بلاگ نبض

بلاگ > رمز ارز GRIN چیست همراه با نحوه سرمایه گذاری طولانی مدت

رمز ارز GRIN چیست همراه با نحوه سرمایه گذاری طولانی مدت

تاریخ پست: 2024/01/25
تاریخ بروزرسانی: 2024/01/25




ارز دیجیتال گرین برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و از آن زمان تابه‌حال این شبکه به کار خود ادامه داده است. ارز دیجیتال گرین باقابلیت‌های حفظ حریم خصوصی و در بستری ارتقا یافته از بلاک چین بیت کوین، به نام میمبل‌ویمبل پیاده‌سازی شده است.

حدود دوسال است که شبکه اصلی ارز دیجیتال گرین راه‌اندازی شده و میمبل ویمبل نیز چهار سال است که معرفی‌شده‌ است. در ابتدا گرین تنها یک پروژه آزمایشی ساده بود، اما رفته‌رفته به پروژه‌ای درحال‌توسعه تبدیل شد. با وجود کاهش شدید قیمتی که ارز دیجیتال گرین تجربه کرد؛ همچنان توسعه‌دهندگان و فعالان دنیای دیجیتال در آن حضور دارند و از این رمز ارز حمایت می‌کنند. هر واحد ارز گرین در این لحظه با قیمت 0.080 دلار، با احتساب نرخ تتر 56000 تومان در تاریخ درج این مقاله معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن بالای 1.000.000 دلار است.

تاریخچه ارز دیجیتال گرین

در سال ۲۰۱۶ یک فایل متنی از طرف فردی ناشناس در یکی از انجمن‌های توسعه بیت کوین ارسال شد. این فایل که وایت‌پیپر ابتدایی میمبل ویمبل بود، توسط شخصی ناشناس نوشته‌شده بود.

مدتی بعد فرد ناشناس دیگری در همان انجمن سابق مدعی شد که بر روی یک پروژه به نام ارز دیجیتال گرین کار می‌کند.

توسعه‌دهندگان گرین تصمیم دارند که روش متفاوتی نسبت به سایر کوین‌ها در پیش گیرند و اعمال کنند؛ اما از جمله اصولی که توسعه‌دهندگان سعی دارند به آن پایبند باشند عبارتند از:

  • عدم برگزاری ICO
  • نبود ایردراپ
  • نبود سکه‌های از پیش استخراج‌شده

در نهایت باید گفت ارز دیجیتال گرین اولین پیاده‌سازی از میمبل ویمبل بوده و یک پروژه جامعه‌محور است.

اولین شبکه آزمایشی گرین در نوامبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و آخرین شبکه آزمایشی‌اش را در اواخر ۲۰۱۸ به راه افتاد. اولین بلاک شبکه اصلی گرین هم در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ استخراج شد.

ارز گرین چیست؟

گرین یک ارز دیجیتال برپایِه حریم خصوصی است، که در آن تراکنش‌ها برپایه مقدار نیست و حتی در شبکه آن آدرسی وجود ندارد.

این ارز دیجیتال بر پایه حریم خصوصی، مقیاس پذیری و تعویض‌پذیری ایجاد شده است و یکی از پروژه‌های محبوب بر پایه پروتکل میمبل ویمبل است.

میمبل ویمبل نوعی پروتکل بلاک چین است که توسط شخصی با نام مستعار «تام الویس جسور» در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و طرفداران حریم خصوصی جذب آن شدند.

یکی از دلایلی که افراد توجه خود را به سمت این ارز جلب کرده‌ شباهت بسیار زیاد آن به بیت کوین است؛ به همین علت کسانی که فقط بیت کوین را به‌عنوان یک ارز دیجیتال قبول دارند علاقه زیادی به ارز گرین پیدا می‌کنند.

نکته مهم دیگر در مورد ارز دیجیتال گرین این است که فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز آن نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر کمتر است و حریم خصوصی محور است، این کار به خاطر پیاده‌سازی پروتکل میمبل‌ویمبل است که امکان حذف اطلاعات قدیمی از بلاک چین را بدون صدمه زدن به اعتبارسنجی داده‌های جدید فراهم می‌کند.

و در آخر باید بگوییم ارز گرین به‌صورت متن‌باز و آزاد توسعه‌یافته و برای هیچ نهاد، شرکت یا بنیادی کار نمی‌کند. تمام توسعه‌دهندگان گرین در تلاش‌اند تا توزیع تمامی کوین های این رمز ارز به‌صورت منصفانه انجام شود.

Grin یک ارز دیجیتال مینیمالیستی و سبک است که برای مقیاس پذیری و تعادل منحصر به فرد حریم خصوصی از پروتکل Mimblewimble استفاده می کند. این زنجیره فاقد هر آدرسی و مقداری است و به ذخیره داده های خروجی های مصرف شده نیازی ندارد. Grin کاملاً جامعه محور و منبع باز است. پشت Grin هیچ نهاد واحدی نیست و توسعه آن به وسیله کمک های مالی و به صورت داوطلبانه توسط مشارکت کنندگان انجام می شود.

این پروتکل شباهت‌های زیادی با بلاک چین دارد، اما توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال گرین، آن را به عنوان نسخه‌ی اصلاح شده‌ بلاک چین به کاربران خود معرفی می‌کنند. در حقیقت اطلاعاتی که بعد از ثبت هر تراکنش در شبکه‌ میمبل ویمبل به ثبت می‌رسند، حجم بسیار کمتری دارند. علاوه بر آن اطلاعات شخصی کاربران شبکه و تراکنش‌هایی که انجام داده‌اند، در دسترس هیچ شخص ثالثی قرار نمی‌گیرد. پس شبکه میمبل ویمبل از این لحاظ خدمات نسبتا بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به بیان ساده‌تر تراکنش‌ها بدون ارائه‌ اطلاعات دقیقی از فرستنده و گیرنده در شبکه به ثبت می‌رسند. طبق تحقیقات صورت‌گرفته کاربران از طریق کیف پول دیجیتال با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا هویت واقعی آن‌ها ناشناس باقی بماند.

تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در این بخش مورد بحث قرار گرفت، میزان مقیاس‌پذیری گرین را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. اما منظور از مقیاس‌پذیری چیست؟ به طور کلی هنگامی که عملکرد یک شبکه بهبود پیدا کند، مقیاس‌پذیری آن هم افزایش می‌یابد. همان‌طور که مشاهده کردید این ارز دیجیتال به‌تازگی به جوامع جهانی معرفی شده و در مرحله‌ آزمون و خطا قرار دارد.

از آنجایی که ساختار این ارز دیجیتال به صورت متن‌باز یا همان Open Source طراحی شده است، توسعه‌دهندگان به‌محض شناسایی اشکالات و ایرادات ارز دیجیتال گرین، تغییرات لازم را در شبکه اعمال می‌کنند. استخراج ارز دیجیتال گرین از طریق الگوریتم اثبات کار انجام می‌شود. برخی از کاربران با در نظر گرفتن آینده‌ خوبی که در انتظار این ارز دیجیتال است، به استخراج آن می‌پردازند. پس شما هم می‌توانید با خرید کارت‌های گرافیکی یا ای‌سیک‌های موجود در بازار، روی این رمزارز سرمایه‌گذاری ‌کنید.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارز دیجیتال گرین

ارز دیجیتال گرین دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱. حفظ حریم خصوصی بالا در ارز دیجیتال گرین:

اولین ویژگی این ارز تضمین وجود حریم خصوصی کاربران است. در عین تایید معاملات، جزئیات اطلاعات کاربر مخفی است و همین امر سبب دشواری ردیابی معاملات می‌شود.

۲. مقیاس پذیری بالا:

ارز دیجیتال گرین به‌جای مقیاس بندی بر اساس تعداد معاملات انجام‌شده بر اساس تعداد کاربران به‌طور موازی مقیاس بندی می‌شود؛ بنابراین فضا زیادی روی بلاک چین شما باقی می‌ماند.

۳. انتشار ارگانیک ارز دیجیتال گرین:

ارز دیجیتال گرین به‌واسطه استخراج قبلی یا عرضه اولیه (ICO) راه‌اندازی شد؛ بنابراین کل پروژه به لطف کمک‌های مالی جامعه و تیمی متعهد به آن کار می‌کند؛ همچنین بخشی از پاداش‌های استخراج به توسعه‌دهندگان یا سازمان دیگر اختصاص داده نمی‌شود.

۴. عدم تمرکز:

این ارز دیجیتال توسط هیچ سازمان یا نهادی کنترل نمی‌شود؛ و توزیع این ارز با نرخ یک سکه در ثانیه انجام می‌شود و بسیار عادلانه است.

چگونه می توان ارز دیجیتال گرین را دریافت کرد؟

ارز دیجیتال گرین را می توانید به دو طریق ۱. استخراج ۲. خرید و فروش، به دست آورید. دقیقا گرین نیز همانند دیگر رمز ارز ها استخراج و همچنین خرید و فروش می شوند. برای اینکه بخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

هدف و کاربرد پروژه گرین

همانطور که گفته شد، ارز گرین یک دارایی دیجیتال با محوریت حفظ حریم خصوصی است. تراکنش‌ها در این پلتفرم مقدار مشخصی ندارند و حتی آدرسی هم در شبکه آن دیده نمی‌شود. هدف این پروژه از به‌کارگیری پروتکل میمبل ویمبل در ساختار خود این است که اطلاعات قدیمی بلاکچین بدون آسیب‌دیدن اعتبارسنجی داده‌های جدید حذف شود. بدین ترتیب فضای ذخیره سازی مورد نیاز Grin نسب به سایر رمزارزهای معمولی کم‌تر است. به طور کلی توسعه‌دهندگان این رمزارز سعی دارند تا در توسعه و بهبود کارکرد آن روش‌های متفاوتی نسبت به انواع دیگر آلت کوین در پیش بگیرند.

ارز دیجیتال گرین چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال گرین یک رمز ارز با استاندارد اثبات کار می باشد. به این علت شما می توانید ارز دیجیتال گرین را استخراج کنید. البته لازم به ذکر است که جز ریگ های ماینینگ شما می توانید ارز دیجیتال گرین را با دستگاه های ماینر نیز استخراج کنید. طبق گفته های موجود گرین می خواهد تا استخراج این رمز ارز توسط کارت گرافیک را حذف کند و تنها امکان استخراج آن با دستگاه های ماینر فراهم باشد. تقریبا می توان گفت که زمان استخراج هر بلاک ارز دیجیتال گرین ۱ دقیقه می باشد. ارز دیجیتال گرین هیچ محدودیتی ندارد. منظور از محدودیت، تعداد کوین می باشد. بیت کوین محدودیت کوین دارد اما ارز دیجیتال گرین به این صورت نمی باشد.

قابلیت‌‌های فنی و مزایای ارز دیجیتال گرین

همان‌طور که گفته شد این پروژه از ویژگی‌‌ها و قابلیت‌ها خاص خودش برخوردار است. به طور کلی بهتر است که قبل از خرید و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تمام جوانب را به درستی بسنجید و بررسی کنید. در این بخش وجه تمایز گرین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال را باری دیگر مورد بحث قرار می‌دهیم.

در درجه‌ اول می‌توان گفت که بهره‌گیری از پروتکل میمبل ویمبل موجب شده تا تمام تراکنش‌های در فضایی امن و قابل اطمینان به ثبت برسند. هویت کاربران به‌هیچ‌وجه قابل شناسایی نیست. همان‌طور که در بخش‌های قبل هم گفته شد مقیاس‌پذیری بالای شبکه‌ ارز دیجیتال گرین که از حجم کم شبکه‌ میمبل ویمبل نشئت می‌گیرد، موجب بهبود عملکرد کلی شبکه شده است.

جالب است بدانید که ارز دیجیتال گرین برای جذب سرمایه از روش «عرضه‌ اولیه سکه» یا همان ICO استفاده نمی‌کند. این پروژه به‌صورت کاملا غیرمتمرکز طراحی شده است. بدین معنی که فعالیت کاربران شبکه توسط هیچ نهاد و سازمانی مدیریت و کنترل نمی‌شود. شما نمی‌توانید از شبکه‌ ارز دجیتال گرین برای راه‌اندازی نرم‌افزارهای آزاد یا بستن قراردادهای هوشمند استفاده کنید.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته زمان لازم برای تشکیل هر بلاک جدید در شبکه چیزی حدود یک دقیقه تخمین زده شده است. تعداد ارز دیجیتال گرین محدود نیست و فرایند «هاوینگ» (Halving) در آن اتفاق نمی‌افتد. پس با این حساب پاداش استخراج هر بلاک شبکه تا همیشه ۶۰ گرین خواهد بود. در آخر این نکته را هم در نظر بگیرید که عرضه‌ ارز دیجیتال گرین مداوم و همیشگی است، پس تورم ارز دیجیتال گرین روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند.

کدام صرافی‌ها از گرین پشتیبانی می‌کنند؟

درست است که ارز Grin جزو رمزارزهای قابل استخراج است؛ اما به هر حال امکان خرید و فروش و معامله آن در صرافی‌های مختلف وجود دارد. در این زمینه خوب است بدانید که تعداد صرافی‌هایی که از این دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کنند نسبتا زیاد است که چند نمونه از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • BitForex
  • Gate.io
  • DragonEx
  • ViteX
  • KuCoin

معاملات این رمزارز در صرافی‌هایی مثل Gate.io و DragonEx حجم قابل قبولی داشته است.

کیف پول های ارز Grin

ارز Grin و پلتفرم آن جزو پروژه‌های نوپا در بازار رمزارزها محسوب می‌شوند. بنابراین طبق اخطاری که وبسایت رسمی Grin به کاربران داده، احتمال وقوع خطاهای احتمالی حین استفاده از ابزارهایی مثل کیف پول‌های مناسب ارز گرین وجود دارد. با وجود تمام این موارد از جمله کیف پول‌هایی که برای خرید، فروش و نگهداری Grin قابل استفاده هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول رسمی گرین
  • ++Grin
  • Niffler

همان‌طور ملاحظه می‌شود متاسفانه هنوز کیف پول‌های شناخته شده و مطرح بازار از ارز دیجیتال گرین پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین تنها والت‌هایی که برای ذخیره این دارایی دیجیتال مناسب هستند همین سه مورد مذکور است. البته مشکلاتی هم حین استفاده از این والت‌ها وجود دارد. برای مثال کیف پول رسمی گرین به صورت خط فرمان اجرا می‌شود و استفاده از آن برای افراد مبتدی امکان‌پذیر نیست. اما کیف پول گرین پلاس پلاس نسخه کارآمدتر و بهبودیافته‌ای از کیف پول ارز دیجیتال گرین است که کاربری آسانی دارد. در نهایت کیف پول نیفلر نیز گزینه دیگری برای نگهداری ارز Grin است که روی دسکتاپ با سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز قابل اجرا خواهد بود.

در نتیجه بهترین و امن ترین کیف پول نگهداری ارزهای شما خود سایت نبض میباشد .

ویژگی‌های ارز Grin

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای ارز گرین این است که تعداد کوین‌های آن هیچ گونه محدودیتی ندارد.

این خاصیت تورمی، آن را به پول‌های واقعی نزدیک‌تر می‌کند. همچنین ویژگی  جذاب دیگر این پروژه استفاده از روش‌های تراکنش ناشناس رمزارز بیت کوین است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • پروتکل دندلیون (Dandelion)
  • تراکنش‌های محرمانه (Confidential Transaction)
  • پروتکل کوین جوین (ConJoin)

از دیگر ویژگی‌های مهم ارز Grin می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن ایردراپ
  • عدم برگزاری ICO
  • نداشتن کوین‌های از پیش استخراج شده
  • جامعه‌محور بودن
  • مقیاس‌پذیری بالا
  • غیرمتمرکز
  • حفظ حریم خصوصی
  • اولین پروژه موفق در پیاده‌سازی پروتکل میمبل ویمبل

نحوه سرمایه گذاری و استخراج این ارز :

واحد اندازه گیری هشریت این ارز قدرتمند GPS یا Graph Per Second (گرف) هست

همچنین استخراج این ارز توسط الگوریتم این ارز Cuckatoo32 است

جهت استخراج این ارز از دستگاه قدرتمند متشکل از دستگاه های   iPollo G1 36 GPS   استفاده میشود .

همچنین این دستگاه ها جدید نیستن اما محبوبیت بسیار زیادی جدیدن پیدا کردن به دلیل شرایط خوب ارز و درآمد بالای این الگوریتم

استخراج این ارز توسط پلتفرم نبض چندین مزایا مهم دارد :

 فعالسازی آنی و صرفه جویی در زمان و هزینه

 بدون نیاز به داشتن فضا جهت نگه داری از دستگاه فیزیکی ماینر

 قابل استفاده در تمام کشور ها از طریق وبسایت و اپ

 کنترل و مشاهده درآمد بصورت لحظه ای و برداشت بدون محدودیت

 نداشتن دغدغه انتخاب دستگاه مناسب

 نداشتن دردسرهای مربوط به قطعی و پیدا کردن استخر های استخراج

 تضمین مقدار ثابت هشریت و هزینه ها در مدت زمان قرارداد

 امکان اضافه کردن دستگاه های جدید و افزایش قدرت استخراج تنها با چند کلیک

 کسب درآمد ارز دیجیتال در هر لحظه حتی در خواب!