کاربران دارد. از مزایا مهم بیت‌کوین کش می‌توان به کارمزد کمتر، غیرمتمرکز بودن، و ساختار امن آن اشاره کرد. هرچند بازار کریپتوکارنسی پرپیچ و خمی دارد، اما بیت‌کوین کش به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال برتر و محبوب شناخته می‌شود. برای سرمایه‌گذاری یا استفاده از آن، انتخاب کیف‌پول مناسب و مطمئن نیز حیاتی است.